RattleBattle Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Enig i at de spesifikke kommandoene er bedre å sette i ~/.bash_profile. Forøvrig er "Ubuntus" Autostart noe som har eksistert i Gnome siden tidenes morgen (gnome-session-properties). Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Meh, da er det vel like greit å åpne ~/.(bash_)profile med Gedit eller whatever så du slipper å bruke en løsning som er muligens kun spesifikk for Ubuntu (jeg bruker ikke Ubuntu så vet ikke hvordan Startup Applications funker). Det er en standard, distro-uavhengig og støttet av de fleste DEs. Se her: http://standards.freedesktop.org/autostart-spec/autostart-spec-latest.html Fordelen er jo at kommandoene da kjøres KUN ved innlogging til desktop, ikke ved SSH eller annen terminalbruk. Endret 3. oktober 2013 av oj88 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Så det er faktisk en standard, kjekt å vite, takk. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Noen som har noen gode tips til epostklient som jeg kan bruke mot exchange 2010? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Outlook *ducks for cover* Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Lykke til, fortell oss om det hvis Evolution funker. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har fått det til med Evolution, men det er en helt grusomt håpløs klient. Var ingen god opplevelse. Har ikke testet denne, men ser ut til at det kan funke med Thunderbird: https://exquilla.zendesk.com/home Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Jeg må faktisk også si Outlook, uansett hvor trist det måtte høres ut. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Har ikke testet denne, men ser ut til at det kan funke med Thunderbird: https://exquilla.zendesk.com/home Det finnes en fri addon til thunderbird. Dukket opp da jeg søkte på Exchange i addon-interfacet. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Du ringer sysadmin og ber dem skru på imap-støtten i exchange. Også bruker du thunderbird Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Dette. Dessverre finnes også de nett der IMAP sees på som en sikkerhetsrisiko og der alle porter unntatt 80 og 22 er blokkert. Kjøre en ekstern test-service på :8081? Nix, security risk, så det må filtreres. enterprise pls :-----( Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Jeg bruker Xubuntu 13.04 nå. Hvordan fungerer oppgradering mot 13.10 Saucy? Er det greit å oppgradere fremfor å installere fra grunnen av? Endret 11. oktober 2013 av Geir44 Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ja Okey dokey, pig in a pokey. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har fått det til med Evolution, men det er en helt grusomt håpløs klient. Var ingen god opplevelse. Har ikke testet denne, men ser ut til at det kan funke med Thunderbird: https://exquilla.zendesk.com/home Bruker exquilla pr. nå, imap på exchange = håpløst (i mine øyner har imap bestandig vært ett elendig valg). Kontra å bruke exchange slik det er tiltenkt å fungere. Hovedproblemet mitt nå er kalenderfunksjonalitet, aka, åpne og hente inn møterom etc. Virker som det ikke er en god løsning på dette, skal jeg ha åpnet mer funksjonalitet i exchangeserveren, så må jeg nok skrive ned ganske nøye hvorfor og hva fordelene og ulempene med å gjøre det er.... Vi har vel en mix på 50% mellom Linux og Windows, hadde jeg fått outlook til å fungere i wine, så hadde jeg kjørt det. Men jeg får den ikke til å fungere på en tilfredsstillende måte... :\ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Det er svært vanskelig å få outlook til å kjøre på en tilfredstillende måte. 1 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Hvorfor fungerer ikke Ubuntu som 12.04 gjorde, fml. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Bruker exquilla pr. nå, imap på exchange = håpløst (i mine øyner har imap bestandig vært ett elendig valg). Kontra å bruke exchange slik det er tiltenkt å fungere. Hovedproblemet mitt nå er kalenderfunksjonalitet, aka, åpne og hente inn møterom etc. Virker som det ikke er en god løsning på dette, skal jeg ha åpnet mer funksjonalitet i exchangeserveren, så må jeg nok skrive ned ganske nøye hvorfor og hva fordelene og ulempene med å gjøre det er.... Vi har vel en mix på 50% mellom Linux og Windows, hadde jeg fått outlook til å fungere i wine, så hadde jeg kjørt det. Men jeg får den ikke til å fungere på en tilfredsstillende måte... :\ Hva med Outlook web access? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå