hernil Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Firefox pga integrasjon med desktopen min (Unity). Brukte Opera før det, men har ikke sjekket ut post 12-versjonene noe særlig. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Såklart Firefox/Iceweasel. Chromium takler ikke bruken min. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Såklart Firefox/Iceweasel. Chromium takler ikke bruken min. Nå er jeg spent... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Firefox pga integrasjon med desktopen min (Unity). Brukte Opera før det, men har ikke sjekket ut post 12-versjonene noe særlig. Får vell vurdere å gå over til firefox igjen på laptopen. Det har ikke skjedd noe med Opera på linux siden v12. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Opera er opptatt med Next, og den utvikles til de største plattformene først.For min del er det Firefox som regjerer gata, men Chrome overtar når det er skal skje flash-intensive ting. Men har alltid Opera installert og bruker det innimellom.. Liker mye med Opera, men alt som har med javascript og flash å gjøre er totalt drepen for laptopen min... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 why do you hate freedom Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Nå er jeg spent... Extensions kan ikke gjøre like mye i Chrom{e,ium}, den kneler ved mange tabs og UIet kan ikke endres noe særlig på (tree style tabs griser horizontal tabline når du har litt fler enn 10 faner på en widescreen). Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Min erfaring med putty og keys er ikke akkurat positiv. Anbefaler deg heller å bruke cygwin og mintty (standard i cygwin). Da får du en vanlig openssh klient (og et shell i en ordentlig terminal). Jeg fant feilen! Det var feil private key Så nå fikk jeg logga meg inn Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 why do you hate freedom Frihet er fint, men all den tid flash blir brukt kan man i grunn bare gi opp idealismen på nettleser-fronten. Min tarvelige laptop går helt i kne når flash skal benyttes, bortsett fra når det gjøres i Chrome. Chromium har vel ikke den samme flashpluginen som Chrome? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg har ikke flash installert. -- Nei, chromium har ikke samme flashplugin. Og Opera er også proprietært. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Vet at opera er lukket, men vi har en lang og fin historie sammen. Jeg brukte opera lenge før firefox dukket opp, og før åpne nettlesere var noe å samle på i det hele tatt. Så det er nostalgien som driver meg... Og de har noen utrolig digge funksjoner ut av boksen som jeg liker å ha tilgjengelig, som hurtiginnstillinger hvor du kan skru av ting som JS globalt med et tastetrykk. Eller la JS være på, men skru av plugins. Kjekt på svak maskinvare. Oh, og Turbo har vært en sann frelse når third world-bredbåndet jeg har ikke vil oppføre seg... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) som hurtiginnstillinger hvor du kan skru av ting som JS globalt med et tastetrykk.Noscript. Eller la JS være på, men skru av plugins. Kjekt på svak maskinvare.Noscript. Oh, og Turbo har vært en sann frelse når third world-bredbåndet jeg har ikke vil oppføre seg... Det tror jeg på. Selv om det gir enda en part tilgang på mønsteret ditt. Satser selvsagt hardt på at Opera selv ikke bruker dette til noe rart, men. That being said, Web2.0/3.0/hipster er ikke en positiv utvikling. Endret 12. desember 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Frihet er fint, men all den tid flash blir brukt kan man i grunn bare gi opp idealismen på nettleser-fronten. Min tarvelige laptop går helt i kne når flash skal benyttes, bortsett fra når det gjøres i Chrome. Chromium har vel ikke den samme flashpluginen som Chrome? http://mozilla.github.io/shumway/ For å svare på spørssmålet ditt, så kjører Chromium den samme flash-pluginen som Firefox gjør. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Deja dup funker også. Min erfaring er at den lager en masse komprimerte filer som gjør det helt umulig å bla i filer som er kopiert. Kan andre programmer gjenopprette disse? Hvis ikke er jeg skeptisk. Back om time synes jeg er kjekk. Enkelt front-end for rsync med snapshots som man kan bla i etter dato. Alt legger seg strukturert i filsystemet, med mapper for hver maskin, dato osv. Usikker på automatisk kopiering, sitter ikke ved en PC nå. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Den var snasen. Finnes den bare til konqueror? Er det en konqueror-internal, kanskje? Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Jeg har ikke flash installert. -- Nei, chromium har ikke samme flashplugin. Og Opera er også proprietært. Men den kan helt enkelt få det. https://aur.archlinux.org/packages/chromium-pepper-flash-stable/ Endret 13. desember 2013 av petter3k Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Extensions kan ikke gjøre like mye i Chrom{e,ium}, den kneler ved mange tabs og UIet kan ikke endres noe særlig på (tree style tabs griser horizontal tabline når du har litt fler enn 10 faner på en widescreen). Akkuratt. Min erfaring er ganske omvendt når det gjelder mange faner samtidig - det andre vet jeg ikkeno om, så det har du helt sikkert rett i. Firefox har vært litt turnoff for meg på Linux etter at Firefox via wine faktisk presterte bedre enn native Linux klienten for et par år sia. Dette kan som sagt ha blitt ordnet sia da.. Minnelekkasjer var også et problem. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hva er din definisjon på mange? Min er 100-200.Og er det et par år siden du har prøvd Firefox native på Linux så er det kanskje på tide å prøve det igjen før du snakker noe særlig om ytelsen dens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå