JohndoeMAKT Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 At det skal være så vanskelig da?Det er du som har satt opp NFS! Hva med sshfs med autossh? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Noen som har testet http://zfsonlinux.org/ ? Det ser jo unektelig ganske lovende ut, men google finner ikke så mange aktive brukere. Ser for meg at det kunne vært greit å bli kvitt FreeBSD ettersom jeg vurderer å bli kvitt den trege og dårlige CanalDigital-HDPVR-boksen, og kjøre en mythtv-backend på serveren med en frontend-plugin til xbmc. Det frister mildt sagt lite å vedlikeholde en mythtv-backend med alle dependencies for software og dekodere på FreeBSD. Selv pakken for engelske dokumentasjonsfiler har vært brukket i flere uker... Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hvordan er det med andre lignende filformater på Linux? Mener å ha hørt om brtfs som et greit alternativ om det er stabilt nok nå. Følger ikke så mye med på dette, så er mulig jeg tuller skikkelig nå. Har egentlig aldri brukt noe annet enn EXT2/3/4... Tror forresten jeg så noen artikler om ZFS på Phoronix for en tid tilbake. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Btrfs mangler dessverre raid5-liknende funksjonalitet. Også har jeg allerede en zpool som det haddde vært greit å bare flytte over. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Ja, jeg leste det nå. Søkte det opp, ble litt nysgjerrig Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Tja, du kan patche inn raid5 støtte for btrfs selv. Det har vært tilgjengelig lenge. Om det kan anbefales er en annen sak, Chris Mason valgte ihvertfall å vente med.å merge det inn. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Og dette fra mannen som mener Ubuntu er bleeding. Hvis det var aktuelt, tror jeg ikke jeg hadde følt behov for å spørre om zfs på linux. Endret 12. september 2012 av NgZ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Trønderpeeps! Naboen i morgen klokken 7, bare å stille. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Hm, noen som kjenner til en mpd-klient til KDE som integrerer seg pent? Plugin til Amarok hadde vært idéelt. Endret 20. september 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Du har ikke bare vurdert å bruke ncmpcpp (terminalbasert)? Ellers så kan jeg se om jeg finner noe ila kvelden når jeg er ferdig med dagens skole. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg har selvsagt ncmpcpp installert. Men jeg vil gjerne ha enkle kontroller + updates (frem, tilbake, pause, stopp og ev. tittel) fra status tray, slik amarok gjør. Greit siden vi blir flere om å kontrollere MPD. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Jeg har en dd-wrt ruter som med ujevne mellomrom resetter seg totalt. Noen som vet hva som kan være grunnen? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Mine DD-WRT-bokser har ikke hatt dette problemet. Hardwarefeil? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hva slags hardwarefeil skulle det vært? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Er routeren gammel? Hvilken modell er det? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Er snakk om en Asus RT-N16. Er ikke spesielt gammel heller halvannet år kanskje? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 inb4 Dels Må bruke OpenWRT!. Hvis den glemmer instillingene fullstendig, kan det være at partisjonen for lagring av instillinger er gåen, eller at den er en form for minne som mister støm ved totalt strømtap, og atteriet som skal holde lv i den ved kote strømbrudd er gåent. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Må jo bruke openwrt, vøtt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå