meastp Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Hvordan kan jeg kjøre en applikasjon fra terminal, så når jeg avslutter terminal-vinduet, dreper jeg ikke programmet? Alt+F2 virker ikke lenger.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 nohup program & Lenke til kommentar
meastp Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Takker.. den må jeg huske! Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Seriøst - apt?!? Hvorfor må man ha en helt egen *DISTRO*?!5227982[/snapback] Ubuntu folket snakker vel strengt tatt om forskjellige standard installasjoner, og ikke distroer, uten at jeg skal gi noen mening om hvorhvidt dette stemmer eller er mer riktig. Eneste grunn til at jeg syns dette er interessant er at jeg foretrekker Xfce4 fremfor KDE og Gnome, og er spent på om Ubuntu gjør en god implementasjon og integrasjon av Xfce4. Emacubuntu = en fullstendig Ubuntu installasjon inni editoren noen av oss elsker å hate. Vibuntu = Ubuntu med Vi keybindings *over alt* Freebuntu = Ubuntus svar på Debian GNU/kFreeBSD Netbunbu = Ubuntus svar på Debian GNU/NetBSD Hurdbuntu = gjett en gang Beobuntu = Ubuntu spesiallagd for Beowulf cluster løsninger Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Hvordan kan jeg kjøre en applikasjon fra terminal, så når jeg avslutter terminal-vinduet, dreper jeg ikke programmet? Alt+F2 virker ikke lenger.. 5228132[/snapback] Så lenge du er logget på, og det er snakk om GUI-progs, fungerer det flott å bare logge ut med control-d - da overtas prosesseierskapet av init (prosessid 0), og den fortsetter. Mulig at exit gjør samme nytten. Bare ikke "kverk" skallet (krysse det ut...) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Ca. en halv time siden (EDIT: avhenger litt av mirror): Firefox 1.5 Final finnes på FTP, dog er det ikke kommet noe opp på Mozilla.org eller mozillazine.org enda. Endret 29. november 2005 av jorgis Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Ca. en halv time siden (EDIT: avhenger litt av mirror): Firefox 1.5 Final finnes på FTP, dog er det ikke kommet noe opp på Mozilla.org eller mozillazine.org enda. 5228829[/snapback] Dog det går rykter om at det er samme versjon som RC3. Dessuten står dette selvsagt på Linuxguidens forside. Til meastp: Kjøre det i bakgrunnen? Start programmet med en ampersand "&" etter banen. Evt trykk ctrl-z (pause) og skriv "bg" når programmet kjører i forgrunn. Evt. prøv med nohup. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Da har Firefox 1.5 dukket opp på mozilla.com og mozilla.org Har laget en pakke for Slackware (måtte vente på release note grunnet noen spesielle innstillinger): http://packages.slackforge.net/mozilla-fir...-1.5-i686-1.tgz Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Føles virkelig raskere og mer smidig enn den forrige utgaven. Opera har fått en konkurrent nå! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Ca. en halv time siden (EDIT: avhenger litt av mirror): Firefox 1.5 Final finnes på FTP, dog er det ikke kommet noe opp på Mozilla.org eller mozillazine.org enda. 5228829[/snapback] Dog det går rykter om at det er samme versjon som RC3. Dessuten står dette selvsagt på Linuxguidens forside. 5229052[/snapback] Rett og slett fordi det ikke var noe som trengte fiksing i RC3? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 En av de største nyhetene er jo SVG-støtte: http://www.croczilla.com/svg/samples/ Litt treigt, men det vil vel bedre seg. Flash uten flash Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 På tide at de får SVG-støtte, Mozilla har jo hatt støtte for dette veldig lenge nå (gjennom librsvg). Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Ja svg-støtte er jo bra, og man kan sikkert lage fancy grafiske sider med SVG, XHTML og CSS som tar ca 1kb å laste ned. Men det kommer jo ikke til å skje før IE også støtter det, mao aldri da den pr. i dag ikke støtter et eneste åpent format, skikkelig. MathML f.eks som jo er helt genialt (for oss fom bryr seg om denslags), og det støttes av nesten alle nettlesere, men er det noen sider som bruker det NEI!! I stedet fylles nettet opp av stygge bilder Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Hva vil "nesten alle nettlesere" si? Nesten alle anndre enn IE? På mange måter hadde det ofte vært fristende å rett og slett si "denne siden krever en annen nettleser enn Internet Explorer. evt. kan du se på denne crappy versjonen her". Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Har en TwinMOS minnepenn som er partisjonert opp i to. Den automounter i Ubuntu som to stasjoner, FDISK og FDISKSE der den ene er til å låse innhold og noe sikkerhetscrap. Hvordan kan jeg repartisjonere den? Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Testet akkurat SVG-støtten til Firefox 1.5. Førsteintrykket er ikke bra (_utrolig_ treigt). Skal man ha skikkelig støtte for SVG så er nok Mozilla Suite det beste valget. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Testet akkurat SVG-støtten til Firefox 1.5. Førsteintrykket er ikke bra (_utrolig_ treigt). Skal man ha skikkelig støtte for SVG så er nok Mozilla Suite det beste valget. 5231438[/snapback] Forsøkte i Opera 8.5... trodde det var noe galt, jeg . Selve siden før demonstrasjonen tok jo lang tid også, men det er kanskje SVG der óg? Lenke til kommentar
.... Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) MathML f.eks som jo er helt genialt (for oss fom bryr seg om denslags), og det støttes av nesten alle nettlesere, men er det noen sider som bruker det NEI!! Tja, hva slags (gode) alternativer finnes utenom Mozilla/Firefox og Internet Explorer med MathPlayer? Jeg har til gode å se en MathML-implementasjon for Opera. Endret 9. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Finnes det en server-side rendrer av MathML? I så fall burde det i prinsippet gå ann at dersom ($brower == IE || $browser == Opera ) && !$plugins.contains("MathPlayer"), så rendre på serveren? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Du kan jo lage et sjøl. Men det blir kanskje litt vanskelig å finne ut hvilke plugins som er installert hos brukeren. Og forresten; «.» er ikke lov i variabelnavn i php, og metoder på objekt kaller du ved «->» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå