Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t)

Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg.

Trodde alle som kjørte ubuntu på brett kjørte på den måten. Men så har jeg ikke studert saken nøye.

Lenke til kommentar
Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t) Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg.

Det var ikke vanskelig å finne.

http://eeepadhacks.net/transformer-hacks/how-to-install-native-ubuntu-on-eeepad-transformer/

http://androlinux.com/android-ubuntu-development/how-to-install-ubuntu-on-rooted-transformer-prime/

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t)

Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg.

Trodde alle som kjørte ubuntu på brett kjørte på den måten. Men så har jeg ikke studert saken nøye.

Det skal være mulig, men jeg har til gode å se en guide på det. Jeg orker ikke å bruke et par uker på å fikle med hele prosessen heller. Den tableten er så ubrukelig med den medfølgende Android-programvaren at jeg har lyst til å kaste den i veggen.

Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t) Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg.

Det var ikke vanskelig å finne.

http://eeepadhacks.n...ad-transformer/

Takk, skal se på det i kveld :) Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Det skal være mulig, men jeg har til gode å se en guide på det. Jeg orker ikke å bruke et par uker på å fikle med hele prosessen heller. Den tableten er så ubrukelig med den medfølgende Android-programvaren at jeg har lyst til å kaste den i veggen.

Er det virkelig så ille?

Jeg har den originale Transformeren (TF101) og synes den er helt grei. Hva er det du savner?

Lenke til kommentar

Er enig i at det lønner seg å kunne grunnleggende vi og emacs da disse editorene er stort sett installert over alt.

Hmm... VI, ja. Emacs, not so much. Sjeldent at Emacs er installert som standard, noe som er litt trist. Som regel aller første jeg gjør på en maskin er å installere Emacs. Dog er det veldig greit å kunne litt VI, selv om man er Emacs-person, så har man den fordelen når man måtte havne på en maskin hvor man ikke har/kan/vil installere Emacs (f. eks. på terminalen i en mobil).

Hva bruker folket til pyhon-programmering da? Foreløpig syns jeg SPE funker greit :)

Du skal få lov å gjette en gang hva jeg bruker til python :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva bruker folket til pyhon-programmering da? Foreløpig syns jeg SPE funker greit :)

Du skal få lov å gjette en gang hva jeg bruker til python :D

Point taken^^

Selv falt jeg på Stani's Python Editor (SPE) og er ganske godt fornøyd. Bortsett fra at jeg vil drive med python3. Noen som har noen tips? Har allerede brukt litt for mye av livet mitt til å få python3-kode til å kjøre bra i python 2.7 :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...