Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

New for me.

they all took something we HAD earlier, many many settings, now its like we have to wait for it again for years?
Så søtt, en Gnome-bruker som tror at de hadde mange (mange) settings i Gnome 2.

 

Alt er relativt, og jo, Gnome2 hadde FLUST av innstillingsmuligheter som er borte i Gnome3. Ikke at det på noe tidspunkt var på KDE-nivå, men det kan da vitterlig bli for mye av det gode også :>

Lenke til kommentar

Er det virkelig ikke mulig å skru av Desktop Effects i Ubuntu 12.10? Må man inn med en annen DE?! Var veldig fornøyd med Unity 2D, men dette blir en showstopper fra 12.04 -> 12.10. Blir vel egentlig tilbake til 11.10, da 12.04 har en bug relatert til tastaturoppsett som gjør at jeg får engelsk layout etter reboot. Arg, får kjøre enda en reinstallering, da :-(

Lenke til kommentar

Er det virkelig ikke mulig å skru av Desktop Effects i Ubuntu 12.10? Må man inn med en annen DE?! Var veldig fornøyd med Unity 2D, men dette blir en showstopper fra 12.04 -> 12.10. Blir vel egentlig tilbake til 11.10, da 12.04 har en bug relatert til tastaturoppsett som gjør at jeg får engelsk layout etter reboot. Arg, får kjøre enda en reinstallering, da :-(

Sjekk ut Compiz Settings Manager. Vet ikke helt om du får full 2D, men du kan i alle fall skru av endel effekter.

Lenke til kommentar

Tidligere så gjaldt det å deaktivere Compiz for å unngå tearing i XBMC. Det gjorde man enkelt ved å skifte over til Unity 2D (og dermed Metacity?) og kjøre nvidia-xconfig --no-composite. Skjønner at dette ikke er mulig lenger. Synd, for Ubuntu fungerte meget bra med dette oppsettet. Vil nå bli værende på 11.10, og det er litt kjedelig å ikke være med på utviklingen.

 

Men men, jeg klarer meg jo med det "gamle". Gledet meg bare til å gjøre en fersk installasjon av en oppdatert distro...

Lenke til kommentar

Kjekke onelinere:

 

Snubler over en flac-fil og vedlagt .cue og ønsker å splitte i filnavn + tags á:

 

01. Artist - track.flac

 

?

 

Null problem!

$ shntool split -f *.cue -o flac *.flac && cuetag *.cue split-track*.flac && for file in split-track*.flac; do echo "$(echo $file | cut -c 12-14) $(metaflac --show-tag=ARTIST $file | cut -c 8- ) - $(metaflac --show-tag=TITLE $file | cut -c 7-).flac" | xargs -0 mv $file ; done

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Hvis de selger fedigbygde routere som kjører OpenWrt, kan jeg alltids være interessert, men spørs vel omd et blir mye dyrere enn å kjøpe en router i Norge i stedet for. Hadde jeg hatt lodde-lyst har jeg uansett ikke tid til noen prosjekter før eksamenene er ferdige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...