suuhoo Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Det er ingen god grunn til å bruke Mint. Kan du utdype ditt svar litt mer? Endret 4. mai 2013 av Freestyle199 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Vel, ja: Mint har absolutt ingen fordeler mot andre distroer. Og det den er alene om å tilby er latterlig. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Alle distroer er vel litt forskjellig ifra hverandre, det treng jo ikke å være store forskjell. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Hvorfor installerer du Ubuntu da? Installerte ubuntuGnome, altså ubuntu med standard gnome 3 shell framfor unity. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Med Gnome 2.2, Iceweasel basert på Firefox 2.0 og OpenOffice 2.4. 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Klumpen. Byttet nettopp kernel uten reboot. Suck on that, winfags. 2 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Sorry, my bad. Det var Gnome 3.4.2 som ser ut som Gnome 1.6 . Jeje, brings back memories. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Finnes det noen workaround for den power saving-buggen som har rammet Sandy Bridge (GPU tror jeg) siden kernel 3.6.x? Er nå på 3.8.11, og har fortsatt problemer. CPU temp er 8-10° høyere enn før, batteriet varer 2 timer kortere, etc (Har en Lenovo T420). Det er jo helt krise at dette ikke blir fikset. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Klumpen. Byttet nettopp kernel uten reboot. Suck on that, winfags. Hva brukte du til det? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hva brukte du til det? kexec http://linux.die.net/man/8/kexec Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Finnes det noen workaround for den power saving-buggen som har rammet Sandy Bridge (GPU tror jeg) siden kernel 3.6.x? Er nå på 3.8.11, og har fortsatt problemer. CPU temp er 8-10° høyere enn før, batteriet varer 2 timer kortere, etc (Har en Lenovo T420). Det er jo helt krise at dette ikke blir fikset. Sikker på at det skyldes en powersavingbug? Nå er jeg riktignkok ikke helt 100%% sikker på om laptopen kjører Sandy eller Ivy, men jeg har fått merkbaart bedre batterilevetid i det siste (Rundet over fem timer med påstått halvannen time igjen med musikk, wifi stort sett på, middels skjermlys og kontorprogrammer. Var minst en time mindre før. Men det var med kernel 3.8.9... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 kexec http://linux.die.net/man/8/kexec Tester for tiden ksplice for oppdateringer av kjernen. Funker, såvidt jeg, kan se bra Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Sikker på at det skyldes en powersavingbug? Nå er jeg riktignkok ikke helt 100%% sikker på om laptopen kjører Sandy eller Ivy, men jeg har fått merkbaart bedre batterilevetid i det siste (Rundet over fem timer med påstått halvannen time igjen med musikk, wifi stort sett på, middels skjermlys og kontorprogrammer. Var minst en time mindre før. Men det var med kernel 3.8.9... https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=150743 Fant en del om saken her. Ser ut som det kanskje er håp for 3.9.x, så får smøre meg med tålmodighet litt til. Hvis ikke det hjelper tror jeg rett og slett jeg skal prøve meg på en 3.5.x-versjon eller noe sånt. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Installerte ubuntuGnome, altså ubuntu med standard gnome 3 shell framfor unity. Meh, skuffet av Gnome 3.8. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Til dere som savner et mer klassisk skrivebord, det er ikke så vanskelig å få tilbake nesten slik Ubuntu 11.04 osv. var: Installér gnome fallback/classic: sudo apt-get install gnome-panel Deretter logg ut og velg gnome fallback/classic: Det skal sies at Nautilus er rævkjørt i Ubuntu 13.04. Andre viktige endringer: Menyknappene på riktig side: Ubuntu 13.04: gsettings set org.gnome.desktop.wm.preferences button-layout 'menu:minimize,maximize,close' Ubuntu 12.04: gconftool --type string --set /apps/metacity/general/button_layout "menu:minimize,maximize,close" Ordentlige scrollbars: Ubuntu 13.04: gsettings set com.canonical.desktop.interface scrollbar-mode normal (kan nullstilles gsettings reset com.canonical.desktop.interface scrollbar-mode ) Ubuntu 12.04: gsettings set org.gnome.desktop.interface ubuntu-overlay-scrollbars false (denne krever at du logger ut og inn igjen) Problemer med alt-tab i compiz? sudo apt-get install compizconfig-settings-manager ccsm Bla ned og velg Static Application Switcher. Edit: dette fungerer ikke i Ubuntu 13.04 :S Noen som har en løsning? Ting jeg ikke har løst (som fungerte i Ubuntu 11.04): * Dra fil, alt+tab, slipp fil i nytt program * Programikon øverst i venstre hjørne på hvert program Hvis noen har en idé om hvordan disse kan løses så er jeg veldig takknemlig. Endret 6. mai 2013 av efikkan 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 kexec Krever dette at alt av userland blir avsluttet? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Tydeligvis jo, som er litt døvt. Mulig man slipper det med ksplice. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg har stort sett brukt Ubuntu, men har funnet ut at jeg ikke liker globale menyer og minimer/lukk etc. på venstre side, som er standard i Unity (eller andre varianter hvor det en gang er minimér-knapp). Nå er det på tide å oppdatere, siden 13.04 er her, men jeg vurderer å bytte beite. Jeg spiller en del spill, og ender ofte opp i Windows 7, og tror det er bedre å velge en distro som er mer lik den når det kommer til meny-plassering etc. KDE er et naturlig valg, men er ikke så imponert av Kubuntu. Har snust litt på OpenSUSE og Mageia, men usikker på hvilken jeg bør velge. Tips? Endret 6. mai 2013 av Orwandel Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Kubuntu av de. Suse har det noe latterlige yast og /systemfiles. Maegia er vel enda et forsøk på å vekke mandrake. Dessuten, apt vs. yum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå