tomsi42 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Er det noen her som har kjøpt seg BeagleBoard? Jeg kjøpte en BeagleBoard Black i forrige uke, og sitter å lurer litt på hva jeg skal bruke den til Lenke til kommentar
Occi Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 La akkurat inn Debian 7 og Linux 3.12.5 med samme konfigurasjon som den originale kjernen. Noen som har kjapt tips til hvordan man blir kvitt system pipingen fra konsollet når man trykker tabb og lignende? Dette er noe du vanligvis kan konfigurere via et desktop environment, så det er litt relevant hva du kjører. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) @rockPaperScissors: Søketips "setterm -blength 0" ser ut til å fungere i Debian 7 om noen lurer, fant det i søketipset ditt. Occi, jeg hadde problemet i virtuell konsoll og når jeg slår av maskinen. Men tenker problemet er løst (ref. lenke). Endret 19. desember 2013 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Er det noen her som har kjøpt seg BeagleBoard? Jeg kjøpte en BeagleBoard Black i forrige uke, og sitter å lurer litt på hva jeg skal bruke den til BeagleBone Black? Jess! Jeg bruker den til å prototype på og fremtidige robot-prosjekter. Har litt problemer med at OS på den blir korrupt, men å ha MMC-lagring gjør virkelig en stor forskjell på hastigheten, sammenlignet med Raspberry Pi med SD. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 BeagleBone Black? Jess! Jeg bruker den til å prototype på og fremtidige robot-prosjekter. Har litt problemer med at OS på den blir korrupt, men å ha MMC-lagring gjør virkelig en stor forskjell på hastigheten, sammenlignet med Raspberry Pi med SD.Har du noen ide om hva er det som gjør at OS blir korrupt? Jeg satt å lurte litt på om jeg skulle installere FreeBSD eller andre linux'er enn Ångstrøm. Er det enkelt eller knotete? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Null stress. Installere Linux er bare enkelt sd-boot og dd-e ting over. Det blir nok korrupt fordi jeg ofte mister tilgangen til systemet og må reboote på svenskemåten. Et eksempel er at jeg driver på med noe xorg-tull, så borker systemet, jeg må nappe ut strømmen og vips så er det korrupt. Dette kan nok fikses ved å skru av caching. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Null stress. Installere Linux er bare enkelt sd-boot og dd-e ting over. Det blir nok korrupt fordi jeg ofte mister tilgangen til systemet og må reboote på svenskemåten. Et eksempel er at jeg driver på med noe xorg-tull, så borker systemet, jeg må nappe ut strømmen og vips så er det korrupt. Dette kan nok fikses ved å skru av caching.Ja, da blir det fort bøll Litt som gode gamle dager Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 ev. kjøre sync før du tar strømmen, hva? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det er det jeg ikke kan. Vanligvis kjører jeg sync. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 BeagleBone Black? Jess! Jeg bruker den til å prototype på og fremtidige robot-prosjekter. Har litt problemer med at OS på den blir korrupt, men å ha MMC-lagring gjør virkelig en stor forskjell på hastigheten, sammenlignet med Raspberry Pi med SD. Hvor lang tid tar det å kompliere ting som X.org, Qt eller DE? Timer, dager, uker? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har ikke kompilert noe på den enda, men skal ikke se bort fra at det kan være snakk om dager når man kompilerer ting som nettlesere og DE. Skulle gjerne eksperimentert litt med det en gang, men jeg har den ikke tilgjengelig akkurat nå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Er binær-støtten for ARM (v7) i f.eks Debian så god at det rett og slett ikke er nødvendig å kompilere noe som helst? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Noen som har erfaring med å bytte trådløse nettverkskort på "nyere" ThinkPads? Leker litt med tanken på å teste et ac-kort i min T420s. Har hørt/lest om at de blokker tredjepartskort i BIOS og at man dermed må flashe den. Noen som vet noe om dette? Eventuelt vet hvor man får tak i whitelistede kort? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Forresten, etter at DD-WRT på Asus-ruteren hjemme hadde hikke et par ganger for en tid tilbake og nullstilte seg bestemte jeg meg for å oppdatere til en nyere versjon som viste seg å eksistere. Nå som jeg er hjemme igjen på ferie kan jeg konstatere at den har vært dønn stabil og har 114 dagers oppteid Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Noen som har erfaring med å bytte trådløse nettverkskort på "nyere" ThinkPads? Leker litt med tanken på å teste et ac-kort i min T420s. Har hørt/lest om at de blokker tredjepartskort i BIOS og at man dermed må flashe den. Noen som vet noe om dette? Eventuelt vet hvor man får tak i whitelistede kort? Ja, Lenovo har whitelist i BIOS på ThinkPads. Google "thinkpad wlan blacklist" og "thinkpad wlan whitelist" så ser du raskt at dette gjelder nyere modeller også. ThinkPad'en jeg bruker er en jobbmaskin, så jeg har ikke eksperimentert med dette. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Er binær-støtten for ARM (v7) i f.eks Debian så god at det rett og slett ikke er nødvendig å kompilere noe som helst? Vil si det. Har i hovedsak brukt Arch, men har ikke møtt på noen problemer for mitt bruk. Men nå blir det brukt som server og utvikling, så test-området er litt snevert. Tror kanskje du vil finne litt mer svikt om man bruker det som en skrivebordsmaskin. Jeg mener å ha lest at ARM stort sett har 95% eller mer av pakkene til i386/AMD64, og dette var en stund siden. http://wookware.org/talks/debianarmeabi.pdf Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 GnuPG søker etter midler. Jeg slengte inn hundre euro for å få litt god samvittighet :-) http://goteo.org/project/gnupg-new-website-and-infrastructure Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Noen som har erfaring med å bytte trådløse nettverkskort på "nyere" ThinkPads? Leker litt med tanken på å teste et ac-kort i min T420s. Har hørt/lest om at de blokker tredjepartskort i BIOS og at man dermed må flashe den. Noen som vet noe om dette? Eventuelt vet hvor man får tak i whitelistede kort? Heh, nå kom jeg faktisk på at jeg flashet BIOS på min T420 for 1,5 år siden ca., nettopp for å få et nytt trådløskort til å funke. Ikke noe ac-kort, men fant et som støttet n i 5GHz råbillig på ebay. Så ja, har erfaring med det, men syns det hele er litt shaky egentlig. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Det er vel ingen grunn til at denne ikke skulle funke i laptopen? Gitt at jeg får fjernet whitelisten i BIOS selvfølgelig Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Nei, ser ingen grunn til at den ikke skal funke. Er jo tross alt et generelt mini-PCI-E-spor, så da bør den jo ta det som er av mini-PCI-E-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå