Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut at Lubuntu 12.04 ikke krever pae , men da dukker det opp en annen feil:

Alle valg derfra fører til ingen installasjon. Jeg fant et løsningsforslag her, men det fungerte heller ikke. Hmm.. tror nesten jeg må ta til takke med Win XP på denne.

Ser ut til at dette er bios relatert. Du har en rekke boot parametre du kan forsøke for å se om du kan omgå det. Det virker dog merkelig at det rammer deg. Har du forsøkt å installere fra CD uten noen USB-dingser koblet til?
Lenke til kommentar

Noe sånt burde egentlig være DE-avhengig, med instillinger i kontrollsenteret. Muligens en feature request til KDE-folkene?

red: Skjønt, de har jo enda ike laget noe konfigurasjonsverktøy for touchpad verdt fem sure sild, så det er vel lite håp.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Kan vel legge inn det som ble løsningen her:

I rc.lua:

globalkeys = awful.util.table.join(

...

awful.key({ modkey,           }, "d",
   function ()
        awful.prompt.run({ prompt = "Dict: " }, mypromptbox[mouse.screen].widget,
        function(word)
            local definition = awful.util.pread("dict " .. word .. " 2>&1")
            naughty.notify({ text = definition, timeout = 0, title = word,
            width = 400, font = "Sans 7" })
        end, dict_cb, awful.util.getdir("cache") .. "/dict")
    end),

...

)

Krever dictd (/dict?).

Lenke til kommentar
Hold your horses. Er på hyttetur, men hjemme i kveld. I mellomtiden, har du forsøkt å partisjonere manuelt før du installerer? Hva med å prøve serverversjonen av ubuntu, så kan vi slenge inn lxde etterpå. Har du vurdert rett og slett debian?

Ser ut til at dette er bios relatert. Du har en rekke boot parametre du kan forsøke for å se om du kan omgå det. Det virker dog merkelig at det rammer deg. Har du forsøkt å installere fra CD uten noen USB-dingser koblet til?

Jeg har hatt alt av distroer på minnepinne de siste årene, men fant en gammel Ubuntu 8.04 CD liggende. Den gikk helt fint inn.

Fra USB møtte jeg først på pae-problemet og deretter Ubi-partman.

Jeg kan alltids prøve å brenne en CD med Lubuntu 12.04 32 bit og se om det hjelper. Jeg får teste litt mer i kveld.

Lenke til kommentar

KDE kan da styre touchpad, no?

Niks. Dvs. den har venstre/høreklikk-valg og basic museskjit, men ingen touchpadkonfigurasjon. Ingen mulighet for å sette opp single tap, dual tap, triple tap, velge trykk-soner (trykk i øvre hjørne gjør X, i venstre gjør Y), scrollesoner, dual finger-scroll, triple-finger scroll eller noe som helst av verdi. Synaptic softwaren som følger med Syaptic-driveren for Windows har hatt alt det og mer til i fem-seks-syv år.
Lenke til kommentar

Niks. Dvs. den har venstre/høreklikk-valg og basic museskjit, men ingen touchpadkonfigurasjon. Ingen mulighet for å sette opp single tap, dual tap, triple tap, velge trykk-soner (trykk i øvre hjørne gjør X, i venstre gjør Y), scrollesoner, dual finger-scroll, triple-finger scroll eller noe som helst av verdi. Synaptic softwaren som følger med Syaptic-driveren for Windows har hatt alt det og mer til i fem-seks-syv år.

Nå snakker du skit.

Jeg har KDE med synaptiks og har to-finger scroll, scrollefelt, tap-soner, singletap, doubletap og alt det jeg får i Windows pluss mer.

Lenke til kommentar

Vil gjerne ha screenshot av hvor i KDE System Settings du satt opp det...red

Haha, det er faktisk der det legger seg! Men det er ikke en del av KDE, så KDE-prosjektet har tydeligvis ikke syntes at det var viktig nok. Hvor stor er sannsynligheten da for at de giddr å lage muligheten for å kjøre spesielle operasjoner på markerte ord når du triple taper? Deter jo tross alt et ganske smalt ønske.

red: "Alt jeg får i WIndows plus mer" er forresten det største våset jeg har hør. "Mesteparten av det som følger med Synapticsdriverne i WIn" er derimot ikke usant. Blant annet mangler justering a scrollefelt, justering av tapzones (størrelse/plasering), valgmulighetene for enkel/dobbel/trippeltrykk er færre (kun venstre, høyre og midt-klikk) m.m.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...