Del Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Og fiks ligger allerede i en pull request :-) Gotta love it. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-devel-discuss/2014-September/015048.html Lenke til kommentar
testuser Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 (endret) Har et lite spørsmål vedrørende Ubuntu (14.04) sine ulike brukergrensesnitt og skrivebordsmiljøer. Etter å ha lest litt rundet får jeg inntrykk av at Unity er et grafisk skjell (brukergrensesnitt) som ligger over GNOME sitt skrivebordsmiljø, på samme måte som "GNOME shell" vil gjøre. Her står det derimot noe som får meg til å lure: [sagt om Canonical/Ubuntu] basically does is add a bunch of extra features, a nicer interface (based on Unity, not GNOME – don’t worry if you don’t know what they are) and easier installation.[...] Vil det si at Unity egentlig er å regne som et egen skrivebordsmiljø, og ikke bare et brukergrensesnitt? Endret 20. september 2014 av TheFunnyOne Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Noen som har prøvd å kjøre bittorrent sync på router? Jeg har lasta ned ARM-versjonen, men får ikke til å starte den [root@TomatoUSB bittorrentsync]$ pwd /mnt/share/bittorrentsync [root@TomatoUSB bittorrentsync]$ ./btsync ./btsync: line 1: syntax error: unexpected word (expecting ")") [root@TomatoUSB bittorrentsync]$ uname -a Linux TomatoUSB 2.6.22.19 #6 Sat Jan 19 21:04:42 CET 2013 mips unknown [root@TomatoUSB bittorrentsync]$ Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Vel, "syntax error" høres mer ut som et script som tryner enn en binærfil som ikke er støttet, men uansett står det jo i uname-output'en din at du har MIPS-arkitektur, og ikke ARM. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Tomato er ikke beregnet for deg hvis du ønsker å installere ekstra funksjonalitet. Legg inn openwrt så har du pakkesystem med repo som inneholder et par bittorrent klienter. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Prøve å compile noe fra source, sørget for installere alt, men tydeligvis mangler jeg noe.. ./configure: line 15164: syntax error near unexpected token `CAIRO,cairo' ./configure: line 15164: `PKG_CHECK_MODULES(CAIRO,cairo >= 1.2.6)' sudo apt-get install libcairo2-dev Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done libcairo2-dev is already the newest version. libcairo2-dev set to manually installed. 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. libcairo2: Installed: 1.8.10-2ubuntu1 Candidate: 1.8.10-2ubuntu1 Version table: *** 1.8.10-2ubuntu1 0 500 http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid/main Packages 100 /var/lib/dpkg/status libcairo2-dev: Installed: 1.8.10-2ubuntu1 Candidate: 1.8.10-2ubuntu1 Version table: *** 1.8.10-2ubuntu1 0 500 http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ lucid/main Packages 100 /var/lib/dpkg/status Endret 4. oktober 2014 av Gjest Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har et lite case her. Jeg har to foldere jeg ønsker å synke. Én datamaskin kjører Windows 8 med firmware-raid. Oppå dette raidet har jeg en partisjon mounted som h:\ i windows (ntfs) Jeg har også en raspberry med debian installert, og med en ekstern harddisk mounted som /mount/share (ext3) Hvordan kan jeg replikere over alle data fra windowsraidet til den eksterne harddisken? Jeg har mulighet til å koble den eksterne harddisken til windowsmaskinen, samt boote windowsmaskinen i ubuntu, dersom det hjelper. Det er snakk om nesten 2TB med data, så synkroniseringsløsninger som bittorrent/rsync er utelukket for første initielle sync. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Koble til disken i Windows-maskinen og bruk Roadkil's Unstoppable Copier?Ser ikke helt problemet her... det vil gå meget tregt å kopiere over nettet fra maskin til PI så over til ekstern disk... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Koble til disken i Windows-maskinen og bruk Roadkil's Unstoppable Copier? Den støtter altså ext3 på windowsplattformen? Ser ikke helt problemet her... det vil gå meget tregt å kopiere over nettet fra maskin til PI så over til ekstern disk... Ser ut som jeg får ca 2.5 Megabytes per sekund over lokalnett, med en overklokka rasberry pi. Edit: brukte ext2fsd på windows med Roadkil's Unstoppable Copier, litt bedre hastighet, ca 24 megabytes per sekund Endret 4. oktober 2014 av dabear Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hei folkens! Har Openwrt kommet med sysupgrade bilder for Mikrotik? sitter å tester chaos calmer siden det kjører IPv6, men siden det kjører beta utgaver så hadde det vært kjekt å oppgradere på et enklere vis enn via TFTP Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Godt mulig, en av nyhetene på siste openwrt er støtte for sysupgrade på nand flash, og det er ikke mange andre enn mikrotik det gjelder. Tenkte å ta en titt selv når jeg får rotet meg til det. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Godt mulig, en av nyhetene på siste openwrt er støtte for sysupgrade på nand flash, og det er ikke mange andre enn mikrotik det gjelder. Tenkte å ta en titt selv når jeg får rotet meg til det. Flott om du legger ut litt erfaringer om hvordan det gikk om du har mulighet. RB493g er et flott stykke router, men oppdatering når man må benytte TFTP server fra PC er litt knotete. Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Den er grei, skal gi beskjed :-) Tftp fra PC er pes, men fra en annen openwrt router er det en lek. La ut tutorial med skjermskudd på openwrt wiki'en. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Eksepsjonelt rolig her for tiden. Ubuntu lanserte ny versjon i går, omtrent parallelt med tiårsdagen. Det er dog en veldig kjedelig release som ikke fortjener store spalteplassen. Håper de begynner å fucke opp ting snart så ting er stabilt til neste LTS Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Noen andre som har problemer med å bruke displayport på thinkpad pc, sammen med ubuntu? Henholdsvis x220, ubuntu versjon 14.04 LTS. Vanvittig frustrerende å ikke fått brukt to monitorer (1 vga og 1 displayport). Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Debian, men nei. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Det kan være at displayport -> hdmi overgangen ikke fungerer, har bestilt en dvi-displayportkabel så jeg kan få sjekket skikkelig, da den ikke fungerte på windows heller. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Noen andre som har problemer med å bruke displayport på thinkpad pc, sammen med ubuntu? Henholdsvis x220, ubuntu versjon 14.04 LTS. Vanvittig frustrerende å ikke fått brukt to monitorer (1 vga og 1 displayport). Nei, og jeg bruker dette hver dag (T420s + 14.04). Dog bare med en skjerm av gangen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Noen andre som har problemer med å bruke displayport på thinkpad pc, sammen med ubuntu? Henholdsvis x220, ubuntu versjon 14.04 LTS. Vanvittig frustrerende å ikke fått brukt to monitorer (1 vga og 1 displayport).Jeg har samme maskinen og det har aldri vært noe problem for meg. Både DP->DP, DP->HDMI og DP->DVI (to sistnevte overganger fra dx.com) samtidig med VGA. Jeg har sluttet å bruke Ubuntu nå, men det fungerte i hvert fall knirkefritt med 12.04 LTS. Hvilke oppløsninger forsøker du å bruke? Edit: Forsøkte nettopp med DP->DP + VGA på Fedora 20 m/ KDE (kernel 3.16.3). Det fungerte knirkefritt. 2560x1440 på DP og 1680x1050 på VGA. Og jeg er ganske sikker på å ha vært innom kernel 3.13 som Ubuntu bruker. Endret 24. oktober 2014 av endrebjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå