hernil Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Sitter på Ubuntu, så pacman hjelper ikke Hvordan importeter jeg listen igjen da? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hvordan er formatet på den? Samme som get-selections? Isåfall kan du bruke set-selections. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Nope, formatet er ikke det samme. Hvis du har litt vim-magi liggende for å gjerne alle mellomrom og legge til " install" på slutten så tror jeg det kan fikses Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Printer du en outputlinje for meg? Har ikke aptitude. aptitude | sed 's/\s+/ /g' | sed 's/$/install/' Edit: Laget en enklere en. Endret 22. januar 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 i zsync - client-side implementation of the rsync al Er mye programmer der jeg ikke eksplisitt har bedt om, men antar det er de som ligger der fra systemets side og ikke dependencies? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Det er nok fra systemet, ja. ~M gjør at du ikke får med dependencies, men alt som ligger i base vil nok fortsatt være med. For å få den der til dpkgs --get-selections: aptitude | perl -pe 's/.\s*(\w+).*/$1 install/' (litt greiere enn sed) Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Har fått brutt den ned til pakkenavn på hver linje med aptitude search '!~M ~i' -F '%p' Men trenger fortsatt install på slutten sånn som i --get-selections edit: se der ja. Tester nå! Endret 22. januar 2013 av hernil Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Peker til dokumentasjon er fint for tilskuere, her er opsjonene til aptitude dokumentert: http://algebraicthunk.net/~dburrows/projects/aptitude/doc/en/ch02s03s05.html så !~M betyr ikke automatisk installert ~i betyr installert -F er format, og %p er pakkenavn (dokumentert i man-siden) Format opsjonen er elegant, men det er slike opsjoner jeg ofte ikke husker, så blir fort at jeg gjør som Lycan. I dette tilfellet synes jeg awk passer bedre enn sed og perl, noe slikt: aptitude search '!~M ~i'|awk '{print $2}'>Installedpackages så ruller tilbake med cat Installedpackages|xargs aptitude install Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Samme type utluking kan selvfølgelig også gjøres i perl, men det der er vel et av områdene awk skinner. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Takker for hjelpen folkens! Kommer med litt mer tekst litt senere Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Møkk lei Crucial V4 256GB disken jeg sleit med, leverte den tilbake og fikk en 300GB Intel SSD. Intel disken funker glimrende. Den eneste måten å få Crucial disken til å yte greit over hele linja på var å bruke ext2 filsystem. Nå er jeg tilbake på btrfs, og trives godt med det. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) for x in */*.rar; do unrar x $x; done Herlig kommando :-) Edit: [...]for en som knapt har skrevet noe så avansert i løpet av sitt liv... Endret 24. januar 2013 av WonderStivi Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) unrar *.rar Tror den skal gjøre det samme. Jeg husker ikke om unrar støttet slikt eller ikke. Endret 24. januar 2013 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 unrar *.rar Tror den skal gjøre det samme. Jeg husker ikke om unrar støttet slikt eller ikke. Selvsagt kan du det, men du må ha 'unrar e *.rar'. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Forskjellen er vel at linjen min går inn i undermapper og pakker ut, mens deres kommando pakker ut alle arkiver i gitte mappe? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Aaah, se der! Da lærte jeg enda mer :-) Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Half-Life og Counter Strike 1.6 har kommet til linux, det hadde jeg ikke trodd. 2 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) nice Men vet dere om det går an å innstalere f.eks portal 2 gjennom steam til linux? Eller må man bruke steam gjennom wine for å få det til? Testet her om dagen å fikk det ikke til. Så si i fra om det går an Edit: Half-Life og Counter Strike 1.6 har kommet til linux, det hadde jeg ikke trodd. Hvor ser du at det har kommet til linux? Etter å ha sett gjennom spillistene her så finner ikke jeg det Endret 25. januar 2013 av Freestyle199 Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Det er listet under "Library" i steam hos meg. Men du må velge Properties -> Betas -> SteamPipe beta for å kunne installere CS. Du finner mer info her: http://steamcommunit...57912687423427/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå