RattleBattle Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Det jeg sier er at det er ikke "OSet" som kom med feil filassosiasjon, men trolig avhengig av desktop environment. Spørsmålet blir da om det er Gnome, KDE eller hva enn det måtte være sitt ansvar å ha slikt på stell, eller Debians ansvar å pakke det inn. Klart det er mangel på polish, ingen som har sagt noe annet. At min personlige tolkning av dette skal brukes for å bedømme hvor "fascinerende" og "uhyre betegnende" open source miljøet behandler slikt kan jeg ikke omtale som noe annet enn latterlig. Anyways, Ubuntu Gnome åpner .deb-pakken i riktig program. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Microsoft Launches Visual Studio Code, A Free Cross-Platform Code Editor For OS X, Linux And Windows!!11 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Nææ, en glorifisert editor med syntaks-sjekker. Hvem ville trodd det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Microsoft Launches Visual Studio Code, A Free Cross-Platform Code Editor For OS X, Linux And Windows!!11 Måtte laste ned og ta en titt - det viser seg at editoren er laget med node.js ... edit: MS + JavaScript - det må bare være "Evil" Fra spøk til revolver, så tror jeg dette kan være en grei editor for nettopp node.js koding, noe jeg titter litt på i forbindelse med BeagleBone Black kortet jeg har skaffet meg. Endret 6. mai 2015 av tomsi42 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Bare dropp det Bonescript-rælet. IO-portene er koblet direkte til kernelen, så å bruke C/C++ er null stress. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Bare dropp det Bonescript-rælet. IO-portene er koblet direkte til kernelen, så å bruke C/C++ er null stress. Etter å ha surret litt med JavaScript, så er det fristende å finne på noe annet ... Men dette er mest for moro, så C/C++ blir noe tungt ettersom det er språk jeg ikke bruker daglig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Bare dropp det Bonescript-rælet. IO-portene er koblet direkte til kernelen, så å bruke C/C++ er null stress. Etter å ha surret litt med JavaScript, så er det fristende å finne på noe annet ... Men dette er mest for moro, så C/C++ blir noe tungt ettersom det er språk jeg ikke bruker daglig. Det skal være et Python-bibliotek også, men det har jeg ikke erfaring med. php stronk amirite x DDDDD Nice trolel! XD Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Microsoft Launches Visual Studio Code, A Free Cross-Platform Code Editor For OS X, Linux And Windows!!11 Måtte laste ned og ta en titt - det viser seg at editoren er laget med node.js ... edit: MS + JavaScript - det må bare være "Evil" Fra spøk til revolver, så tror jeg dette kan være en grei editor for nettopp node.js koding, noe jeg titter litt på i forbindelse med BeagleBone Black kortet jeg har skaffet meg. Kan jo hende VSCode kan bli bra til TypeScript, med native TypeScript debugging.. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 http://linux.slashdot.org/story/15/05/07/1133207/microsoft-releases-powershell-dsc-for-Linux Administrere Linux-installasjoner fra PowerShell? Nice. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Jepp, PowerShell to rescue. Microsoft synes å ha oppdaget at ikke hele verden kjører på Windows.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Jepp, PowerShell to rescue. Microsoft synes å ha oppdaget at ikke hele verden kjører på Windows.. Men PowerShell har fortsatt ikke noe history som f.eks. Bash har. Noe av den beste dokumentasjonen man gjerne bruker er nettopp .bash_history. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Forresten, noen som har noen tips til mini-PC som kan kjøre en eller annen Linux, typisk Debian eller CentOS? Og da tenker jeg på en formfaktor på linje med en router e.l. Min gamle tilårskomne Soekris net4801 begynner å bli litt sliten. Den har tross alt bare en National Semiconductor Geode 266 MHz 586-kompatibel CPU, 128 MB RAM og et CF-kort som HDD, uten DMA. En hw-feil på soekris'en gjør at jeg må kjøre HDD i PIO4 modus, og det går TREGT, spesielt ved OS-oppgradering. Kjører OpenBSD på den, det eneste OSet jeg kan kjøre default install på uten å måtte strippe kernelen først. Edit: kan legge til at den primært skal brukes som DNS/DHCP-server. Endret 7. mai 2015 av stigfjel Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Intel NUC eller tilsvarende? Ja, kan funke. Hmm, takk for tipset, skal se litt mer på det. Ingen bråhast, må tenke litt igjennom. Andre forslag? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Intel NUC er et godt froslag - de kommer i flere CPU varianter og selv den rimeligste er rask nok, vil jeg tro. Et alternativ er kanskje den nye kraftigere Rasberry Pi utgaven? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Intel NUC er bare en av mange slike små klosser. Du kan jo vurdere Zotac ZBOX PI320 Pico om du ikke vil ha så mye kraft. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 For eksempel en Banana Pi. Kjører Bananian, som er Debian 7. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Er det teknisk mulig å lage noe á la Popcorn time i nettleseren, kun med JavaScript? Da tenker jeg på at brukere laster opp til andre brukere samtidig som de laster ned. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Teknisk mulig? Selvsagt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Teknisk mulig? Selvsagt. Man må jo da koble seg direkte mellom to klienter, hvordan gjør man det i JavaScript? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå