Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Er visst ikke helt oppdatert ;)

 

Varer med verdi under NOK 200,- og private gaver inntil NOK 1000,- er toll- og avgiftsfrie - unntak alkohol og tobakk

http://www.posten.no...rtolling-privat

Og gjør Posten denne jobben for deg, skal de ha 133 kr ekstra.

 

Tollvesenet sine sider avviker litt på 1000 kr grensen:

Får du tilsendt en gave fra en privatperson bosatt i utlandet, er den toll- og avgiftsfri dersom verdien på varen er under 1000 norske kroner.

http://www.toll.no/t...&epslanguage=no

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lagt inn Ubuntu Touch på Galaxy Nexus-en etter at jeg kjøpte Nexus 4. Det er spennende, men mye er fortsatt bare et tomt skall, og det lagger en god del til tider. Nettsurfing er tregt. Dette blir sikkert mye bedre med tiden, men de trenger noen må-ha funksjoner for å ha en sjanse mot de to dominerende økosystemene. Forspranget er stort.

 

Og så håper jeg de jobber med kjernefunksjonalitet og ytelse før de begynner å inkludere Amazon-søk osv osv. Grunnlaget må være på plass først. Mye av skallet i dag er klart tenkt for at innholdsleverandører skal selge ting via Unity.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt laptopen noe særlig i sommer, så glemte å sjekke archlinux.org før jeg kjørte en update. Nå har de faktisk flyttet /bin til /usr/bin også (med symlinking). Merker jeg begynner å bli greit lei den driten her, krevde fiks i chroot.

 

Ellers irriterer det meg at KDE 4.10 fortsatt ikke er kommet til testing i Debian, meh.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt laptopen noe særlig i sommer, så glemte å sjekke archlinux.org før jeg kjørte en update. Nå har de faktisk flyttet /bin til /usr/bin også (med symlinking). Merker jeg begynner å bli greit lei den driten her, krevde fiks i chroot.

 

Der har du hovedsaken til at jeg ikke bruker Arch.

Lenke til kommentar

Så noen her brukte KDevelop for en stund siden. Gjør det selv, men den segfaulter ofte, uten at jeg ser noen umiddelbar sammenheng mellom kræsjene. Opplever dere dette og?

 

Har testet på flere maskiner med 64-bit Ubuntu Studio 13.04 med Xfce, med kdevelop både fra pakkebehandler og source repo. Mener også jeg hadde samme feil i Unity.

Lenke til kommentar

Er ikkje arch sin feil at du ikkje følger https://bbs.archlinu...ic.php?id=57205

Jeg er klar over at jeg dreit meg ut fordi jeg ikke leste news. Har brukt Arch i snart to år uten særlig breakages på tross av turbulensen som har vært. Det endrer derimot ikke at jeg er uenig i mye av endringene som har blitt gjort det siste året.

 

Vedlikeholdet av pakker og Arch ellers derimot skal jeg ikke si noe på. Er en grunn til at jeg har brukt Arch såpass lenge og på flere maskiner.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Hva slags inkompatibilitet? gdb kjører fint i Kdevelop her, men det er neppe siste versjon av gdb.

 

Kjører Kdevelop rimelig stabilt. Kan bare komme på en type segfault i farta, og den var knyttet til git-integrasjon. Kjører KDE på Red Hat 6 med bleeding KDE fra Fedora pakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...