Gavekort Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Selvsagt. Akkurat idag så er jeg så frustrert at jeg leker litt med tanken om å installere Ubuntu eller Mint. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Det er slike opplevelser som gjør at jeg holder meg unna bleeding edge ting Mint er cancer. Hva begrunner du det med? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Filosofi, stort sett. Mint er distroen som relanserte gnome2 som en (horribel) tweak av gnome3 fallback med et vanvittig behov for å "please everyone" i stedet for å prøve å bygge en solid distro. Et fullstendig takras av en distro (den biten som ikke er Ubuntu (som igjen er Debian)) (i.e. default-DEs) som gjør alt den kan for å være "nybegynnervennlig" og som følge mister litt kontakten med den elegante og effektive løsningen de kunne ha presentert. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Mint er cancer. Same shit different name. Det jeg ikke liker med Ubuntu er at programvaren de skriver er så utrolig minne-sultne og hogger hele prosessoren, noe som er drit for min svake Netbook. Det er slike opplevelser som gjør at jeg holder meg unna bleeding edge ting Det er jeg som har presset pakkebrønnene mine til å være ustabile og med stor fare for kompatibilitets-mangel, samt at jeg bruker fglrx-drivere. Jeg tror at jeg skal holde ustabile pakker masked neste installasjon, men fglrx må jeg nok beholde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) @Lycantrophe: Skal ikke protestere på det. Har prøvd Mint et par ganger, men har ikke blitt overbevist. @Gavekort: Jeg har holdt meg til Xubuntu på mine netbook's og det har gått greit for min del. Den støres ressurs-spiseren der er Firefox. Sikkert pga av flash og javascript skit. Endret 13. august 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Same shit different name. Det jeg ikke liker med Ubuntu er at programvaren de skriver er så utrolig minne-sultne og hogger hele prosessoren, noe som er drit for min svake Netbook. Ubuntu/Debian-basen er ikke så ille. Prøv en av derivatene med lett DE, alternativt KDE. Skrur du av desktopeffekter + Strigi/Nepomuk er det ikke så heftig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Ubuntu/Debian-basen er grei, men når de begynner med de tungvekta Python-programmene sine så merker jeg at Netbooken skriker. F.eks Software Center og Ubuntu One alene er nok til å fylle opp kvoten min på 1GB. Førstnevnte får også prosessoren min til å skyte opp til 100%. Jeg klarer meg rimelig greit når jeg bruker Openbox, Xfce eller Lxde, og kun Aptitude, men da seg jeg plutselig ikke magien med Ubuntu lenger. Endret 13. august 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Yes, men det slipper man fort å starte opp med riktig derivat. Edit: akkurat nå bruker jeg Ubuntu for å få semi-nye pakker i en noget stabil versjon. Endret 13. august 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Selvsagt. Akkurat idag så er jeg så frustrert at jeg leker litt med tanken om å installere Ubuntu eller Mint. Hva med Ubuntu minimal? Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Ingen husker på pappa Debian. *snufs* Wheezy begynner å stabilisere seg nå. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Gleder meg veldig til Wheezy. Ny bitlbee! Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Noen som har prøvd, sett (eller hørt om) CDE før? Tidligere fantes det bare for proprietære UNIX plattformer, men nå er altså koden frigitt under GNU LGPL / MIT lisens. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg har brukt det på Solaris en del år siden. Kan ikke påstå at det var den beste opplevelsen, men det var hvertfall en grei måte å starte en nettleser på. Husker jeg rett at den maskinen som viste første bilder fra Curiosity («we got thumbnails!!!!!») kjørte CDE? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Har hatt mine runder med CDE, ja. Savner det ikke Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hmm, tror jeg står over å prøve det da. Virker litt umodent på Linux foreløbig, men noen distribusjoner ser ut til å være utprøvd allerede om noen føler seg kallet til å kompilere/installere. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Det er jeg som har presset pakkebrønnene mine til å være ustabile og med stor fare for kompatibilitets-mangel, samt at jeg bruker fglrx-drivere. Jeg tror at jeg skal holde ustabile pakker masked neste installasjon, men fglrx må jeg nok beholde. Det er nok en grunn til at nye versjoner/pakker er "masked" en stund før de "slippes", ja... Gikk for en stund siden over til opensuse på desktoppen, men når jeg før det hadde Gentoo, følte jeg ikke trang til å være så bleeding og kjøre med "~ masked" pakker Bruker selv fglrx, til 3 skjermer på ett skjermkort (eyefinity) Noen som har prøvd, sett (eller hørt om) CDE før? Har fått prøvd det for en stund siden, og vil ikke si at det er noe jeg savner veldig. Endret 13. august 2012 av HawP Lenke til kommentar
Khani Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Noen andre her som har fått et nettverkskort med rtl8188RU chipset (Alfa AWUS036NHR) til og fungere stabilt i linux? Det fungerer en stund. Men så stopper det helt og fungere med mindre jeg drar usb kabelen ut og setter det i en annen port. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hva begrunner du det med? En JÆVLIG shitty installer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) En JÆVLIG shitty installer. Shitty som i buggy, da ? Endret 15. august 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå