Mr.M Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Finnes det noe slags "Mass Downloader" program til Ubuntu/Kubuntu? I såfall hva heter det? Brukte denslags tidvis før på Windows, dvs. man bare cut & paste inn url-adresse, så søker programmet automatisk gjennom hele nettstedet på forskjellige nivåer, på jakt etter mediafiles etc. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Kubuntu har en nedlaster som heter KGet, men jeg har ikke sett på featuresettet på et par år. Jeg bruker vanligvis Opera eller wget til omtrent hva du beskriver, alt etter behov. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Heh, ingen selger routere med openwrt svjv. Openwrt er for folk med hår på brystet Neinei, men så lenge OpenWrt er støttet. Blitt litt lei av routeren min som bare støttes av dd-wrt custom builds og samme for tomato. Er ikke en router bare ett HK med en boks rundt? Blir ikke mye bygging av det da. Endret 30. oktober 2012 av NgZ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 For de som ikke kjenner til det enda så sjekk ut Mosh! (http://mosh.mit.edu ) Tenker kanskje spesielt på deg, JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Kubuntu har en nedlaster som heter KGet, men jeg har ikke sett på featuresettet på et par år. Jeg bruker vanligvis Opera eller wget til omtrent hva du beskriver, alt etter behov. ok, skal sjekke det ut (KGet). Har ikke planer om Opera, og i utgangspunktet mest interessert i frittstående program. Tar fortsatt i mot tips hvis noen sitter på noe. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 For de som ikke kjenner til det enda så sjekk ut Mosh! (http://mosh.mit.edu )Tenker kanskje spesielt på deg, JohndoeMAKT Så det litt tilbake, men ser fordeler det gir over SSH for meg samtidig som det er mange ulemper. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hvilke ulemper er det du tenker på? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Heh, ingen selger routere med openwrt svjv. Openwrt er for folk med hår på brystet For topprouteren til mikrotik må du etter det jeg har sett bygge den selv, kompilere opp og installere fra seriell konsoll. Ingen loddebolt, men alt annet mao. Hva er prisen for noe sånt? Hørtes snedig ut. Litt begrenset med (fysisk) plass til router, men. Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Her er den jeg tenker å bygge rundt: http://routerboard.com/RB493G Du ser diverse deler foreslått nederst på samme side. Som et minimum vil du antagelig ha kabinett, trådløskort, og antenner. Dernest vil du trenge overgang til strøm om ikke nettleverandør gir PoE. Du vil også trenge strømkabel til USB om du skal koble til enheter som får strøm fra USB (USB porten på denne gir dessverre ikke strøm). Blir fort et par tusen til sammen. De har masse annet også, jeg vil jo eksempelvis tippe at 9 GBit-porter er litt i overkant for deg. Hos meg har jeg nå behov for seks porter til daglig (hvilket gjør at jeg faller utenfor alle de vanlige konsumentrouterne uansett). Endret 31. oktober 2012 av Del Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Vel, jeg savner faktisk flere ledige porter på TL1043ND. USB er ikke så voldsomt interessant da jeg har en filserver som håndterer alt av slikt uansett. Tar en kikk og kommer tilbake. Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Neinei, men så lenge OpenWrt er støttet. Blitt litt lei av routeren min som bare støttes av dd-wrt custom builds og samme for tomato.Den er nesten støttet. Jeg bruker å kjøpe ny router når den jeg har funker perfekt i openwrt (og det punktet ser ut til å komme i disse dager). Da kjøper jeg gjerne bevisst en som har noen problemer i openwrt, og så begynner jobben med å få fikset ting. For den jeg er ute etter er det ute noen issues på trackeren til openwrt. Blant annet mangler som allerede nevnt brukervennlig installering. Dernest er det problemer med å få kortleseren til å fungere. Generelt er det så få brukere at jeg regner med at andre problemer også vil dukke opp med utstrakt testing. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Du bedriver en sær form for selvpining Endret 31. oktober 2012 av hernil Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hehe, neida, jeg bare kjeder meg fort. Nerdens motto er som kjent "if it works, fix it!" Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hvilke ulemper er det du tenker på? Ikke i offisielle repos, ingen sikkerhets-audit er utført på kode eller protokoll, krever en stor rekke porter, disse portene må kjøre utenfor den privilegerte port-rekken, "ghost sessions" må termineres manuelt og selv om jeg ikke har sjekket antar jeg at tilgang ikke logges i auth.log. Fordeler for meg: Ingen? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Det er jo en utmerket måte å gi tilbake til communtiet på, så applaus til deg. Edit: er med johndoe der - idéen er sikkert fin nok, men det å kreve masse åpne porter er en dealbreaker. Endret 31. oktober 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) "if it works, beer!" Fixed it. Endret 31. oktober 2012 av JohndoeMAKT 2 Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Talk is cheap, da forventer jeg at du stiller ved neste ølanledning Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Speaking of the devil. Burde vel få fikset en kveld på naboen snart Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Høres ut som et godt forslag! Det blir rene lysløypa mellom julebordene fremover, så da er det ingen grunn til å bremse. For de som er glade i det gamle brettspillet Risk (jeg er litt nostalgisk av meg på slikt), så er den tilgjengelig i kdegames under navnet ksirk. Test gjerne ut versjonen i git, fikk luket ut en bug der som har irritert meg leeeenge: commit 0622b9bf7753f9ed246a4ea6ebc42261b2fa55c5 Author: Gaël de Chalendar <[email protected]> Date: Sun Oct 14 11:46:06 2012 +0200 Apply patch by Del to solve bug #272512 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Høres ut som et godt forslag! Det blir rene lysløypa mellom julebordene fremover, så da er det ingen grunn til å bremse. Denne mannen har skjønt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå