LessThanJake Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Log ut og så inn igjen! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) så enkelt var det faktisk ja EDIT: kjekt med sånne småprat-kafeer ja, ellers hadde jeg fylt opp linux-delen av forumet temmelig fort. Jeg kjører VNC Server, men er det noen måte å begrense størrelsen og kvaliteten på bildene? når jeg kjører vncviewer localhost har den en throughput på ca. 2000 kbit/s. Jeg har en maks upload på 600 kbit/s. jeg vil gjerne begrense antall farger litt, sette ned størrelsen og ellers andre småting som kan få det til å lagge mindre for mottaker. Noen tips? Endret 26. november 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 så enkelt var det faktisk ja EDIT: kjekt med sånne småprat-kafeer ja, ellers hadde jeg fylt opp linux-delen av forumet temmelig fort. Jeg kjører VNC Server, men er det noen måte å begrense størrelsen og kvaliteten på bildene? når jeg kjører vncviewer localhost har den en throughput på ca. 2000 kbit/s. Jeg har en maks upload på 600 kbit/s. jeg vil gjerne begrense antall farger litt, sette ned størrelsen og ellers andre småting som kan få det til å lagge mindre for mottaker. Noen tips? 5211944[/snapback] Du kan jo bruke -geometry 640x480 for å bruke mindre skjermstørrelse. Det er også mye mer du kan gjøre, sjekk i man-sidene. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 throughputen blir den samme... ca 2000 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 vncserver -depth 8 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Er det mulig å få ei «adresselinje» (slik som i fks firefox) i Rox? Isåfall hvordan? Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Nei, ROX støtter ikke adresselinje. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 nyskjerrig: Hva er rox? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Har planer om å kjøpe meg en mp3 spiller, er det store problemer med å mounte disse og formatere dem? Vet at det står at de krever windows på de alle men jeg klarte å mounte minne penna mi så dette må vel gå bra? Tenkte meg denne vertfall.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvis den ikke krever drivere i Windows, så skal den fungere under GNU/Linux også. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Altså hvordan vet jeg at de krever windows drivere?.. Det står at de trenger windows, men det gjorde jo minnepennen min også... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Da må du bare søke på nett, noen slike trenger egne programmer for å overføre, mens andre fungere nøyaktig som en minnepinne, og alle de som er slik fungerer også under GNU/Linux. Hvis du ikke finner noe på nett kan det være to grunner. 1-den er så ny at ikke så mange har testet den ennå 2-den fungere perfekt, ingen har hatt problemer. Jeg har et par ganger bare gamblet på at ting funker, det meste gjør det! Og hvis ikke er det bare å bruke angreretten, har vært nøtt til det et par ganger også. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jepp skal se litt rundt har god tid får ikke lønning før den 12. likevel Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 nyskjerrig: Hva er rox? 5217118[/snapback] http://rox.sourceforge.net/phpwiki/static.html Lenke til kommentar
bluet Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Er det mulig å få ei «adresselinje» (slik som i fks firefox) i Rox? Isåfall hvordan? Du kan få opp minibufferen, som er en slags adresselinje, ved å trykke "/". Endret 29. november 2005 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Yheassh. en-to-tre-firr <til melodien til BarkeBilleBoggy> Først fikk vi Uuuuuubuntu (yeah yeah) Så fikk vi Kuuuuubuntu (yeah yeah) Dernest kom Eeeeeedubuntu (yeah yeah) Og nå med Dapper Drake skal vi endelig få Xubuntuuuuuuu! Xubuntu, Xubuntu, Xubuntu, Xubu. Xubuntu, Xubuntu, Xubuntu, Xubu. Det er tusenvis *buntu her i Can- anan -onical-land Vi har WindowsManagers for alle mann! </til melodien til BarkeBilleBoggy> Ja, som noen kanskje har skjønt, Ubuntu kommer stadig i nye former. Etter Ubuntu og Kubuntu kommer enda en med sin egen DE, nemlig Xfce4: Xubuntu, uttales ZOO-buntu etter det jeg har lest. Det betyr i så fall at Ubuntu kommer med en standard installasjon for de tre største og mest moderne DEs. I tillegg kommer også Edubuntu. OG nå kanskje også Gnubuntu, en ideologisk ren Ubuntu. RMS skal like idéen, men ikke navnet. Hvorfor stoppe nå? Vi har jo så mange WMer å ta av: Ebuntu = Ubuntu + E17 Gubuntu = Ubuntu + Gnustep Bubuntu = Ubuntu + BlackBox Tubuntu = Ubuntu + TWM Evilbuntu = Ubuntu + EvilWM Icebuntu = Ubuntu + IceWM flere forslag? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Noen som har peiling på om det er meningen at ikke glxgears skal funke med siste nvidia driver + siste Linux (2.6.12+)? Får liksom bare opp ingenting Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 *snip*flere forslag? 5225714[/snapback] Hva med "one distro to rule them all" Seriøst - apt?!? Hvorfor må man ha en helt egen *DISTRO*?! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Muhahahaaa. Sprenge monstre! Jake2, en Quake2 port - til Java http://www.bytonic.de/html/jake2_webstart.html Klikk på LWJGL-linken, og kos dere Systemkrav: Akselerert 3d-støtte. Hadde mer enn nok fps på en rimelig høy oppløsning (1024x768?) på min 650 mhz med Geforce2 PCI Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Oioi, KDE 3.5 ute! http://dot.kde.org/1133270759/ *oppdatere* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå