Lycantrophe Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) http://thread.gmane....oo.project/2262 gentoo forker udev. Go gentoo \o/ Endret 16. november 2012 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Begynner å mislike systemd ganske hefig, selv om det fungerer fint med det halvveisoppsettet jeg har, Er vel bare loggingen som forstatt kjører på den skikkelige måten. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Siden jeg fikk pes for det sist: gentoo forker udev for å løsrive det fra systemd-devs sleipe hender. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Litt lenger ned i tråden ble denne mailen av Poettering linket. Hvis utviklingen av udev fortsetter med stor integrasjon mot systemd vil det ikke bli like lett å bare droppe systemd om f. eks Red Hat skulle ombestemme seg. Hell, det kan hende det blir systemd vs. en udev-fork. Red Hat vs. Gentoo gogo! Skjønner ikke hvordan de ser på det som en god idé å ta over så stor del av OS-miljøet og integrere alt mot en hovedservice. Endret 16. november 2012 av Occi Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Det er det som er problemet IMO med at så mange folk sitter i ulike styrr, gjerne de som er mest ihuge medlemmer i en eller annen "politisk leir". ffmpeg vs den dårligere kopien som kun har fått gjennomslag fordi duden som styrer med det sitter i noe Debian-råd elns. Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Høres ut som godt grunnlag for diskusjoner over pils. Hvordan ble det med initiativet, på tide å finne en kveld? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 ^ Synes dette må til. Dessuten er det sesong for juleøl, så lyc er en glad fisk. Jeg er i grunn tilgjengelig når som helst. Hernil? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Dere må komme dere dit verdiene i vårt stolte land skapes: Vestlandet, nærmere bestemt Bergen. Barteby, fysj... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Jeg er opptatt denne helga, men har ikke planer neste helg, bare "teambuilding" med jobben paa tordag. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Johndoe: er ikke du Osloer? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 This is true. Jobber og bor i gaaavstand fra spikersuppa eller annet i sentrum-sentrum. Var planen deres oppe i Nord-Norge? I saa fall burde dere paapeke det, alle vet at default er Oslo dersom ikke annet oppgitt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Trodde alle hatt fått med seg at Del har bart. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Kan fort finne en dag neste uke. Denne helgen blir det en tredager. Våknet nylig etter julebordet i går og er litt redusert. Og ja, det er Trondheim som gjelder. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Må dere alltid(*) finne på sånne morsomme ting i eksamensperioden Hadde vært veldig morsomt å diskutert litt mer rundt systemd da jeg fortsatt ikke forstår dette store hatet(kanskje litt sterkt, men det er i hvertfall noen negative kommentarer ute å går). *Skjønner at det ikke alltid er i eksamensperioden Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 http://git.kernel.org/?p=linux/kernel/git/torvalds/linux.git;a=commit;h=abb139e75c2cdbb955e840d6331cb5863e409d0e The battle has already begun. Må dere alltid(*) finne på sånne morsomme ting i eksamensperioden Hadde vært veldig morsomt å diskutert litt mer rundt systemd da jeg fortsatt ikke forstår dette store hatet(kanskje litt sterkt, men det er i hvertfall noen negative kommentarer ute å går). *Skjønner at det ikke alltid er i eksamensperioden Det har med å gjøre at systemd integrerer seg så sterkt med systemet, til det punktet der udev og dbus også begynner å bli infisert med Poettering-bakterier. Det andre er funksjonen til systemd, det funker ikke bra (en på IRC brukte ~2 timer for noen dager siden for å finne ut at systemd tydligvis ikke takler LVM) og feilmeldingene er elendige. Det integreres tett med journald, og journald bruker binærlogging, som på toppen av det hele er i udokumentert format. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Det skjer ellers og, men det blir bare ekstra interessant når man helst skulle gjort noe annet. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Alle i nærheten av trønderland er selvfølgelig velkomne. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Det har med å gjøre at systemd integrerer seg så sterkt med systemet, til det punktet der udev og dbus også begynner å bli infisert med Poettering-bakterier. Det andre er funksjonen til systemd, det funker ikke bra (en på IRC brukte ~2 timer for noen dager siden for å finne ut at systemd tydligvis ikke takler LVM) og feilmeldingene er elendige. Det integreres tett med journald, og journald bruker binærlogging, som på toppen av det hele er i udokumentert format. Skjønner veldig godt at folk ikke liker binærlogging, den er jeg helt med på, men hvorfor er det slik at de fleste Linux utviklere fortsetter med dette(systemd og gå bort fra udev etc.)? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Fordi udev også har en tendens til å breake, og det integreres også for tett med systemd til at Linus og andre kernel-devs kan være enig med utviklingen lengre (pluss tonnevis med brukere selvfølgelig). Firmware-loading er også noe som burde gjøres i kernelspace. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Fordi udev også har en tendens til å breake, og det integreres også for tett med systemd til at Linus og andre kernel-devs kan være enig med utviklingen lengre (pluss tonnevis med brukere selvfølgelig). Godt mulig at jeg har misforstått noe her, men den commiten du linket til er for å gå rundt udev, dette er bra fordi udev linkes for tett med systemd? Og hvorfor er en av maintainerene bak systemd en av de som har hjulpet med commiten? Firmware-loading er også noe som burde gjøres i kernelspace. Det er det veldig delte meninger om, selv er jeg delvis tilhenger av microkernels som virker som skreddersydd for den parallelle hverdagen vi beveger oss mot. Det har vel aldri vært noe enighet hvor slikt bør gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå