Del Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Ka farsken, den frie kaffeen blir aldri den samme igjen :-p Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Det er bare fordi kvinner ikke kan takle hvor harde vi er. :!: Dobbel bunn. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Sparer 11 min i forhold til hva da? Midnight Commander ftw Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Man ligger jo minst 11 minutter foran bare om du sammenligner hvor lang tid det tar å installere en IDE vs. Vim :-) Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Man sparer tid på at man ikke behøver å bli kjent med en ny IDE for hver oppgave, og at man blir vant til å bruke tastaturet uten å rekke over til musa/trackpad. Vim er basert på Vi som er ca 36 år gammel, så man får igjen for den tiden man behøver for å lære det. Det har også helseeffekt, fordi musa er evil for håndleddene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Et spørsmål til dere som er veldig glad i vim/emacs - hvilke programmerings-språk bruker dere for det meste? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Et spørsmål til dere som er veldig glad i vim/emacs - hvilke programmerings-språk bruker dere for det meste? Da jeg kodet på universitetet brukte jeg for det meste emacs. Og språkene var C/C++. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Et spørsmål til dere som er veldig glad i vim/emacs - hvilke programmerings-språk bruker dere for det meste?For det meste? C++. Det er arbeidsspråket i det dagliget nå uansett. For tiden bruker jeg det mye til latex også. Ellers skriver jeg jenvlig også C, Haskell, Python og Perl. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Det har også helseeffekt, fordi musa er evil for håndleddene.Helt til du får senebetennelse av C-e C-m A-c s 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Det har også helseeffekt, fordi musa er evil for håndleddene.Helt til du får senebetennelse av C-e C-m A-c s Jeg snakket om Vim, emacs syntes jeg ikke var behagelig å bruke. Endret 22. april 2015 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Et spørsmål til dere som er veldig glad i vim/emacs - hvilke programmerings-språk bruker dere for det meste? I hovedsak C, men skriver også Python og Java i Vim, når jeg må bruke disse språkene. For øyeblikket så har jeg en oppgave i Matlab, og der er Vim håpløst. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Et spørsmål til dere som er veldig glad i vim/emacs - hvilke programmerings-språk bruker dere for det meste? For øyeblikket så går det mest i Ruby. Har ikke brukt Vim til programmering så lenge. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Er Ruby fortsatt en ting? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Skriver Ruby selv på jobben. Det har kanskje ikke den hipsterfaktoren det engang hadde, men det er like greit. Funker fint nok, kan komme på mange andre språk jeg ikke ville likt å jobbet med, men Ruby er ganske behagelig. Edit: Og jeg bruker en IDE (bytter litt mellom RubyMine og IntelliJ, som er samme ulla. IntelliJ fordi jeg skrev Java før, og fortsatt rører javagreier innimellom). Når jeg lager noe småtteri eller redigerer konfigfiler bruker jeg vim. Endret 22. april 2015 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Er Ruby fortsatt en ting? Nei. Skriver Ruby selv på jobben. Det har kanskje ikke den hipsterfaktoren det engang hadde, men det er like greit. Funker fint nok, kan komme på mange andre språk jeg ikke ville likt å jobbet med, men Ruby er ganske behagelig. Edit: Og jeg bruker en IDE (bytter litt mellom RubyMine og IntelliJ, som er samme ulla. IntelliJ fordi jeg skrev Java før, og fortsatt rører javagreier innimellom). Når jeg lager noe småtteri eller redigerer konfigfiler bruker jeg vim. Har brukt JRuby endel, det er rett og slett awesome. Av og til behøver man å klatre opp enterprise-stacken og da er det veldig lett å ta i bruk Java-bibliotek. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Noen som har erfaring med bruk av GlusterFS her inne? Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Så... har du oppgradert? http://releases.ubuntu.com/15.04/ Synes det ikke er noen nevneverdig forskjell på 14.04 og 15.04, men det er den beste nyheten. Positivt med forutsigbarhet. Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Jeg har oppgradert på lappen til 15.04 fra 14.10. Største visualle endringen jeg har sett så langt er en ny type farge med ny bakgrunnsbilde. Ellers er overgangen til systemd noe å notere seg. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Noen som har fulgt med hva som skjer/skjedde med Ubuntu Next? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå