Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med at spotify fryser etter jeg updatet til nyere versjon. Den låser alle vinduer som er åpne. Klarer å åpne nytt terminal vindu for å killall. Plagsomt, skjer etter bare noen minutter med spilling.

 

Dette er et kjent problem. Spotify hijacker musen, og det å klikke fungerer ikke noe sted.

 

yeah. bare irriterende siden spotify fungerte perfekt helt til jeg måtte oppdater til nye versjonen.

 

Det er faktisk mindre pes å bruke gammel versjon av Spotify i Linux, siden den ikke har egen oppdateringsmekanisme (grøss), men bruker pakkebrønnen.

 

Se her for hvordan du kan nedgradere.

Lenke til kommentar

På tide å bleste litt!

 

Som de fleste her inne sikket har fått med seg er jeg en vim-bruker.

 

(høres litt ut som åpningen på en vim users anonymous-samling, men)

 

Det til side er KDevelop definitivt min go-to IDE dersom jeg skulle brukt det. Oppfordrer alle som tukler med C, C++ eller Qt til å prøve den. Det er også støtte for python, om jeg husker rett, men jeg tror ikke den er ferdig ennå.

 

Edit: og et trivelig intervju på en fredag. http://dot.kde.org/2013/07/04/year-linux-desktop

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Scotch!

*bilde*

 

Prøv Arran single malt, single cask, cask strenght.

 

Jævlig artig whisky. Hver flaske er nummerert med hvilken flaske fra hvilket fat. En veit aldri helt hva man får, men man vet at det er godt.

Single cask sørger for at det er en viss "personlighet" for hvert fat man får. Den er best med et par dråper vann i. Det åpner mye smak. Bare ikke bruk is. Da dreper jeg deg.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, jeg kan skrive den ned i lista mi for hobbyalkoholisme.

Egentlig går det mest i øl (hvete, porter) og cognac, men lyc har promotert Islay scotchs så da måtte det prøves. Ganske interessant smak må jeg si, vanskelig å i det hele tatt vite om jeg liker smaken eller ei fordi det er såpass annerledes.

Lenke til kommentar

Bare ikke bruk is. Da dreper jeg deg.

Det sier seg selv ...

 

Men Lagavulin duge den, hvis man ikke har noe annet ;)

 

Ganske interessant smak må jeg si, vanskelig å i det hele tatt vite om jeg liker smaken eller ei fordi det er såpass annerledes.

Islay krever litt tid. Men du skal ikke bli overrasket om annet whisky smaker vann heretter ;)

 

edit: En litt snillere Islay som kan anbefales er Caol Ila.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...