Simen1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) La oss finne ut hvilket bilmerke og modell han hadde, produsenten av prosessoren i PCen, klesmerkene han brukte, hvor han kjøpte dagligvarene osv så vi kan stemple en hel nasjon som sympatisører med den tiltalte/mistenkte. (jeg aner ikke hvilken status han har nå) Endret 5. september 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Jeez. Har ca. ørten terminalvinduer oppe og er litt sliten i hodet. Slettet ved en feil grub-mappen i /boot. Noen som har quickfix? edit: ext4 filsystem Endret 5. september 2012 av hernil Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) http://extundelete.sourceforge.net/ Testdisk kan du også se på. Mulig update-grub kan skrive hele på nytt, men det er jeg ikke sikker på. Endret 5. september 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) http://cubieboard.org/ Har heller lyst på dette fremfor Raspberry Pi. Cortex-A8, DDR3, SATA og Mali400 til kun 50 USD. Endret 5. september 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeez. Har ca. ørten terminalvinduer oppe og er litt sliten i hodet. Slettet ved en feil grub-mappen i /boot. Noen som har quickfix? edit: ext4 filsystem Det burde ikke være noe problem. Konfigurasjonen ligger i /etc/default/grub, bare kjør sudo update-grub så skal /boot/grub/grub.cfg oppdateres. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Og det er den eneste filen som trengs i /boot/grub? 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 http://cubieboard.org/ Har heller lyst på dette fremfor Raspberry Pi. Cortex-A8, DDR3, SATA og Mali400 til kun 50 USD. Skal ikke protestere på det - men nå har jeg en gang kjøpt meg en Rasberry Pi Har ikke fått den enda ... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Nei, men det er mulig update-grub skriver alle filene den trenger. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 If you cant beat them... Nå slår Microsoft bena under markedet til VMware Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Avinstallere grub-pakken og installere den igjen bør jo legge tilalle nødvendige filer? Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 If you cant beat them... Nå slår Microsoft bena under markedet til VMware Skulle ikke forundre meg om EU setter seg på bakbena. Skulle egentlig bare mangle, Microsoft er jo notoriske til å bruke sin markedsposisjon for å komme inn i nye segmenter. Ingen blir jo sparket for å velge Microsoft til sin organisasjon.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 If you cant beat them... Nå slår Microsoft bena under markedet til VMware Hjelper jo ikke å virtualisere hvis Host-OSet er det svakepunktet. @dahuff: Dessverre ikke. Den enten komplett ubrukelige eller åpenbart korrupte inkjøpssjefen i Bergen ble jo ikke det. Året før de skal ha et "åpent og fritt anbud" for å levere totale IT-systemer til Bergen kommune, må man plutselig rulle ut et nytt saksarkivsystem. Et system (SharePoint) som på det tidspunktet kun fungerte med med MS WIndows, MS Office og Internet Explorer. Båd vedkommende og Bergen kommune fikk "miljøpriser" fra Microsoft. Det er så kvalmende at jeg vil spy. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Kjenner ikke til saken NgZ, men det er jo bare å lage ett ambudsdokument som spesifiserer kompabilitet med spesifikk teknologi som få tilbyr så får jo ledelsen det de ønsket fra begynnelsen. Det er sikkert gode grunner for å velge SharePoint i noen tilfeller, men vi kan godt kalle en spade for en spade når det er på sin plass også. Enig med deg. Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg skulle likt å høre noen av disse gode grunnene til å velge Sharepoint. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Glemte å inkludere at anbudet da dt kom, selvfølgelig inkluderte et krav om at det måtte fungere med kommunens arkivsaksystem. Mao Windows, MS Office. Men regner med det kom frem av sammenhengen. Det kom også en kommentar om at FOSS tydeligis ikke var egnet, siden ingen av de mange selskapene som pusher fri software, kom med anbud. Del, skulle jeg likt å vite også. Har ikke orket å undersøke så nøye. Men ha lyst å gjette at kravet var sømløs integrasjon med eksisterende installasjoner av Office/Outlook og drifting på eksisterende WIn-servere. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Er ikke lenger noen grunn for å velge sharepoint, når Liferay finnes Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg skulle likt å høre noen av disse gode grunnene til å velge Sharepoint. Jeg også... Eneste jeg kan tenke meg er at man er kjøpt og betalt av MS. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Er det noen som vet om noe som fungerer ala Apples AirPlay som gjør at man kan "pushe" videoer fra linux og Windows til en xbmc-installasjon på linux eller Windows? En eller annen avspiller koblet med en FF/Chrome-plugin for webinnhold kanskje? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) NFS? Samba? Edit: Åh, det er sånn det funker. Kan se om jeg finner noe. Endret 7. september 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Mediatomb og Fuppes er to alternativer for dlna. Du kan vel bruke webdav og sshfs som alternativer til NFS/Samba alt avhengig av klienter. Endret 7. september 2012 av Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå