stigfjel Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Kan ikke utelukke at jeg skal sette opp Postfix på den, så takk for tips. Håpløst at noen blokkerer en hel leverandør om det er noen som sender ut spam. Kan tyde på at leverandøren ikke følger godt nok med, eller bryr seg, om en kunde gjør sånt. Kan tyde på at leverandøren driver useriøst, og dermed ikke bør benyttes... Edit: det er kanskje håpløst at en hel leverandør blir blokkert, men det er nå sånn engang at å holde orden på hvilke enkelt-IP'er fra en leverandør man skal sperre medfører mye jobb, særlig hvis det er mange spam-utsendere fra samme range. Da er det mye lettere å blokkere ut et helt subnett. Endret 12. november 2014 av stigfjel Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) ....snip Hva er deres anbefalinger her? x2go er basert på NX, og fungerer veldig bra. X2go er også under aktiv utvikling, i motsetning til freenx som de siste årene ser ut som det har blitt forsømt. xrdp fungerer, men føles ikke like bra. Endret 12. november 2014 av kpolberg Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Takker for supert forslag, kpolberg. Virker veldig bra, men har støtt på ett sært problem. Ønsker "shared desktop" (som i at en får opp samme desktop, med samme programmer kjørende. Rett og slett mulighet til å fortsette akkurat slik man forlot maskina). Får satt det opp i windows-klienten, og selve desktop sharinga fungerer. Det eneste som mangler er musepeker. Har forsøkt å sparke igang musepekeren ved å skifte musepekertheme i XFCE, og ved å bruke unclutter for å skjule, så vise musa igjen. Får fremdeles ikke opp noen musepeker. Googlet en del rundt, men finner ikke noe relevant. Denne oppførselen her er unik for desktop sharing. Velger man å starte en ny XFCE-sesjon så er musepekeren der. Både server og klient er restartet. Noen som har noen tips her? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Konstruktive innlegg er noe dritt, eller hva, Lycantrophe? ---------- I dette tilfellet har jeg heller troa på at det er Linux-serveren som tuller, fremfor Windows-klienten. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Av og til er humor bedre enn konstruktive innlegg ;-) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Konstruktive innlegg er noe dritt, eller hva, Lycantrophe?Ha mer interessante problemer, så løser det hele seg fint. rdesktop (med RDP) fungerer helt fint. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 >windows Konstruktive innlegg er noe dritt, eller hva, Lycantrophe?Ha mer interessante problemer, så løser det hele seg fint. rdesktop (med RDP) fungerer helt fint. Remote Desktop Protocol (RDP) is a proprietary protocol developed by Microsoft, which provides a user with a graphical interface to connect to another computer over a network connection. Haha Men fra spøk til revolver, x2go/NX virker bedre til mitt bruk. Responstid er viktigst, for å få følelsen av å jobbe lokalt på Linux-burken. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Ja, men windows er allerede proprietært og disgusting. Det beste er jo å kvitte seg med skvipet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Nå har jeg kjørt utelukkende Linux på hjemmefronten i 6-8 år, så jeg kjenner bedre til Linux enn Windows. Dessverre er det slik at mange av oss har jobber der Windows er eneste mulighet. Vanskelig å bare "kvitte seg med skvipet" når veldig mange av programmene som brukes kun finnes til Windows. Nei, Wine / desktopvirtualisering er ikke et brukbart alternativ. Det er deilig å se hvor bastant du alltid er. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Skaff en bedre jobb. :---) Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Har ikke prøvd x2go på den måten, så kjenner ikke til problemet. Har du prøvd gnome/mate/kde? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Lyc: Making rational arguments since 2005 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Du må gjerne påpeke hva som er irrasjonelt, om noe. Endret 13. november 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Har vel strengt tatt ikke sett et eneste argument på denne siden av Lycan. Han trenger ikke det, alt er absolutte sannheter kpolberg: Har ikke kommet så langt enda. Ser problemet kun oppstår i fullscreen, og kun når man tar over eksisterende XFCE-sesjon. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Trenger ikke argumenter når man har løsninger. 2 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Skaff en bedre jobb. :---) Hadde det bare vært så enkelt Seriøst, det er faktisk en grunn til at Windows er installert på min jobb-laptop. Jeg jobber mye gjennom RDP (VMware) og RDP fungerer best på Windows (f.eks. filkopiering gjennom RDP, funker på langt nær så bra med rdesktop, Remmina er direkte grusomt i bruk). Og nei, det er ikke "bare" å bytte virtualiseringsplattform, for VMware er såpass godt innarbeidet, dessuten ligger VMware lengst frem i utviklingen kontra andre virtualiseringsplattformer. VMware er tross alt en bransjestandard hva angår virtualisering. Edit: dessuten, da jeg begynte der jeg jobber nå startet jeg med en gang på arbeidsoppgaver, en såkalt flying start. Derfor fikk jeg aldri anledning til å legge inn Linux. Og, Windows er et mye bedre alternativ enn søple-Ubuntu, som jeg hadde i min forrige jobb. Endret 13. november 2014 av stigfjel Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Skaff en bedre jobb. :---) Jeg tror det er mye bedre for utbredelsen av GNU/Linux om Linux-fantastene forblir på "Windows-arbeidsplasser" og jobber innenfra bedriften for å få de til å akseptere stadig mer Linux-vennlig programvare sånn at Windows-only programvaren blir stadig mer overflødig. Bytter man jobb til en som allerede kjører stort sett GNU/Linux så endrer man lite eller ingenting. Det er i motbakke det går oppover. Endret 13. november 2014 av Simen1 Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Stifjel, fremtiden er åpen. Proprietære løsninger som UNIX og vmware lever på lånt tid. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Selv Microsoft har begynt å skjønne det.. http://blogs.msdn.com/b/dotnet/archive/2014/11/12/net-core-is-open-source.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå