Lycantrophe Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 inb4 del Men nei, tror ikke det. Tar tar jo det meste, og det er bare undermennesker som bruker noe annet. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jamen seriøst, et utpakkeprogrm som lar deg meke flere filer, men som bare tar EN fil når du kjører click&drag operasjon dit filene skal ligge, er ikke verdt fem sure sild. Det tor jeg selv del vil være enig i. Tar vil ikke unzippe hos meg. tar: This does not look like a tar archive Endret 11. februar 2013 av NgZ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Gi meg en spesifikasjon på det, så kan det hende jeg kan skrive det for deg. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Neh, en sålenge kjører jeg 7zip, men liker ikke det heler. Får somle meg til litt bugrapportering snart, men har en god del Kmail bugs ogforbedringsforslag som skulle vær sendt først Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Finnes det forøvrig en god utpakker til linux man kan bruke til alle filtyper med samme kommandostruktur? Finnes det også et godt grafisk alternativ uten mange GTK-bindinger? Arkivhåndtereren som følger med KDE er mildt sagt ræva. Det er da noe: function extract () { if [ -f $1 ]; then case $1 in *.tar.bz2) tar xjf $1 ;; *.tar.gz) tar xzf $1 ;; *.bz2) bunzip2 $1 ;; *.rar) unrar e $1 ;; *.gz) gunzip $1 ;; *.tar) tar xf $1 ;; *.tbz2) tar xjf $1 ;; *.tgz) tar xzf $1 ;; *.zip) unzip $# Aliases1 ;; *.Z) uncompress $1 ;; *.7z) 7z x $1 ;; *) echo "'$1' cannot be extracted via extract()" ;; esac else echo "'$1' is not a valid file" fi } Endret 11. februar 2013 av Occi Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Du kan bruke KIO-Slaves med Konqueror eller Dolphin. Åpne arkivfilen med f.eks: "tar:/path/to/file.tar.gz" da kan du bruke arkivfilen som om det var en vanlig mappe. Funker også med "zip:/" Endret 11. februar 2013 av FraXinuS Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hva er galt med Ark? Jeg bruker bare 7zip x for alt jeg. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Er det mulig å få "Fn-funksjonene" som ligger på F#-tastene til å bli førstevalget, slik at en må holde inne Fn for å få F#-funksjonen? Jeg har forsåvidt fått F#-tastene til å gjøre det jeg vil (opp/ned volum, lysstyrke, neste låt osv), men jeg finner ingen måte å få Fn + F# til å bli F#. Var det i det hele tatt forståelig? Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeps, i KDE kan du mappe funksjoner til de kombinasjonene du vil gjennom system settings. For andre desktoper er det litt varierende hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Det kan også være en BIOS-innstilling. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ubuntu her. Om jeg hadde visst hva kommandoen til de forskjellige tastene var kunne jeg laget en "Custom Shortcut", tror jeg. Var i hvert fall slik jeg fikk fikset lysstyrketastene. Problemet er at jeg ikke finner disse kommandoene. Install xdotool from the Software CenterThen in your script to increase brightness: xdotool key XF86MonBrightnessUp To decrease Brightness xdotool key XF86MonBrightnessDown Og så tok jeg disse kommandoene og limte de inn i System Settings - Keyboard - Shortcuts - Custom Shortcuts. Ville ikke det ha fungert? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) gconf-editor er vel det du trenger. Se om du finner ut av det her: http://askubuntu.com...he-gconf-editor Ed: Hm, eller kanskje ikke. Mener å huske at jeg drev og fiklet med gconf da jeg skulle remappe noen taster, men det er noen år siden. Endret 11. februar 2013 av cmyrland Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hva er galt med Ark? Jeg bruker bare 7zip x for alt jeg. Vel, man kan multi-selecte, men klikk&dra-operasjoner fungerer likevel bare på en og en enhet. Ganske håpløst, for å si det forsiktig. Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ubuntu her. Om jeg hadde visst hva kommandoen til de forskjellige tastene var kunne jeg laget en "Custom Shortcut", tror jeg. Var i hvert fall slik jeg fikk fikset lysstyrketastene. Problemet er at jeg ikke finner disse kommandoene. Er det en laptop? Kan som sagt hende du finner en innstilling i BIOS som «bytter om» tastefunksjonene. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ja, er en laptop. Finner ikke innstillinger for noe som helst i BIOS, jeg. Det er uansett veldig sjeldent jeg bruker F-tastene, så det er egentlig ikke så farlig om de nå kun fungerer som multimediataster. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Ettersom google sucks the big one tenkte jeg å finne et reelt alternativ til kontakter og kalender. Helst self-host ettersom jeg da slipper å bli presset ut flere ganger. Noen som har noen tips? Kan spesifisere at jeg IKKE er interessert i browser-fjas, kun synkroniserings-biten. Endret 13. februar 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Kolab, du kan jo sjekke ut hostingen som nå er i beta hvis du ikke vil installere selv: https://kolabsys.com/mykolab Personlig har jeg begge deler. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg vil heller installere selv. Kontroll & greier. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Heh, støttes Kolab 3 er akkurat sluppet, og denne gangen er den pakket for Debian, i forhold til tidligere når man måtte installere utenfor pakkesystemet, ref. http://www.kolab.org/news/2013/01/29/final-version-kolab-3.0-released Dessverre har jeg ikke hatt tid til å sette opp den siste versjonen ennå (en viss ruter tok litt tid ), så jeg kjører fortsatt forrige versjon. Dermed er nok den fortsatt den kjappeste å sette opp, siden jeg har lagt ut ferdig KVM bilde og oppskrift på wiki'en. Du kan være oppe med din egen gruppevareserver på få minutter http://wiki.kolab.org/Kolab2_Installation_KVM Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Men er det pakket for Squeeze? That is the question. Det kom vel ikke inn i wheezy heller, no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå