Omnithunder Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Ok. Får bare lage klart en USB med Windows da, i alle fall. Like greit å være forberedt. Her er fremgangsmåte for å reinstallere GRUB, hvis du ikke har gjort det før https://help.ubuntu.com/community/RecoveringUbuntuAfterInstallingWindows Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Like greit å være forberedt. Her er fremgangsmåte for å reinstallere GRUB, hvis du ikke har gjort det før https://help.ubuntu.com/community/RecoveringUbuntuAfterInstallingWindows Takker. Da er det bare å vente på posten... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 En jeg bor med kjøpte seg ny Asus-maskin. Fin sak, men det er en eller annen bug som gjør at skjermen går i svart hvis den bootes med kjerne nyere enn 3.10 og det er tilfeldigvis ikke støtte for wifi-kortet før 3.10. Fikk til slutt backporta driveren så han kjører nå Ubuntu 12.04 på 3.8-kjernen med wifidriveren fra 3.11. Typisk knoting jeg føler er litt 2006, men det gikk nå til slutt. Får bare håpe de får fikset svart-skjerm-problematikken før 3.13 er stable så fiksen blir med i 14.04! Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Godt jobba. Hadde nesten vært enklere å kjøpe ett nytt wifi-kort til maskinen når ting skal være så komplisert. Ralink rt3290 wifi kortet mitt fungerer, men det er tregt med 3.12.6 av en eller annen årsak.. visst det ikke er ruteren som begynner å dra på årene da. Endret 7. januar 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 En jeg bor med kjøpte seg ny Asus-maskin. Fin sak, men det er en eller annen bug som gjør at skjermen går i svart hvis den bootes med kjerne nyere enn 3.10 og det er tilfeldigvis ikke støtte for wifi-kortet før 3.10. Fikk til slutt backporta driveren så han kjører nå Ubuntu 12.04 på 3.8-kjernen med wifidriveren fra 3.11. Typisk knoting jeg føler er litt 2006, men det gikk nå til slutt. Får bare håpe de får fikset svart-skjerm-problematikken før 3.13 er stable så fiksen blir med i 14.04! Hvilken modell er det snakk om? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hvilken modell er det snakk om? Asus UX302LA Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Opprettet et emne i GNU/Linux-kategorien som kanskje noen her har innspill på. Er ute etter å kunne streame medieinnhold (flac+mkv) hjemme fra nettleser hvor som helst. Anyone? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Opprettet et emne i GNU/Linux-kategorien som kanskje noen her har innspill på. Er ute etter å kunne streame medieinnhold (flac+mkv) hjemme fra nettleser hvor som helst. Anyone? plex? https://plex.tv/ Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Gjerne Ampache? Mange år siden jeg prøvde det sist, så jeg vet ikke helt hvordan utviklingen har vært. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 @TS: Jeg har satt opp en multimedia-PC med Debian. Og Debian kan formes etter ditt eget behov. Dessuten, har du vært borti Ubuntu fra før vil du kjenne deg godt igjen i Debian, da Debian tross alt er opphavet til Ubuntu. Faktisk har Debian, som tradisjonelt har vært regnet som en distro for mer avanserte brukere blitt ganske så brukervennlig, ikke langt fra Ubuntu. Jeg bruker mpd for avspilling av musikk, og mpd takler det aller meste av formater. Det er også mulig å styre musikkavspillingen med apper på mobil. Mplayer bruker jeg for filmer, men det finnes en drøss av alternativer. Velg en som passer for deg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 @TS: Jeg har satt opp en multimedia-PC med Debian. Og Debian kan formes etter ditt eget behov. Dessuten, har du vært borti Ubuntu fra før vil du kjenne deg godt igjen i Debian, da Debian tross alt er opphavet til Ubuntu. Faktisk har Debian, som tradisjonelt har vært regnet som en distro for mer avanserte brukere blitt ganske så brukervennlig, ikke langt fra Ubuntu. Jeg bruker mpd for avspilling av musikk, og mpd takler det aller meste av formater. Det er også mulig å styre musikkavspillingen med apper på mobil. Mplayer bruker jeg for filmer, men det finnes en drøss av alternativer. Velg en som passer for deg. Blir ikke mpd feil angrepsvinkel? Hensikten er vel ikke å styre en sentral musikkmaskin, men å kunne nå innholdet på en server fra en hvilken som helst dings med nettleser. Men jeg er helt enig med valget av Debian. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Blir ikke mpd feil angrepsvinkel? Hensikten er vel ikke å styre en sentral musikkmaskin, men å kunne nå innholdet på en server fra en hvilken som helst dings med nettleser. Men jeg er helt enig med valget av Debian. Jo, forsåvidt kan jeg være enig ang. mpd i denne sammenhengen. Men mpd er genialt som musikkavspillingsprogram hjemme (man kan f.eks. styre musikken via en app på telefonen når telefonen er koblet til hjemmenettverket over WLAN). mpd takler også langt større mengder musikkfiler enn tradisjonelle musikkavspillingsprogram, og når mpd har indeksert all musikk bruker mpd nesten ikke systemressurser. Og man kan installere begge deler på Debian uten problemer, som sagt kan man forme Debian til det man trenger, Debian har ufattelig mange ferdigkompilerte pakker tilgjengelig, bedre utvalg enn f.eks. Ubuntu. Jeg nevnte mpd fordi det er det jeg først og fremst har et forhold til. Endret 9. januar 2014 av stigfjel Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Asus UX302LA Ok, ja, både UX301 og 302 er veldig nye enda, og har vel også noen ganske nye wifi-kort i seg, ettersom begge støtter 802 AC osv, så det kan være at support ikke er helt 100% enda. Har forøvrig selv en Zenbook der alt fungerer 100% out of the box, som de andre 4 asus-laptopene jeg har hatt også har gjort. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg vet ikke hva som forårsaker svart skjerm ved boot fra 3.10 og utover, men wifi-kortet som sitter i (Intel 7260) støttes jo selvfølgelig fra nettopp 3.10. Så maks uflaks Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Fungerer best med Chrome / Chromium. Har ikke netflix selv, men TV2 Sumo fungerer i alle fall utmerket.Testet akkurat med Eurosportplayer, siden jeg ikke har sett det nevnt noe sted, i Chrominum (XBMCbuntu 12.10) og det fungerte bra, men måtte endre user agent til windows firefox 15. Vet ikke om dette steget er nødvendig, men jeg var innom chrome://plugins/ for å få lastet ned og satt opp silverlight. Endret 25. januar 2014 av Crowly Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Testet akkurat med Eurosportplayer, siden jeg ikke har sett det nevnt noe sted, i Chrominum (XBMCbuntu 13.04) og det fungerte bra, men måtte endre user agent til windows firefox 15. Vet ikke om dette steget er nødvendig, men jeg var innom chrome://plugins/ for å få lastet ned og satt opp silverlight. Jeg brukte fremgangsmåten fra webupd8.org, og der blir Silverlight enablet via terminal http://www.webupd8.org/2013/08/pipelight-use-silverlight-in-your-linux.html Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg brukte også den, og kjørte cli kommandoen for å aktivere silverlight. Men Chrominum så ut til å laste ned og/eller konfigurere pluginen når jeg gikk inn på chrome://plugins for å sjekke at den var aktiv. Mulig det samme ville ha skjedd første gang man var på en side som trengte silverlight. Uansett ikke så veldig viktig, beskrev bare hva jeg gjorde tilfelle noen andre prøver det samme og det ikke fungerer. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Er det noen som har funnet ut av hvordan man kan bruke pipelight uten de grusomme ms-fontene wine drar ned som dependencies? Ser meg nødt til å avinstallere pakken og legge den inn igjen på nytt mellom hver gang jeg skal bruke netflix. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg regner egentlig med at dette er et Silverlight krav for ytterligere lock in av ms produkter. Fant denne: "Installation script will automatically download and install the Microsoft Core Fonts for the Web for you. These fonts are required by SilverLight". Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Om man er litt eventyrlysten så kan man jo kanskje prøve å erstatte fontene med noen andre med samme navn. FontForge kan brukes til å tukle med slikt også hvis den er kresen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå