NgZ Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Backup trenger jo ikke være skit. Cron, rsync og ssh, aller helst med fornuftige filsystemer så er alt fryd og gammen, men det koster. Vurderer å bare sette opp en server et annet sted og ta backup mot den. Neida, men skulle jo gjerne hatt versjonsstyring og en grei oversikt også i en ferdig, brukervennlig pakke. Og levelig pris. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Får ordnet snapshots med hardlinks og greier hvis du gjør det riktig. Har jo rsnapshot blant annet, uten at jeg har satt meg noe særlig inn i det. Trenger ikke særlig mer oversiktlig enn mappestruktur med datoer, så kan man diffe versjoner og kose seg Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg bruker duplicity, synes det funker bra. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg har hatt lyst til å bruke rsync.net ganske lenge, men jeg har ikke fått ræva i gir til å få backup i det hele tatt enda. Tar det på sikt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg gjør fremdeles mye av backup manuelt, det er virkelig på tide at jeg setter meg inn i noen slike alternativer. Kanskje i sommer... 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg installerte nettopp Wheezy (KDE) på en stasjonær her (den har kjørt Ubuntu 12.04 til nå) og my god for en opplevelse. Jeg har aldri hatt så få problemer under en installasjon. Det inkluderer kjapp theming og lett fixing. APPLAUS. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Kjapp theming i kDE? HOW? Det innebærer jo vanligvis installasjon av fjorten delvis matchende komponenter og førtifire undervalg. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 I KNOW RIGHT. Jeg satt med dropped jaw under hele prosessen. Fantastisk, intet mindre. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er det noe som kommer for fullt som standarder sånn at man endelig faktisk kan installere et "KDE-theme" på en brukbar måte også på andre distroer og dele oppsett med folk? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Vet ikke om det er noe mer nå enn tidligere (Debian shipper med 4.8), men det var ikke noe problem. QtCurve-themet gikk (ikke overraskende) problemfritt. Var mer spent på plasma, men det var bare å flytte mappen til .kde/share/apps/desktopthemes/ så ordnet alt seg. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Blir nok Debian Wheezy testing på den stasjonære på meg også når jeg får rotet meg til å sette inn en ny SSD. Arch går jo rett i dass, så ingenting å hente der lenger, dessverre. Blir interessant å prøve Debian på noe annet enn server. Er ikke videre begeistret over navnestandarden på pakkene i repoene, men er kanskje en vanesak. Eksempelvis libssl-dev vs. openssl-devel i CentOS. Liker at pakkene faktisk henter hvilket bibliotek det er snakk om, så det er mulig å søke opp og vite hva man installerer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Steike så flott nye KDE er i Kubuntu 13.04. Det er ikke drastiske forandringer som er gjort, men jeg likte godt den nye låseskjermen, skjerm-menyen, at du nå kan se omrissinger av vinduer i workspace-menyen, "Windows 7"-like volummeny og pene scrollende notifications. Glimrende oppdatering! Endret 25. april 2013 av Gavekort Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Låseskjerm. I stedet for å vise én boks på den skjermen som sist hadde fokus blir det nå lagt inn én boks på hver skjerm. De er likevel ikke kloner av hverandre og primærskjermen har fokus i tekstfeltet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Du kan også ha plasma-widgets i låseskjermen nå. Jeg likte best den nye volummenyen og pene scrollende notifications. Bryr meg ikke så fryktelig mye om låseskjermen, men det var absolutt ikke en dum oppdatering det heller. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Har ikke lydmenyen sett sånn ut en stund? KMix, altså. Eller er denne kanskje bundet til trayet? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 De hadde noe slik som det før, men det var ganske godt gjemt inni Mixer-innstillinger. Nå har du spesifikt for hver applikasjon som på default også, og ikke bare for hver lyd-enhet. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Siden Manjaro ikke har en egen iso med Gnome så installerte jeg i dag net versjonen som kun booter opp i terminal. Deretter installerte jeg Gnome, bruker kun 327 Mb ram når jeg har logget inn Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Net versjon? Den heter tilfeldigvis ikke Arch Linux? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå