Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst - apt?!? Hvorfor må man ha en helt egen *DISTRO*?!

5227982[/snapback]

Ubuntu folket snakker vel strengt tatt om forskjellige standard installasjoner, og ikke distroer, uten at jeg skal gi noen mening om hvorhvidt dette stemmer eller er mer riktig. Eneste grunn til at jeg syns dette er interessant er at jeg foretrekker Xfce4 fremfor KDE og Gnome, og er spent på om Ubuntu gjør en god implementasjon og integrasjon av Xfce4.

Emacubuntu = en fullstendig Ubuntu installasjon inni editoren noen av oss elsker å hate.

Vibuntu = Ubuntu med Vi keybindings *over alt*

Freebuntu = Ubuntus svar på Debian GNU/kFreeBSD

Netbunbu = Ubuntus svar på Debian GNU/NetBSD

Hurdbuntu = gjett en gang :p

Beobuntu = Ubuntu spesiallagd for Beowulf cluster løsninger

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg kjøre en applikasjon fra terminal, så når jeg avslutter terminal-vinduet, dreper jeg ikke programmet?

Alt+F2 virker ikke lenger..

5228132[/snapback]

Så lenge du er logget på, og det er snakk om GUI-progs, fungerer det flott å bare logge ut med control-d - da overtas prosesseierskapet av init (prosessid 0), og den fortsetter. Mulig at exit gjør samme nytten. Bare ikke "kverk" skallet (krysse det ut...)

Lenke til kommentar
Ca. en halv time siden (EDIT: avhenger litt av mirror): Firefox 1.5 Final finnes på FTP, dog er det ikke kommet noe opp på Mozilla.org eller mozillazine.org enda.

5228829[/snapback]

Dog det går rykter om at det er samme versjon som RC3.

Dessuten står dette selvsagt på Linuxguidens forside.

Til meastp:

Kjøre det i bakgrunnen? Start programmet med en ampersand "&" etter banen. Evt trykk ctrl-z (pause) og skriv "bg" når programmet kjører i forgrunn.

Evt. prøv med nohup.

Lenke til kommentar
Ca. en halv time siden (EDIT: avhenger litt av mirror): Firefox 1.5 Final finnes på FTP, dog er det ikke kommet noe opp på Mozilla.org eller mozillazine.org enda.

5228829[/snapback]

Dog det går rykter om at det er samme versjon som RC3.

Dessuten står dette selvsagt på Linuxguidens forside.

5229052[/snapback]

Rett og slett fordi det ikke var noe som trengte fiksing i RC3? :)

Lenke til kommentar

Ja svg-støtte er jo bra, og man kan sikkert lage fancy grafiske sider med SVG, XHTML og CSS som tar ca 1kb å laste ned. Men det kommer jo ikke til å skje før IE også støtter det, mao aldri da den pr. i dag ikke støtter et eneste åpent format, skikkelig.

MathML f.eks som jo er helt genialt (for oss fom bryr seg om denslags), og det støttes av nesten alle nettlesere, men er det noen sider som bruker det NEI!! I stedet fylles nettet opp av stygge bilder :nei:

Lenke til kommentar
Testet akkurat SVG-støtten til Firefox 1.5. Førsteintrykket er ikke bra (_utrolig_ treigt). Skal man ha skikkelig støtte for SVG så er nok Mozilla Suite det beste valget.

5231438[/snapback]

Forsøkte i Opera 8.5... trodde det var noe galt, jeg :p. Selve siden før demonstrasjonen tok jo lang tid også, men det er kanskje SVG der óg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...