Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Kan ikke utelukke at jeg skal sette opp Postfix på den, så takk for tips. Håpløst at noen blokkerer en hel leverandør om det er noen som sender ut spam. Kan tyde på at leverandøren ikke følger godt nok med, eller bryr seg, om en kunde gjør sånt.

Kan tyde på at leverandøren driver useriøst, og dermed ikke bør benyttes...

Edit: det er kanskje håpløst at en hel leverandør blir blokkert, men det er nå sånn engang at å holde orden på hvilke enkelt-IP'er fra en leverandør man skal sperre medfører mye jobb, særlig hvis det er mange spam-utsendere fra samme range. Da er det mye lettere å blokkere ut et helt subnett.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....snip

Hva er deres anbefalinger her?

x2go er basert på NX, og fungerer veldig bra. X2go er også under aktiv utvikling, i motsetning til freenx som de siste årene ser ut som det har blitt forsømt.

xrdp fungerer, men føles ikke like bra.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Takker for supert forslag, kpolberg. Virker veldig bra, men har støtt på ett sært problem. Ønsker "shared desktop" (som i at en får opp samme desktop, med samme programmer kjørende. Rett og slett mulighet til å fortsette akkurat slik man forlot maskina).

Får satt det opp i windows-klienten, og selve desktop sharinga fungerer. Det eneste som mangler er musepeker. Har forsøkt å sparke igang musepekeren ved å skifte musepekertheme i XFCE, og ved å bruke unclutter for å skjule, så vise musa igjen. Får fremdeles ikke opp noen musepeker. Googlet en del rundt, men finner ikke noe relevant. Denne oppførselen her er unik for desktop sharing. Velger man å starte en ny XFCE-sesjon så er musepekeren der.

Både server og klient er restartet.

Noen som har noen tips her?

Lenke til kommentar

>windows

Konstruktive innlegg er noe dritt, eller hva, Lycantrophe?

Ha mer interessante problemer, så løser det hele seg fint.

rdesktop (med RDP) fungerer helt fint.

Remote Desktop Protocol (RDP) is a proprietary protocol developed by Microsoft, which provides a user with a graphical interface to connect to another computer over a network connection.

Haha :fun:

Men fra spøk til revolver, x2go/NX virker bedre til mitt bruk. Responstid er viktigst, for å få følelsen av å jobbe lokalt på Linux-burken.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt utelukkende Linux på hjemmefronten i 6-8 år, så jeg kjenner bedre til Linux enn Windows. Dessverre er det slik at mange av oss har jobber der Windows er eneste mulighet. Vanskelig å bare "kvitte seg med skvipet" når veldig mange av programmene som brukes kun finnes til Windows. Nei, Wine / desktopvirtualisering er ikke et brukbart alternativ.

Det er deilig å se hvor bastant du alltid er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har vel strengt tatt ikke sett et eneste argument på denne siden av Lycan. Han trenger ikke det, alt er absolutte sannheter :wee:

kpolberg: Har ikke kommet så langt enda. Ser problemet kun oppstår i fullscreen, og kun når man tar over eksisterende XFCE-sesjon.

Lenke til kommentar

Skaff en bedre jobb. :---)

Hadde det bare vært så enkelt :p

Seriøst, det er faktisk en grunn til at Windows er installert på min jobb-laptop. Jeg jobber mye gjennom RDP (VMware) og RDP fungerer best på Windows (f.eks. filkopiering gjennom RDP, funker på langt nær så bra med rdesktop, Remmina er direkte grusomt i bruk). Og nei, det er ikke "bare" å bytte virtualiseringsplattform, for VMware er såpass godt innarbeidet, dessuten ligger VMware lengst frem i utviklingen kontra andre virtualiseringsplattformer. VMware er tross alt en bransjestandard hva angår virtualisering.

Edit: dessuten, da jeg begynte der jeg jobber nå startet jeg med en gang på arbeidsoppgaver, en såkalt flying start. Derfor fikk jeg aldri anledning til å legge inn Linux. Og, Windows er et mye bedre alternativ enn søple-Ubuntu, som jeg hadde i min forrige jobb.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Skaff en bedre jobb. :---)

Jeg tror det er mye bedre for utbredelsen av GNU/Linux om Linux-fantastene forblir på "Windows-arbeidsplasser" og jobber innenfra bedriften for å få de til å akseptere stadig mer Linux-vennlig programvare sånn at Windows-only programvaren blir stadig mer overflødig.

Bytter man jobb til en som allerede kjører stort sett GNU/Linux så endrer man lite eller ingenting.

Det er i motbakke det går oppover. :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...