Occi Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det er greit nok, men var av det inntrykket at det standard var satt til max frequency. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det var jeg og, og det tror jeg det i utgangspunktet skal også. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Fortsatt nysgjerrig på om det er default i Debian med desktop environment. Får vel evt. teste selv (og huske på å sjekke neste gang jeg installerer Linux på en desktop). Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det pleier nok normalt ikke å være et problem, da maks frekvens i utgangspunktet skal bli rapportert fra ACPI i BIOS og satt opp riktig med ACPI i Linux, men ser jo her at det ikke alltid fungerer helt heldig ja. Av nysjerrighet, hvilken kernelversjon kjører du? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg tror ikke at maks rapportert frekvens var "problemet", bare det at lower limit var satt til laveste og at den da i det hele tatt skalerte uten at jeg hadde bedt om det. Det kan være intentional, men jeg syns selv det er en uting. Kjører Debian testing, så versjon 3.11. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ah, ja da gjorde den nok som den skal. Om du setter governor til performance slipper du hele problemet. Da vil du konstant ha høyeste frekvens, men jeg ser hvorfor du synes det er en uting dersom dette er en stasjonær maskin. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Yes, kjører den på performance nå. Er ikke det å konfigurere den som er problemet, heller nysgjerrighet Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Intel_pstate har ikke problemet. Ubuntu (og Debian vil jeg tro) bruker ikke den selv for Intel cpu, så problemet rammer alle. Occi, du finner masse info om problemet hos den som fant det, Michael Larabel på Phoronix. På maskinene mine kjører jeg 3.12 hvor jeg har åpen driver, og på en maskin med nvidia grafikk kjører jeg et skript som setter performance på alle kjerner når jeg spiller. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Takk Del, skal ta en titt. Lenke til kommentar
AwK Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Har dere en enkel og oversiktelig måte å finne ut hvor mye plass du har igjen i harddiskene? Fant denne siden http://www.cyberciti.biz/faq/linux-command-space-left-on-hard-disk-drive/, men svaret jeg fikk i Terminal, var ikke like oversiktelig for meg, som på bildene deres. Jeg fikk noenlunde det samme, men klarer ikke å se hva som er hva, og det står i kb eller mb i stedet for GB. Har dere en løsning? Kjører ubuntu 13.10 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 dfc er også fin. Ligger i repos til Ubuntu. Lenke til kommentar
AwK Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hvorfor gjør de de ikke slik som OS X og Windows har det? Jeg synes det er bedre slik Lenke til kommentar
Occi Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Dette er da ikke akkurat OS-spesifikt, handler bare om tilgjengelige programmer. Blir litt som å si at Linux er dårlig fordi Photoshop ikke er tilgjengelig. Ønsker du noe mer fancy er Filelight fra KDE å anbefale. Mange file managers har også inkludert oversikt. Spørs på oppsettet ditt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hvordan gjør Windows og OS X det? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Tipper Min datamaskin eller tilsvarende. Lenke til kommentar
AwK Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Ja, jeg mener Min datamaskin Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Det er jo ca. helræva. Men om du vil ha en sånn view finnes det også. Lenke til kommentar
AwK Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hva er det som er galt med det? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hva er bra med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå