Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Bra, langt og underholdende om linux vs bsd vs mac vs windows

http://artlung.com/smorgasborg/C_R_Y_P_T_O...M_I_C_O_N.shtml

Mulig det er posted før, men dette er en lang tråd  :ermm:

5160905[/snapback]

<humre>

Den er god den. Jeg har har'n i en .txt fil (som all tekst lagret lokalt burde være ^^ )

Jeg bare *elsker* den bil sammenlikningen.

<leser den en gang til bare fordi den er så arti og riktig>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uting at slike ting finnes på gnome-look.org :

http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=31399

Synes ikke dette er veldig bra reklame for GNU/linux.

5162399[/snapback]

Jeg syns det bare er gøy :)

Trur jeg skal laste ned det bildet og redigere det litt. Bruker ikke Gnome, så hvis jeg bytter ut Gnome-foten med Xfce-musa ...

EDIT: Hvis folk ikke vil velge GNU/Linux pga det bildet er de 1. egentlig ikke villige til å bytte til / bruke GNU/Linux overhodet og leter kun etter en grunn, eller 2. overreligiøse i stil med evangelistene i usa "å nei, voodo! Det er satans verk!"

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

EDIT: Hvis folk ikke vil velge GNU/Linux pga det bildet er de 1. egentlig ikke villige til å bytte til / bruke GNU/Linux overhodet og leter kun etter en grunn, eller 2. overreligiøse i stil med evangelistene i usa "å nei, voodo! Det er satans verk!"

5162598[/snapback]

Nei, jeg håper og tror de som vurderer det, ser at det finnes folk med vettet i behold i dette miljøet også. Jeg synes ikke det har noe på gnome-look å gjøre, han kan lage sin egen hjemmeside der han har det fjortistullet.

Lenke til kommentar
Hadde det vært omvendt...ja da! Stolknusing og å rope "I'm gonna fucking kill google", er vi vel i mot?

Jeg tror det er en liten forskjell på administrerende direktør i et firma, og en relativt ukjent person som mekket en bakgrunn. Kanskje det bare er meg som ser det sånn. Om en ukjent person lager en bakgrunn som tar livet av Tux eller lignende, så er jo det opp til dem, og ikkenoe vi skylder på Microsoft.

Lenke til kommentar
Nei, jeg håper og tror de som vurderer det, ser at det finnes folk med vettet i behold i dette miljøet også.

5162653[/snapback]

Hvis noen er bevist ute etter å dekreditere, spre FUD og eller være drittsekk hjelper det lite hvordan resten av miljøet er. Men skal alle være pinadø korrekte slik at vi aldri kan komme til å støte noen?

Det finnes forresten en live-CD distro ved navn Devil-Linux. Den er spesiallagd til å fungere som brannvegg/router og er, etter det jeg har hørt/lest, en meget bra distro. Skal skaperen(e) bak Devil-Linux stoppe distroen sin eller bytte navn fordi kristene kan bli støtt av det?

Jeg synes ikke det har noe på gnome-look å gjøre, han kan lage sin egen hjemmeside der han har det fjortistullet.

5162653[/snapback]

Fjortistull...

Jeg syns den var *meget* bra lagd. Det ser ut som han faktiskt har lagd det i leire/playdo/whatever og tatt bilde av det etterpå. Det er få fjortiser jeg kjenner / har kjent som har vært såpass flinke i så fall.

Hadde det vært omvendt...ja da! Stolknusing og å rope "I'm gonna fucking kill google", er vi vel i mot?
Han sier sjøl at han mener bildet som en spøk. Jeg ser ikke noe til at han skulle lyve på det. Dermed er det greit i min bok.

Dessuten mener jeg at om noen hadde *ment* at han ønsket å se en gigantisk Tux stikke nåler i hodet på Bill, eller om noen *mente* eksempelet ditt, hadde jeg satt alvorlige spørsmålstegn ved den personens intelligens og fornuft.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Jeg tror det er en liten forskjell på administrerende direktør i et firma, og en relativt ukjent person som mekket en bakgrunn. Kanskje det bare er meg som ser det sånn. Om en ukjent person lager en bakgrunn som tar livet av Tux eller lignende, så er jo det opp til dem, og ikkenoe vi skylder på Microsoft.

5162724[/snapback]

Hvis det hadde vært en lignende side av MS, og noen hadde lagd slike bilder om Tux, hadde jeg satt litt spørsmålstegn om brukern og kanskje brukermiljøet til Windows. Om Microsoft hadde godtatt slike bilder, hadde jeg også begynt å lure.

Nå skal det sies at denne nettopp har blitt lagt ut på gnome-look, mulig de har en policy om å fjerne hetsing på sidene sine og at denne etterhvert vil bli fjernet.

Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært en lignende side av MS, og noen hadde lagd slike bilder om Tux, hadde jeg satt litt spørsmålstegn om brukern og kanskje brukermiljøet til Windows. Om Microsoft hadde godtatt slike bilder, hadde jeg også begynt å lure.

Nå skal det sies at denne nettopp har blitt lagt ut på gnome-look, mulig de har en policy om å fjerne hetsing på sidene sine og at denne etterhvert vil bli fjernet.

5162763[/snapback]

Er gnome-look.org en offisiell del av Gnome prosjektet? For hvis den er det er det klart at det bildet *kanskje* kunne oppfattes som negativt for hele Gnome, altså at Gnome, og alle som jobbet med det, er voodoo-prester eller sympatiserer med å stikke nåler i Bill.

Men med mindre gnome-look.org er en del av GNOME Foundation kan det ikke sammenliknes med eksempelet ditt jeg siterte over.

EDIT: Dette står nedert på sidene til gnome-look.org

Copyright 2001-2005 GNOME-Look.org Team

All rights reserved. GNOME-Look.org has no liability for any content or goods on this site.

All contributors are responsible for the lawfulness of their uploads.

Information about advertising in GNOME-Look.org.

For further information or comments on this site, please send us a message

GNOME and the foot logo are trademarks of the GNOME Foundation.

Kort sagt, folka bak siden er ikke ansvarlige, det er kun folka som bidrar som har noe ansvar. Med mindre en ignorerer den disclamern kan en ikke kicke på gnome-look.org, GNOME Foundation, eller GNU/Linux. IMHO Endret av olefiver
Lenke til kommentar

5162763[/snapback]

Dette er jo totalt urelatert til saken her. Dette er ikke en side som Gnome-prosjektet står for, såvidt jeg vet, og det er ikke Gnome-prosjektet som er ansvarlig for hva folk legger ut av bilder der.

Det er jo heller ikke hetsing, og det finnes sikkert dusinvis av slike bilder overalt.

Storm i et vannglass.

Lenke til kommentar

Gnome-look er nå en viktig og seriøs ressurs til Gnome, om ikke Gnome støtter den offisielt. Hvis en seriøs ressurs til MS, uten å være direkte støttet av MS, hadde gjort det samme, hadde jeg følt like dan.

Mye av de "slemme MS-innleggene" er vel så store stormer i vel så små vannglass ;).

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Gnome-look er nå en viktig og seriøs ressurs til Gnome, om ikke Gnome støtter den offisielt. Hvis en seriøs ressurs til MS, uten å være direkte støttet av MS, hadde gjort det samme, hadde jeg følt like dan.

5162968[/snapback]

Viktig og seriøs ressurs til tross, det er fortsatt vanlige mennesker bidrar, ingen blir så langt jeg vet lønna for å bidra til gnome-look, og det er en del bidrag som ikke er så gode (både på denne måten vi snakker om her og ved at kvaliteten rett og slett er ræva).

Skal en utenvidere godta *alt*? Nei. Kan en godta dette? Ja, i min mening.

Mit poeng er at siden dette er en community side så må en gi bidragsyterne mer slingringsmonn enn "vanlig". Hadde det vært Gnomes egne tema folk skulle det aldri ha kommet opp.

Mye av de "slemme MS-innleggene" er vel så store stormer i vel så små vannglass ;).

5162968[/snapback]

Og det er vel forsåvidt denne diskusjonen også :!:
Lenke til kommentar

5162968[/snapback]

Ok, jeg skal ta det igjen:

Det er en viss forskjell på at en CEO i et digert firma, som har så godt som monopol på et marked, sier at de skal ta livet av en motstander, etter at de nettopp har sparket en stol i veggen, og det at en relativt ukjent person lager en semi-humoristisk bakgrunn nettopp på grunn av nevnte firmas praksis her i verden. Om du ikke klarer å se det, så trenger du et par briller og forbedret gangsyn.

Lenke til kommentar
Litt rar tankegang, synes jeg. At man har monopol har fint lite med saken å gjøre. Man kan ikke gjøre som man vil, bare fordi man er David og ikke Goliat.

5163908[/snapback]

Han er ikke David engang, han er lillebroren til David, Petter, som ikke finner veien til Goliat engang, og han laget bare en litt morsom bakgrunn.

Fint at du hoppet glatt over resten av posten min, og påstår at jeg mener noe jeg ikke gjør. Jeg sier ikke at Linuxdistroer skal shippe med den bakgrunnen som default, men det er da en viss forskjell på det og et en person lager en bakgrunn. Ser ut som du prøver å sidestille det med noe som Linux/*nix-samfunnet står for, men dette er _en_ person, som laget _en_ bakgrunn.

Skal vi bannlyse humor?

Lenke til kommentar

Forøvrig kan du søke etter kill bill på gnome-look.org, hvorfor ikke klage på dem også? Eller fant du dem bare ikke? Skal gnome-look holdes ansvarlig for slikt? Skal vi anse det som en drapstrussel? Eller skal vi bare bannlyse det RattleBattle ikke ser humoren i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...