Sokkalf™ Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Opplever ekstremt høy CPU-bruk når jeg har enkelte nettsider (dagbladet.no først og fremst) åpne i Chrome. Skjer på flere PCer (hjemmelaptop og jobblaptop), ene med Intel-grafikk og den andre med Nvidia-grafikk. Viftene spinner umiddelbart opp til maks, og stopper ikke igjen før jeg lukker fanen. Ser også relativt høy CPU-bruk i Firefox, men ikke i nærheten av det jeg ser i Chrome. Noen som har noen tips, evt. kan se hva ÅRSAKEN til dette er? I taskmanageren til Chrome viser "FPS"-kolonnen et skyhøyt mye større tall på dagbladet.no enn på andre sider. Edit: 110% CPU og 6600fps. Svarer meg selv, tror jeg har løst problemet. Med justering av følgende i chrome://flags ser problemet ut til å ha forsvunnet. Må ha vært noe som fikk GPUen til å gå i spinn. Disable accelerated 2D canvas Mac, Windows, Linux, Chrome OS, Android Disables the use of the GPU to perform 2d canvas rendering and instead uses software rendering 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Hmm, nå når iOS og OS X akkurat har fått rullet på plass fiks på goto feil ved SSL verifisering, var det litt skummelt at Ubuntu akkurat kom med en fiks for CVE-2014-1959.Bare tilfeldig, eller har vi hatt ett vel så åpent sikkerhetshull i Linux også?Fra programvareoppdateringen: Changes for libgnutls26 versions: Installed version: 2.12.23-1ubuntu4 Available version: 2.12.23-1ubuntu4.1 Version 2.12.23-1ubuntu4.1: * SECURITY UPDATE: incorrect v1 intermediate cert handling - debian/patches/CVE-2014-1959.patch: don't consider a v1 intermediate cert to be a valid CA by default in lib/x509/verify.c. - CVE-2014-1959 Endret 26. februar 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Feilen var aldri i goto. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Ok det er ikke så viktig for meg hva Apple har rotet seg inn i, jeg lurer mest på alvorlighetsgraden til CVE-2014-1959. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Vel, det er fikset nå, så jeg ville ikke vært veldig bekymret. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Oppdaget i går at jeg hadde hatt innbrudd i NAS'en som kjører en variant av Linux. Litt ekkelt når det kommer så tett innpå, men gjorde en reinstallering av DSM som skal ha fikset problemet. Skal være mer bevisst på sikring fremover. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg har aldri satt NAS-en rett på nett, den veien går jeg ikke. Om jeg skal ha noe fra den utenfra så bruker jeg SFTP mot en SSH-server jeg har mountet opp NAS-en på. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ubuntu 14.04 og Unity har endelig begynt å få støtte for skalering av høyoppløselige (og små) skjermer. Det var faen meg på tide. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ubuntu 14.04 og Unity har endelig begynt å få støtte for skalering av høyoppløselige (og små) skjermer. Det var faen meg på tide. Det har gått meg hus forbi, har du en link tilfeldigvis? God nyhet. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ubuntu 14.04 og Unity har endelig begynt å få støtte for skalering av høyoppløselige (og små) skjermer. Det var faen meg på tide. Det har gått meg hus forbi, har du en link tilfeldigvis? God nyhet. Det ble omtalt for litt siden i omgubuntu, men endringene har ikke kommet før de siste nightly builds av Ubuntu 14.04. Under Settings-Display har det kommet en slider for UI scaling :-) 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Og ikke minst kommer lokale menyer tilbake Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Jepp, det er utrolig irriterende å måtte dra musa øverst til venstre for å komme til menyen når man ikke har programmet maksimert. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Feil tråd Endret 2. mars 2014 av Runarbs Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ubuntu 14.04 og Unity har endelig begynt å få støtte for skalering av høyoppløselige (og små) skjermer. Det var faen meg på tide. Det har gått meg hus forbi, har du en link tilfeldigvis? God nyhet. Det ble omtalt for litt siden i omgubuntu, men endringene har ikke kommet før de siste nightly builds av Ubuntu 14.04. Under Settings-Display har det kommet en slider for UI scaling :-) Hmm, testet siste nightly fra en USB penn nå. Funksjonalitet er ikke klar ennå som du ser i skjermbildet. Lokale menyer oppførte seg litt forskjellig fra applikasjon til applikasjon også. Men utover det, fant jeg igrunn ingenting å sette fingeren på.. det kan hende denne LTS blir like bra som den forrige. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Ser ut som knappene og ikonene har skalert opp. Vet ikke om det er meningen at den skal skalere oppe tekst også. Uansett er det knøttsmå knapper på vinduene og systray som har vært annoying. Andre ting som Firefox og tekst generelt kan man ordne på andre måter. Endret 2. mars 2014 av RattleBattle Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Ser ut som knappene og ikonene har skalert opp. Vet ikke om det er meningen at den skal skalere oppe tekst også. Uansett er det knøttsmå knapper på vinduene og systray som har vært annoying. Andre ting som Firefox og tekst generelt kan man ordne på andre måter.Jeg tror ikke det er meningen at det skal være slik, RattleBattle. Det holder ikke for HiDPI skjermer. Mac OS X takler dette uten at grensesnittet blir inkonsistent på HiDPI skjermer. Selv XFCE har for tiden bedre DPI skalering enn Unity. Endret 2. mars 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 ftp://download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86_64/304.88/ Du må åpenbart ha X, men du kan installere driver fra terminal. Lastet ned og installert. Hvordan kan jeg sette ned hastigheten på viften til minimum? Argh, jeg liker ikke å holde på med grafikkdrivere ... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Ser ut som knappene og ikonene har skalert opp. Vet ikke om det er meningen at den skal skalere oppe tekst også. Uansett er det knøttsmå knapper på vinduene og systray som har vært annoying. Andre ting som Firefox og tekst generelt kan man ordne på andre måter.Jeg tror ikke det er meningen at det skal være slik, RattleBattle. Det holder ikke for HiDPI skjermer. Mac OS X takler dette uten at grensesnittet blir inkonsistent på HiDPI skjermer. Selv XFCE har for tiden bedre DPI skalering enn Unity. Nei, det bør jo ikke være sånn i alle fall. Det er uansett nesten to måneder til 14.04 kommer ut, så man kan jo håpe :-). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Oppdaget i går at jeg hadde hatt innbrudd i NAS'en som kjører en variant av Linux. Litt ekkelt når det kommer så tett innpå, men gjorde en reinstallering av DSM som skal ha fikset problemet. Skal være mer bevisst på sikring fremover. Man setter da vel en dedikert brannmur foran sitt interne nettverk, gjør man ikke? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Oppdaget i går at jeg hadde hatt innbrudd i NAS'en som kjører en variant av Linux. Litt ekkelt når det kommer så tett innpå, men gjorde en reinstallering av DSM som skal ha fikset problemet. Skal være mer bevisst på sikring fremover. Man setter da vel en dedikert brannmur foran sitt interne nettverk, gjør man ikke?Nåh, dedikert og dedikert. Bruker an standard ruter og dens interne brannmur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå