Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, jeg har nylig installert og satt opp cfs (iptables-hjelper) på en ny VPS, og registrerer at jeg fortsatt når webmin som jeg installerte, på tross av at jeg ikke har åpnet for porten webmin kjører på, og finne heller ikke noe i configfilen om at den automatisk åpne porter for kjørende tjeneste den finner. Kan det være at den har problemer med å sette iptables-reglene skikkelig? noen som har noen erfaring med cfs?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Noen Thinkpad brukere her som bruker Thinkfan? Lurer litt på hvilke sensorer jeg skal bruke. Har fulgt http://blog.ylatuya.es/?p=85 som gir meg fire sensorer, men nå virker det som den er mer aggressiv enn tidligere. Hvis jeg ser på Arch linux sin wiki og bruker den sensoren som er anbefalt for Thinkpad T420(har selv T430) så er viftene nesten 100% stille, men jeg er litt urolig for at maskinen kanskje da blir for varm(?), noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Jeg har en T420, og bruker bare to sensorer

sensor /sys/devices/platform/coretemp.0/temp1_input
sensor /sys/devices/virtual/hwmon/hwmon0/temp1_input

Har ikke problemer med at den blir særlig varm, men så bruker jeg den sjelden til noe CPU-intensivt også.

Ved "idle"/lett bruk er vifta på 0rpm og dermed helt stille. Temperaturen ligger på 42-48°.

Ved tung last øker temperaturen fort, vifta kicker inn, og stabiliserer temperaturen rundt 70°.

Lenke til kommentar

Jeg har en T420, og bruker bare to sensorer

sensor /sys/devices/platform/coretemp.0/temp1_input
sensor /sys/devices/virtual/hwmon/hwmon0/temp1_input

Har ikke problemer med at den blir særlig varm, men så bruker jeg den sjelden til noe CPU-intensivt også.

Ved "idle"/lett bruk er vifta på 0rpm og dermed helt stille. Temperaturen ligger på 42-48°.

Ved tung last øker temperaturen fort, vifta kicker inn, og stabiliserer temperaturen rundt 70°.

Skal prøve med bare de to, siden Thinkfan velger den som har størst varme så kan det virke som noen av sensorene gir et litt høyt bilde av og til som gjør at viften skrur seg veldig opp og ned.

Du får holde øye med temperaturene da. ;) Jeg lukket nettopp øynene og leviterte min metafysiske tilstedeværelse til laptopen din, og syntes ikke den var varm. Men pen sofa. :p

Den holder seg for det meste i 45~48, men av og til går den jo oppover, så jeg gidder ikke å sitte å følge med konstant :p

Sofaen er forsåvidt veldig stygg

Lenke til kommentar

Testet Steam igjen og fikk nå installert Team Fortress selv om jeg ikke er med i betaen. :)

Jeg kjørte "steam steam://install/440" og det ble lastet ned (12GB :ohmy:) og installert. Det funker bra med r600g driveren, men er veldig tregt.

Men Steam-klienten er rask og funker bra hos meg da.

Lenke til kommentar

Jeg sitter i en fin "knipe"... Her jeg har kjøpt hus har jeg egentlig bare mobilt bredbånd som reellt alternativ, noe som gir en MAKShastighet på 350kbps, og med en forbruksgrense på 8gb pr mnd.. Blir ikke så lett å laste ned TF2 da.. Eller noe som helst annet, for den saks skyld.

Og på jobb er det ikke mulig å koble opp private dingser.. De er ikke like greie å ha med å gjøre her som i Koppang :p (Oh, btw, bare for å skryte: Elevene mine ble best i Hedmark i nasjonale prøver i engelsk for 5. trinn :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...