Occi Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 NgZ: print ut og heng opp på veggen hjemme Og det er den siste // som gjør at den erstatter med ingenting. En simpel versjon vil være s/foo/bar/ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Hm, jeg har nylig installert og satt opp cfs (iptables-hjelper) på en ny VPS, og registrerer at jeg fortsatt når webmin som jeg installerte, på tross av at jeg ikke har åpnet for porten webmin kjører på, og finne heller ikke noe i configfilen om at den automatisk åpne porter for kjørende tjeneste den finner. Kan det være at den har problemer med å sette iptables-reglene skikkelig? noen som har noen erfaring med cfs? Endret 18. november 2012 av NgZ Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Noen Thinkpad brukere her som bruker Thinkfan? Lurer litt på hvilke sensorer jeg skal bruke. Har fulgt http://blog.ylatuya.es/?p=85 som gir meg fire sensorer, men nå virker det som den er mer aggressiv enn tidligere. Hvis jeg ser på Arch linux sin wiki og bruker den sensoren som er anbefalt for Thinkpad T420(har selv T430) så er viftene nesten 100% stille, men jeg er litt urolig for at maskinen kanskje da blir for varm(?), noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg har en T420, og bruker bare to sensorer sensor /sys/devices/platform/coretemp.0/temp1_input sensor /sys/devices/virtual/hwmon/hwmon0/temp1_input Har ikke problemer med at den blir særlig varm, men så bruker jeg den sjelden til noe CPU-intensivt også. Ved "idle"/lett bruk er vifta på 0rpm og dermed helt stille. Temperaturen ligger på 42-48°. Ved tung last øker temperaturen fort, vifta kicker inn, og stabiliserer temperaturen rundt 70°. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Du får holde øye med temperaturene da. Jeg lukket nettopp øynene og leviterte min metafysiske tilstedeværelse til laptopen din, og syntes ikke den var varm. Men pen sofa. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg har en T420, og bruker bare to sensorer sensor /sys/devices/platform/coretemp.0/temp1_input sensor /sys/devices/virtual/hwmon/hwmon0/temp1_input Har ikke problemer med at den blir særlig varm, men så bruker jeg den sjelden til noe CPU-intensivt også. Ved "idle"/lett bruk er vifta på 0rpm og dermed helt stille. Temperaturen ligger på 42-48°. Ved tung last øker temperaturen fort, vifta kicker inn, og stabiliserer temperaturen rundt 70°. Skal prøve med bare de to, siden Thinkfan velger den som har størst varme så kan det virke som noen av sensorene gir et litt høyt bilde av og til som gjør at viften skrur seg veldig opp og ned. Du får holde øye med temperaturene da. Jeg lukket nettopp øynene og leviterte min metafysiske tilstedeværelse til laptopen din, og syntes ikke den var varm. Men pen sofa. Den holder seg for det meste i 45~48, men av og til går den jo oppover, så jeg gidder ikke å sitte å følge med konstant Sofaen er forsåvidt veldig stygg Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Alt under 65 er akseptabelt i min bok ihvertfall. Varme over støy any day. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Woop woop, steam beta. \o/ Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 argh, skal det aldri bli min tur. Kanskje like greit med 4 kommende eksamener. Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Da ligger det an til pils og hyggelig samvær på Gode nabo i morgen klokka åtte. Alle med interesse for en kveld fylt med linuxprat er hjertelig velkomne. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Juleøl på meg, lett. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Styr unna det ene fra Den øgne ø på 11,noe prosent. Smaker guiness med en desiliter lakrislikør i, o smaker helt grusomt. Kos dere, bartejævler. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Underlig jul? Skal ha juleølsmaking i dag, så er innom de fleste norske og slikt. Om de har God Jul skal LETT ha den. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Har de forandret så mye på Underlig jul fra i fjor da? Smakte som en blanding mellom gløgg og øl, falt egentlig greit i smak. @Lycan: Hva syns du om steam, alt fungerer greit osv? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Klienten var som sørpe, så det er noe som lugger der. Launchet uten problemer fra KDE, da. Team Fortress II kjørte kjempefint, da, selv på 2560x1440. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Testet Steam igjen og fikk nå installert Team Fortress selv om jeg ikke er med i betaen. Jeg kjørte "steam steam://install/440" og det ble lastet ned (12GB ) og installert. Det funker bra med r600g driveren, men er veldig tregt. Men Steam-klienten er rask og funker bra hos meg da. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg sitter i en fin "knipe"... Her jeg har kjøpt hus har jeg egentlig bare mobilt bredbånd som reellt alternativ, noe som gir en MAKShastighet på 350kbps, og med en forbruksgrense på 8gb pr mnd.. Blir ikke så lett å laste ned TF2 da.. Eller noe som helst annet, for den saks skyld. Og på jobb er det ikke mulig å koble opp private dingser.. De er ikke like greie å ha med å gjøre her som i Koppang (Oh, btw, bare for å skryte: Elevene mine ble best i Hedmark i nasjonale prøver i engelsk for 5. trinn ) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Er det også lagg så kan du jo ta en titt på Mosh. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Lagg kommer og går, men er ikke det som plager meg mest. At modemet mister tilkoblingen, skrur seg av, eller ikke klarer å koble opp til 3G-nettet etter at det har vært nede på "2G" er ting som frustrerer langt mer.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Skal aldri mer bo et sted uten kabel eller fiber i veggen med mindre jeg ikke har noe reellt valg. 70/10 ftw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå