Lycantrophe Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hva bruker folket til pyhon-programmering da? Foreløpig syns jeg SPE funker greit Vim. 2 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t) Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t) Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg. Trodde alle som kjørte ubuntu på brett kjørte på den måten. Men så har jeg ikke studert saken nøye. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t) Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg. Det var ikke vanskelig å finne. http://eeepadhacks.net/transformer-hacks/how-to-install-native-ubuntu-on-eeepad-transformer/ http://androlinux.com/android-ubuntu-development/how-to-install-ubuntu-on-rooted-transformer-prime/ Endret 4. september 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t) Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg. Trodde alle som kjørte ubuntu på brett kjørte på den måten. Men så har jeg ikke studert saken nøye. Det skal være mulig, men jeg har til gode å se en guide på det. Jeg orker ikke å bruke et par uker på å fikle med hele prosessen heller. Den tableten er så ubrukelig med den medfølgende Android-programvaren at jeg har lyst til å kaste den i veggen. Vet noen av dere om en god guide for installasjon av Ubuntu (12.04) på Asus Transformer? (tf300t) Jeg har sett flere som kjører ubuntu samtidig og bruker vnc, men det er ikke aktuelt for meg. Det var ikke vanskelig å finne. http://eeepadhacks.n...ad-transformer/ Takk, skal se på det i kveld Endret 4. september 2012 av efikkan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Det skal være mulig, men jeg har til gode å se en guide på det. Jeg orker ikke å bruke et par uker på å fikle med hele prosessen heller. Den tableten er så ubrukelig med den medfølgende Android-programvaren at jeg har lyst til å kaste den i veggen. Er det virkelig så ille? Jeg har den originale Transformeren (TF101) og synes den er helt grei. Hva er det du savner? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Er enig i at det lønner seg å kunne grunnleggende vi og emacs da disse editorene er stort sett installert over alt. Hmm... VI, ja. Emacs, not so much. Sjeldent at Emacs er installert som standard, noe som er litt trist. Som regel aller første jeg gjør på en maskin er å installere Emacs. Dog er det veldig greit å kunne litt VI, selv om man er Emacs-person, så har man den fordelen når man måtte havne på en maskin hvor man ikke har/kan/vil installere Emacs (f. eks. på terminalen i en mobil). Hva bruker folket til pyhon-programmering da? Foreløpig syns jeg SPE funker greit Du skal få lov å gjette en gang hva jeg bruker til python 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Eneste vi man virkelig "trenger" å kunne er h,j,k,l,u,i og :w/:wq Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Du skal få lov å gjette en gang hva jeg bruker til python cat > filename.py? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Tipper det er pico filename.py Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Eneste vi man virkelig "trenger" å kunne er h,j,k,l,u,i og :w/:wq :x er vel det samme som :wq. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Han som er siktet i Sigrid-saken brukte Ubuntu. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hans Reiser, mannen bak reiserfs, tok livet av sin egen kone. Ut i fra dette kan vi trekke konklusjonen at unix gjør deg til morder. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Så Breivik brukte linux/unix han også da? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hva bruker folket til pyhon-programmering da? Foreløpig syns jeg SPE funker greit Du skal få lov å gjette en gang hva jeg bruker til python Point taken^^ Selv falt jeg på Stani's Python Editor (SPE) og er ganske godt fornøyd. Bortsett fra at jeg vil drive med python3. Noen som har noen tips? Har allerede brukt litt for mye av livet mitt til å få python3-kode til å kjøre bra i python 2.7 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Tips: man 2to3 Om du tenker på editor-fronten, vel, du vet sikkert hva jeg kommer til å si. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvordan vil dette funke spesifikt? Hvordan kan jeg få SPE til å bruke Python3 som ligger installert? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Åh, jeg trodde du snakket om selve konverteringen. Aldri brukt SPE, så jeg har ingen aning. Sjekk konfigurasjonsfilene, eventuelt symlink /usr/bin/python til python3 i stedet for python2. Warning: det vil knekke systemet ditt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Han som er siktet i Sigrid-saken brukte Ubuntu. Med mindre det var Ubuntu som gav ham den traumatiske opplevelsen i 18-årsalderen som medførte at han ble el grande loco & pling i bllen, tror jeg ikke det ha så mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå