Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet http://zfsonlinux.org/ ? Det ser jo unektelig ganske lovende ut, men google finner ikke så mange aktive brukere. Ser for meg at det kunne vært greit å bli kvitt FreeBSD ettersom jeg vurderer å bli kvitt den trege og dårlige CanalDigital-HDPVR-boksen, og kjøre en mythtv-backend på serveren med en frontend-plugin til xbmc.

 

Det frister mildt sagt lite å vedlikeholde en mythtv-backend med alle dependencies for software og dekodere på FreeBSD. Selv pakken for engelske dokumentasjonsfiler har vært brukket i flere uker...

Lenke til kommentar

Hvordan er det med andre lignende filformater på Linux? Mener å ha hørt om brtfs som et greit alternativ om det er stabilt nok nå. Følger ikke så mye med på dette, så er mulig jeg tuller skikkelig nå. Har egentlig aldri brukt noe annet enn EXT2/3/4...

 

Tror forresten jeg så noen artikler om ZFS på Phoronix for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

inb4 Dels Må bruke OpenWRT!. :wee: Hvis den glemmer instillingene fullstendig, kan det være at partisjonen for lagring av instillinger er gåen, eller at den er en form for minne som mister støm ved totalt strømtap, og atteriet som skal holde lv i den ved kote strømbrudd er gåent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...