Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har lest meg opp litt mer nå (vanskelig å vite hvor man skal startet når alt er nytt) og ser ut til at SFTP er å foretrekke til mitt bruk.

Takk for kjapp respons, uansett. :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Har noen her en Intel 3770(K) prosessor, kjører en Debian-basert distro og har mulighet til å teste encodingsytelse på den? Dersom den er overklokket er det helt greit.

Jeg har sett på internett at forskjell mellom 3770K og 3930 er minimal og vil gjerne ha det bekreftet med binærfilene vi bruker før jeg bestiller fire nye systemer for encoding.

Lenke til kommentar

Ja, du har tester på begge prosessorer der. Du ser tabellen over hvilke tester som er kjørt på hver. x264 ser ut til å være kjørt med samme versjon. Derimot er det forskjellige versjoner av både kjerne og kompilator, samt at diskoppsett er vesentlig forskjellig. Det blir alt for tynt grunnlag.

Lenke til kommentar

Har noen her en Intel 3770(K) prosessor, kjører en Debian-basert distro og har mulighet til å teste encodingsytelse på den? Dersom den er overklokket er det helt greit.

Jeg har sett på internett at forskjell mellom 3770K og 3930 er minimal og vil gjerne ha det bekreftet med binærfilene vi bruker før jeg bestiller fire nye systemer for encoding.

Jeg forstår ikke hvorfor du vurderer 3770K mot 3930K, hvis du står mellom seks eller fire kjerner så bør du vurdere den beste firekjernen som er 3820 opp mot 3930K, 3820 er til og med billigere enn 3770K.

Jeg oppgraderte akkurat selv med en 3930K, og anbefaler den sterkt siden dette ikke er snakk om spillemaskiner, du vil ikke angre.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor du vurderer 3770K mot 3930K, hvis du står mellom seks eller fire kjerner så bør du vurdere den beste firekjernen som er 3820 opp mot 3930K, 3820 er til og med billigere enn 3770K.
Det er allerede to 3930K som kjører på 4GHz i racket (og fire andre hexa core samt tre quad core). 3770K-systemene vil trolig kjøre på omtrent 4.5GHz, derfor heller en nyere (krympet prosess, mindre varmeutvikling) K-prosessor (åpen multiplyer) enn en eldre ikke-K. :dremel:

Jeg har lyst til å bruke omtrent 20k på denne oppgraderingen, noe som gir enten to 3930K-systemer eller fire 3770K. Dersom en 3770K i praksis bare er et par prosent tregere enn 3930K vil fire systemer gi mye mer totalytelse enn to.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Er det noe artig men samtidig nyttig man kan bruke en gammel HTC Dream til?

528 MHz Qualcomm MSM7201A ARM11 processor

256 MB ROM, 192 MB RAM. microsd-kort, touchskjem, b/g wifi.

Kune vært arig å klusse lit med embedded linux på den, men klarer ikke å komme pånoe som kan ha nytteverdi.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tenkte å installere en eller annen ren linux-varant på den. Men den er desverre for svak for det KDE-tablet-opplegget. MeeGo er jo "nedlagt". Fjernkontroll til hjemmeautomatisering kunne vært interessant hvis jeg hadde automatisert hjemmet (i dag innebærer det dessverre å kjre software på en WIndows Server, det gidder jeg ikke). Ruter og andre nettverksting er den jo fullstendig uegnet som

Jaja, skrik ut hvis dere kommer over noe artig med nyttigerdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...