AM2petterk Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Vel, Firefox har vært litt turnoff for meg på Linux etter at Firefox via wine faktisk presterte bedre enn native Linux klienten for et par år sia. Dette kan som sagt ha blitt ordnet sia da. 200 faner oppe samtidig kan jeg aldri si jeg har prøvd med noen som helst nettleser, ei heller Firefox. Har du bra flash performance også eller? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Når vi er inne på flash og annen cancer. For youtube: vlc -> C-n -> paste url Eller om du er en del av oss fornuftige: krunner -> vlc :------) 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Har du bra flash performance også eller? Dugelig, men jeg bruker vanligvis livestreamer for Twitch og VLC (via krunner) for YouTube. Flash i Chromium har en tendens til å "blinke" noe fælt, så den er nærmest ubrukelig. Funket bedre før, kanskje en update som borket det. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvilken nettleser bruker dere? Merker jeg begynner å bli lei av Opera 12(?) som daglig skal låse seg og forsåvitt ei heller blir oppdatert.Bruker primært Opera, med Firefox som "backup". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Vel, 200 faner oppe samtidig kan jeg aldri si jeg har prøvd med noen som helst nettleser, ei heller Firefox. Har du bra flash performance også eller? Jeg vil vel våge påstanden om at da er problemet at man har for mange faner oppe. Det er noe som heter bookmarks Det jeg har forstått, ut i fra folk som studerer slikt, så klarer man kun å holde orden på ca 7 ting på en gang. ... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg vil vel våge påstanden om at da er problemet at man har for mange faner oppe. Det er noe som heter bookmarks Det jeg har forstått, ut i fra folk som studerer slikt, så klarer man kun å holde orden på ca 7 ting på en gang. ... Det er mer jobb for meg å styre med bookmarks i hytt og pine enn å gruppere tabs i tree style tabs. Akkurat nå sitter jeg på 60 tabs. Har heller ingen problemer med å holde orden på tabsa. Blir fort mange tabs når jeg f. eks skal skal sjekke ut et tema, men må la det ligge av en eller annen grunn. Bookmarker jeg det må jeg sortere de etter ting jeg skal lese seinere når jeg har tid, og deretter slette de. Da lar jeg heller det like godt være oppe i en tab group. Eksempel vil være at jeg har tenkt å kjøpe meg et par høyttalere, men jeg skal vente med å velge hvilke etter at jeg har ordnet meg det nye skrivebordet så jeg kan sjekke proposjoner. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Når vi er inne på flash og annen cancer. For youtube: vlc -> C-n -> paste url Eller om du er en del av oss fornuftige: krunner -> vlc :------) Hva med drm i vlc? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Drm-beskyttet flash.. Spilles det også av i vlc? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Jeg kan ikke huske noen videoer som ikke har funket. Har du et eksempel? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Nei, har aldri prøvd. Derfor jeg spør skal prøve å streame kamp gjennom vlc senere, skal sjekke ytelsen vs chrome da. Den er riktignok ikke drm-herpa, da. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Tottenham - Liverpool på White Hart Lane? share pls Also, er det youtube? VLC-tingen fungerer bare der ettersom de shipper med et script for å strippe den ekle html-en og hente streamen direkte. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det er også mulig å integrere VLC eller mplayer direkte i nettleseren (hvertfall på Firefox), slik at du kan erstatte flash på sider som ikke har egne løsninger for det á livestreamer/VLC for YouTube. Litt varierende hvor bra det funker på noen sider men. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Var tottenham - pool, ja. Funket ikke å åpne i VLC, fikk ikke hentet ut streamen.Bruker litt sneaky nettsted for å streame, men pytt. Så lenge ingen vil støtte Linux, så blir det slik. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Ser Netflix har en "Prefer HTML5 player instead of Silverlight"-innstilling, men har enda til gode å se en video som ikke er Silverlight. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Noen som vet hvordan man kobler til en telnet-server, kjører en kommando og får output av kommandoen rett i terminalen? På samme måte som jeg kan kjøre: ssh 192.168.0.1 uname ... og få resultatet av "uname" rett i terminalen, uten å bli logget inn på serverens shell. Telnet-serveren krever ikke innlogging. Endret 16. desember 2013 av oj88 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 echo [command] | telnet ? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) echo [command] | telnet ? Jeg kan sende kommandoer til serveren på den måten. Det er snakk om en libspotify-klient, og å sende kommandoen "next" på den måten vil f.eks. spille neste sang, men output som den kommandoen gir når man er logget inn kommer ikke ved å kjøre på den måten. Output er JSON. Har også herjet på med expect-skripts (man expect), men samme problem. Endret 16. desember 2013 av oj88 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Gidder ikke å lage en egen tråd for dette. Men er det flere enn meg som føler at siste ubuntu går bakvei framover (igjen)? Jeg oppgraderte nylig Xubuntu fra 13.04 til 13.10 (velkommen etter). Regresjon 1. Ralink trådløs nettverkskort ble veldig ustabilt. Heldigvis hadde jeg fortsatt 3.8 kernel fra 13.04 installert, så omveien min var å oppdatere grub 2 til å alltid laste 3.8. Regresjon 2. Lydindikatoren fungerer ikke uten en systemfilhack og er ennå ikke fikset. Regresjon 3. Thunar (!) og ymse programmer krasjer og rapporter sendes i øst og vest. Det var ikke noe problem i 13.04. Nå... for min del så kan jeg kompilere egen kjerne visst jeg setter av en søndag. Filutforsker er filutforsker, bash eller thunar, begge overlever jeg med. Lydindikatoren tok meg noen minutter å søke opp en løsning på... Småfeil jobber jeg meg rundt og jeg blir venner med feilene. Men tillitten til at jeg kan droppe inn en usb-penn i hvilken som helst familie-pc og håpe at ting går bra er ikke så stor om dagen, med unntak av LTS versjonene da. Ikke snakk om Unity, synes aldri det blir velstelt.. Hvordan er situasjonen for Debian 7? Er det en bedre ut av esken opplevelse? Har ikke installert Debian på en stund. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hvordan er situasjonen for Debian 7? Er det en bedre ut av esken opplevelse? Har ikke installert Debian på en stund. Vel, etter min mening har Debian blitt det Ubuntu var før. Jeg har brukt Debian i lang tid på multimediaboksen, og det har fungert alldeles utmerket. Debian har blitt ganske pent og, med Gnome. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå