kengdal Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Jeg har akkurat lagt inn Kunbuntu 5.10, men jeg sliter med en ting. Når jeg går inn på System Settings og går inn på f.eks Network settings klarer jeg ikke å få gjort noen endringer. Jeg trykker på Administrator Mode og taster inn passordet men det skjer ikke noe, jeg bare spretter tilbake med de samme valgene jeg hadde fra førav. Er det noen som vet hva dette kan være. Takker For hjelp Edit: Jeg får den Feilmeldingen her: DCOP-kommunikasjonsfeil (KBruker) Endret 2. november 2005 av kengdal Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Har brukeren din sudo-rettigheter(er det den originale brukeren, som du laget når du instalerte)? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jepp, jeg er inne med den brukeren jeg lagde når jeg innstalerte, og jeg skriver inn passordet til root får å få admin rettigheter. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Du skal skrive ditt eget passord, root har ikke noe passord som standard på Ubuntu, men bruker sudo. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det står "kjør som root -KDE su" i den boksen da. Skriver jeg inn mitt egent passord får jeg ikke opp noen flere valg. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hva hvis du lager et passord for root da, i en terminal: sudo su - passwd Kjører ikke Kubuntu selv, så jeg lover ingenting Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Merkling Jeg fikk forandrett passord'et men, når jeg skal prøve og logge meg inn får jeg at det er "Feil Passord, prøv igjen." Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Å hvis jeg skriver inn passordet til den vanlige brukeren min får jeg dette. Det oppsto en feil under oppstart av KDEs prosesskommunikasjon. Meldingen systenet ga var: Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed Sjekk at <<dcopserver>>-programmet kjører. Lenke til kommentar
operaman Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg klarte nå nettopp å si til kde at kate skal åpne mapper når jeg klikker på de.Noen ide til hvordan jeg blir kvitt det? 5091741[/snapback] Control Center=>KDE Components=>File Associations 5092584[/snapback] Men hvilken filtype endrer jeg? Har søkt på folder, mappe og kate. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei. Har et lite problem med å slette mange filer her: meastp@ubuntu:~/.opera/cache4$ rm * bash: /bin/rm: Argumentlisten er for lang Problemet er at cache4-mappa i Opera har blitt så stor (>35000 filer) at Opera ikke lenger orker å starte (+ tar år å starte). Hvordan tvinger jeg frem en sletting av alle filene her? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Kanskje: rm -r .opera/cache4 && mkdir .opera/cache4 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 rm -f? Fjorten tegn ja... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Kanskje:rm -r .opera/cache4 && mkdir .opera/cache4 5096220[/snapback] Smarting! Det gjelder å tenke "ut av bokse... *host* mappa" rm -f?Fjorten tegn ja... 5096227[/snapback] Jeg forsøkte rm --help først, da , og har prøvd den. Den virket altså ikke. "Fjorten tegn ja..." ?? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) "Fjorten tegn ja..." ?? 5096273[/snapback] Du må skrive minst fjorten tegn når du poster Endret 2. november 2005 av Svendheim Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 "Fjorten tegn ja..." ?? 5096273[/snapback] Gikk visst ikke an å skrive post med mindre enn fjorten tegn. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det ironiske er at fjorten tegn ikke er fjorten tegn Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Merkelig regel... skjønner jo poenget, men allikevel - unødvendig. Blir jo som tre-ords-regelen... Likevel klarer mange å lage elendige emnetitler. Jeg refererer til Murphys lov, §9 : Ingenting er idiotsikkert, for idioter er så oppfinnsomme Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Er det bare jeg som synes at Gorm ser ut som windowmaker ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå