tomsi42 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Hva skal du med UI på en server? Jeg bruker vnc mot min server; så da er en grei UI nyttig. (har aldri blitt venn med screen) Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Kjøre ting på serveren som krever et GUI.. Takker, prøver LXDE. LXDE funker ikke med Nomachine..? Nvm, fant uta det. Endret 9. mai 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (har aldri blitt venn med screen) Er det så mange tjenester du kjører som trenger screen? Kjøre ting på serveren som krever et GUI.. Hva da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Er det så mange tjenester du kjører som trenger screen? Kjørte en jobb her om dagen som konverterte 23000 sanger fra flac til ogg - på en atom D525 CPU ... Det tok jo vel nærmere 4 døgn. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Er det så mange tjenester du kjører som trenger screen? Hva da? DC++ ? Er vel foreløpig det eneste.. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Åh, da så. Da kan det hende du trenger X, ja. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Man har da bg. :-------D Du har din måte å gjøre ting på; jeg har min Endret 9. mai 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Titter litt på mulighetene for å kjøre KVM på den stasjonære og utnytte I/O MMU (IOMMU) som i praksis gjør at du kan bruke PCI devices i guest á du kan bruke VT-x for CPUs. Med andre ord kjøre Linux/KVM som host og Windows som guest for spill, og slippe det evige kjøret med dual boot. Finner lite info på emnet, og det virker å være laber støtte for IOMMU på de fleste hovedkort (noen kun kalt "Enable I/O Virtualisation"). Av det lille jeg har funnet har folk hatt variable resultater og sliter med å finne hovedkort som støtter dette. Kanskje det er en mulighet å bruke Xeon + Intel mobo, men det er helt ukjent for meg. Er det noen her som tilfeldigvis har noen erfaringer med noe slikt, evt. har noen innskudd ang. dette høres ut som en idé? Mtp. støtte så virker det nesten som om det er mer styr enn å dual boote, men hadde vært latterlig fett å kunne kjørt to OS på desktopen med ca. native performance for spill i guest (Windows). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Tror du får mer treff om du søker etter pci passthrough. Jeg har vurdert/vurderer-ish å gjøre det med en diskkontroller. Enig i at det hadde vært svært kjekt på desktop. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Takk, jeg kan prøve å søke litt rundt på det. Er dessverre litt pessimistisk menmen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Får ikke stilt klokken i Kubuntu skikkelig. Vises som PM selv om jeg har 24-timers i hovedinnstillingene, og det blir kræsj hvis jeg prøver å velge "Set date and time automatically". 12.04 LTS? Lenke til kommentar
Flaskehals Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Driver å leker meg litt med andre distroer siden det er langhelg. Er det andre som opplever ubuntu 13.04 som ufattelig ustabil? Har en desktop med ATI skjermkort og da kræsjer compiz hele tiden, på laptopen får jeg andre systemfeil som gjør det hele ganske tragisk. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) 12.04 LTS? 13.04 Jeg fikk forandret det til 24h klokke. Men den går 2 timer feil hver gang jeg restarter PC'n. Endret 10. mai 2013 av Orwandel Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 13.04 Jeg fikk forandret det til 24h klokke. Men den går 2 timer feil hver gang jeg restarter PC'n. Dette sliter jeg også med! Men det skjer også når jeg booter til Windows, så jeg begynner å lure på om det kan være CMOS-batteriet som begynner å synge på siste verset. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Står hardware-klokken på UTC eller på localtime? Tid når Windows er inne i bildet kan bli problematisk på grunn av dette. Tips: ikke bruk Windows. :---------------) 2 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Tips: ikke bruk Windows. :---------------) Tips: Installer Windows på en gammel PC du finner på skrothaugen i stedet :---------------) Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Står hardware-klokken på UTC eller på localtime? Tid når Windows er inne i bildet kan bli problematisk på grunn av dette. Tips: ikke bruk Windows. :---------------) Så hardware-klokka bør stå på localtime? Skal sjekke. Må bruke Windows så lenge Arma3 ikke er til Linux. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Den bør stå på UTC, men det er mulig Windows kløner det til om den ikke står på localtime. Endret 10. mai 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Den bør stå på UTC, men det er mulig Windows kløner det til om den ikke står på localtime. dropp "mulig" På dual boot maskner med windows, så er det kun localtime som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå