tflovik Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Den er basert på Arch selvfølgelig, men bruker Manjaro sine pakkebrønner med automatisk hardwareoppsett under installasjon. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Deretter installerte jeg Gnome, bruker kun 327 Mb ram når jeg har logget inn Tror ikke Ubuntu er så mye over det? Then again, who cares. Det er ikke om å gjøre å ha mest mulig ledig RAM, men god utnyttelse av RAM. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Er jeg dne eneste som har problemet med at KDE først låser skjermen ETTER at maskinen våkner fra hvilemodus? Noen ganger først flere sekunder etterpå. Hadde jo vært kjekt om den låste skjermen FØR hvilemodusen slår inn. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Deretter installerte jeg Gnome, bruker kun 327 Mb ram når jeg har logget inn Til sammenligning bruker Debian Wheezy ca 180 med gnome-shell. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Til sammenligning bruker Debian Wheezy ca 180 med gnome-shell. Er det gnome 2 eller 3? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Gnome Shell kom ved versjon 3, og er en komponent i Gnome miljøet. Mer her. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Ok, da er det samme som jeg benytter nå. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Nittitallet ringte og ville ha tilbake ram-diskusjonen sin.. 3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Minneproblematikken kan absolutt være gjeldende på en laptop med f.eks. 2GB RAM, men på godmaskinen har jeg 64 GB så der går det bra en stund... Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Enig, jeg har 4GB i laptopen min og har til gode å oppleve problemer med det. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Jeg opplever stadig vekk at firefox runder 1,6 GB alene om jeg har to vinduer med noen faner i vær stå åpne og går fra maskinen noen timer. Synd chrome suger sånn. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Den tar ram som er ledig. Den gjør det samme hos meg, men når det fortsatt er over 3GB ledig så får den bare kose seg Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hvordan suger chorme? Er den eneste nerttleseren jeg bruker Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Enig, jeg har 4GB i laptopen min og har til gode å oppleve problemer med det. Jeg hadde aldri noe problem med rambruk på laptopen min som også har 4GB ram. ... Helt til jeg trengte en Windows VM. Endret 27. april 2013 av Occi Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Den tar ram som er ledig. Den gjør det samme hos meg, men når det fortsatt er over 3GB ledig så får den bare kose seg Jeg er ikke helt sikker på at den bare tar RAM som er "ledig". Spesielt når man kjører folding som normalt sett er veldig snill på hvilke ressurser den bruker selv om den har gått av mer. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Chrome mangler shortcuts for bokmerker, det alene gjør den ubrukelig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 + mangler backspace=back, + mangler en haug instillinger som er absolutt nødvendige, + er spyvcrapware fra google, + tester nye versjoner såpass dårlig at man stadig står med sider som ikke fungerer fordi google har funnet en "snedig" måte å gjøre ting på, + at google bevisst legger nie hindre ("tilfeldige" bugs) i veien for å bruke google docs med noe annet, som gjør det helt uaktuelt å gi etter og bruke chrome med google docs, m.m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå