Del Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Det er ikke meningen å plage dere men dette, men jeg håper noen kan lære av dette, for selv om smerte etter i mange tilfeller er ufarlig så krever noen typer smerte undersøkelser.Takk for informasjonen. Fy flate for noe dritt. activesync.mykolab.com svarer ikke for meg. Funker den, synker som bare rakkern her. Ping vil ikke funke, activesync bruker port 443, så du kan sjekke med: nmap -p443 activesync.mykolab.com eller rett og slett legge inn https://activesync.mykolab.com i nettleseren for å sjekke at det kjører en web-server der. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Det forklarer en hel del. Da prøver jeg nå. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Fikk etter en del strev opp 3-skjermoppsettet mitt med fglrx-driveren. Er det noe som helst håp om å få ytelse nok ut av den til å spille av video i fullskjerm? (primærskjerm-oppløsning på 2560x1440). Hakker som besatt i fullskjerm, men ser ut til å funke i vindu (både 720p og 1080p). Testet med VLC og mplayer. Alt annet ser ut til å funke greit, 3D bruker jeg ikke, så det er ikke så interessant, men det ser ut til at det virker. Den åpne driveren er nok ikke særlig aktuell, hadde massiv grafikkorrupsjon med den, såvidt jeg så hva jeg gjorde for å få lagt inn fglrx. Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Hvilket kort er det snakk om? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Oh, det glemte jeg å ta med, ja. 02:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI Cayman PRO [Radeon HD 6950] Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Cayman er kanskje litt for ny. HD5xxx og nedover skal være godt støttet med åpen driver nå. Spesielt for ditt kort er det kjente problemer, du finner en del info her: http://askubuntu.com/questions/228424/how-to-get-bearable-2d-and-3d-performance-on-amd-radeon-hd-6950 1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Takker! Får kikke litt. Uansett spiller det ikke sånn allverdens rolle på denne PCen, bruker den stort sett til utvikling osv, og sålenge alle 3 skjermene funker som jeg vil ha dem, så er jeg ganske fornøyd. Men det er ikke til å stikke under en stol at man gjerne vil ha ALT til å funke likevel. (Forresten, det er en drøy bug/evt. teit feature i Gnome3 - den lager en ~/.config/monitors.xml som overstyrer xorg.conf - etter noen timer med hodekløing da 2x skjermer i portrettmodus og 1x i landskap fungerte fint til og med innloggingsskjermen men ble totalt snudd på hodet etter innlogging... slettet jeg monitors.xml og alt funker) Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Takk for informasjonen. Fy flate for noe dritt. Funker den, synker som bare rakkern her. Ping vil ikke funke, activesync bruker port 443, så du kan sjekke med: nmap -p443 activesync.mykolab.com eller rett og slett legge inn https://activesync.mykolab.com i nettleseren for å sjekke at det kjører en web-server der. Jeg regner med de som kjører serveren har blokkert ping requests? For jeg har gjort det samme med min server. Nå må jeg bare lese opp på hvordan blokkere nmap requests Endret 15. februar 2013 av Bundy Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Kult: Steam for linux celebration sale. 2 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Da har jeg skaffet meg Steam for å få med meg salget...bare dumt jeg aldri spiller. Noe bra jeg kan sløse pengene mine på? 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Jeg regner med de som kjører serveren har blokkert ping requests? For jeg har gjort det samme med min server. Nå må jeg bare lese opp på hvordan blokkere nmap requests Nå er ikke Nmap et program som kjører sin egne sære protokoll som du kan blokkere ut. Den prøver rett og slett å koble seg til portene du ber den om, for å se om den får noe respons på portene. Utfra hva den får i svar den får fra porten så gjetter den, ganske kvalifisert, på hvilke tjenester som kjører på porten. F.eks kan (og burde..) en FTP-server svare på denne måten: j@wiki:~$ telnet 10.0.0.1 21 Trying 10.0.0.1... Connected to 10.0.0.1. Escape character is '^]'. 220 X PROPERTY Endret 15. februar 2013 av j-- Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Da har jeg skaffet meg Steam for å få med meg salget...bare dumt jeg aldri spiller. Noe bra jeg kan sløse pengene mine på? Kommer an på hva slags smak du har. Disse har fått god omtale (fritt etter hukommelsen): Trine 2, FTL, The Book of Unwritten Tales, World of Goo, Spacechem, Amnesia - The Dark Decent. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Forrige spill jeg brukte tid på var Fallout 3 (xbox 360). Skal sjekk de du anbefalte. Viktige kriterier for meg er single player, egner seg på laptop (trackpad) og litt dypere handling enn bare pangpang. Om jeg skal spille må jeg vel få i gang nvidiakortet mitt. Har Bumblebee og bruker kommandoen 'optirun' for å starte programmer med nvidiakortet, men har det noe å si om jeg starter Steam eller selve spiller med optirun? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Gamer.no har omtalt en del av de spillene, og du finner sikkert en haug med "lets play" og andre omtaler på youtube også slik at du får sett noe game play samtidig. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Trine og book of unwritten tales er gode spill. Book of unwritten tales er nok det beste valget for mousepad spilling. Et mer klassisk adventure type (monkey island etc) spill, synes det var veldig bra. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Machinarium, hvis det finnes på Steam. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Tror ikke det er på steam, men det finnes til linux. Finnes flere linux spill utenom steam, sjekk bl.a. humble bundle. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Nå er ikke Nmap et program som kjører sin egne sære protokoll som du kan blokkere ut. Den prøver rett og slett å koble seg til portene du ber den om, for å se om den får noe respons på portene. Utfra hva den får i svar den får fra porten så gjetter den, ganske kvalifisert, på hvilke tjenester som kjører på porten. Det er fullt mulig å (relativt enkelt) filtrere ut pakker fra flere ulike scannere fordi de lager veldig distinkte SYN-pakker, bla. Ikke veldig uvanlig å gjøre det heller. Skulle ønske Valve kjørte igang et supersalg på Valve COmplete Pack, jeg. :/ Endret 15. februar 2013 av NgZ Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Tror ikke det er på steam, men det finnes til linux. Finnes flere linux spill utenom steam, sjekk bl.a. humble bundle. Og for de som er i det nostalgiske hjørnet, har du ScummVM http://scummvm.org/ Men det kjenner vel de fleste til. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hva mener folket om Nexus 7 brettet? Ser at Komplett selger Samsung Galaxy Pan 7" v2 til 1500,- men det er kun 8GB, så da kan man muligens gå for en Nexus 7 til 2 lapper istedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå