Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neppe noe bastard-ffmpeg nei. ..Arch..

Det forklarer litt, de er litt mindre serious business enn resten av gjengen og tør derfor kompilere med litt flere patenter.

 

NgZ, hva om du får den til å bruke de 2 strømmene som tilsynelatende hører sammen?
red: Funket visst ikke likevel. Den klarer ikke velge riktig (altså bste) stream. og -codec:v gjenkjenner den ikke som et gyldig option.

 

Bare gjør som jeg har gjort over og rediger csmilen. csmil hos Akamai består av common name, en underscore og en kommaseparert liste av distinct name med kommaer før og etter, samt filetternavn som en mappe med master.m3u8 og manifest.f4m som filnavn etter om det er HLS eller HDS.

 

bf8ca71f099953f35eec1d087cc8fd5bc13ecd0d_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/master.m3u8

 

Dette betyr at det på origin er en mappe med fem videofiler med disse navnene:

 

bf8ca71f099953f35eec1d087cc8fd5bc13ecd0d_141.mp4

bf8ca71f099953f35eec1d087cc8fd5bc13ecd0d_316.mp4

bf8ca71f099953f35eec1d087cc8fd5bc13ecd0d_563.mp4

bf8ca71f099953f35eec1d087cc8fd5bc13ecd0d_1266.mp4

bf8ca71f099953f35eec1d087cc8fd5bc13ecd0d_2250.mp4

 

Du forteller så Akamai auto chunker at du ønsker generert et HLS-manifest basert på disse filene. Akamai laster ned filene, chunker, cacher og genererer manifest on the fly.

 

Ved å endre til denne linja får du et manifest som kun inneholder HD-versjonen og du trenger ikke bruke map for å velge strøm:

 

bf8ca71f099953f35eec1d087cc8fd5bc13ecd0d_,2250,.mp4.csmil/master.m3u8

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
«Left 4 Dead 2» kjører best på Linux

 

Windows-versjonen begynte på 270 bilder i sekundet med testriggen deres, og endte opp på 303,4. Den må likevel se seg slått av Linux-nykomlingen som viser 315 bilder i sekundet. Mac-utgavens resultater er ikke kjent.

 

W7 64 bit vs Ubuntu 12.04 32 bit

 

Kilde

Kilde 2

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det løste seg med -map heldigvis. Men veldig merkelig at det fungerer med ffmpeg-kommandoen til Libav, men ikke med avconc-kommandoen. :p Også håpløst at jeg ikke kan ha bådde ffmpeg og Libav installer samtidig, og at noe kompilert for det ene (vlc, mplayer etc.) ikke fungerr med det andre.

 

Virker for min del som om det var et dårlig valg å gå for Libav for Debian og Ubuntu Ffpeg har mer aktivitet, er visstnok flinkere til å følge opp bidrag og patcher, og det ser ut som om Libav har blitt så tunggrodd som de beskylte ffmpeg for å være, mens ffmpegledelsen/ledern ser ut til å ha skjerpet seg voldsomt. Synes Libav kan begynne å tenke på å merge seg inn igjen hvis de ikke har tenkt å bidra med noe som helst som ikke ffmpeg også gjør. Veldig mye dobbeltarbeid som gjøres fordi de nekter å ta i noe som kommer fra ffmpeg.

Lenke til kommentar

Hvis Wayland klarer å håndtere global hotkeys i samarbeid med WM selv når du kjører fullskjermapplikasjoner noe X.Org har hatt en prekær mangel på i årevis.- blir det i det minste et stort pluss i forhold til spilling pålinux. Det ville jo passet fint med Steams inntog.

 

Jeg er imidlertid veldig spent på hva man kan forvnte seg fra en kanten. Må man kjøpe enten WIndows eller linux-versjoenn, eller får man begge på kjøpet? Vil de kunne dele datapartisjon og mye av filene, så man slipper å bruke dobblt opp med diskplass? Hva med spill som portes etter hvert, må de kjøpes på nytt? Kjøpte Penumbra Collection til linux og det angrer jeg på - svært sjelden jeg ikke booter windows hvis jeg har lyst til å spill, men må evt. kjøpe det på nytt for å få windows-versjonen. (Dette var selvfølgelig ikke gjennom Steam)

Lenke til kommentar

Jeg er imidlertid veldig spent på hva man kan forvnte seg fra en kanten. Må man kjøpe enten WIndows eller linux-versjoenn, eller får man begge på kjøpet? Vil de kunne dele datapartisjon og mye av filene, så man slipper å bruke dobblt opp med diskplass? Hva med spill som portes etter hvert, må de kjøpes på nytt? Kjøpte Penumbra Collection til linux og det angrer jeg på - svært sjelden jeg ikke booter windows hvis jeg har lyst til å spill, men må evt. kjøpe det på nytt for å få windows-versjonen. (Dette var selvfølgelig ikke gjennom Steam)

Om jeg ikke tar helt feil, så slipper man pr. nå å kjøpe en lisens til WIndows og en til Mac for Steamspillene som kjører på Mac, vil tro det blir slik for Linux og.

 

En ting jeg håper på er at man kan installere spill som ikke er portet til Linux via Wine uten å måtte installelere en separat Steaminstallasjon i Wine. Hadde gjort ting en del enklere.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Ikke verst! Forøvrig smått irriterende med idiotien i kommentarfeltet hos Pressfire: "Nah, tror ikke jeg gidder å spille spill på en server"

 

Jeg irriterer meg mer over "jaja de fikk det til å kjøre på opengl etter mye knot, det sier mer imot enn for" som om det er enkelt å porte ett spill. I tillegg til det irriterer det meg at de sier OGL yter dårligere enn D3D, men det har vist seg ofte at OGL har kjappere kall. Hvor enkelt det er å bruke OpenGL kan jeg ikke kommentere om.

 

Hva tror folket om Wayland? Hvilke fordeler bringer det og når tror dere vi eventuelt ser det på plass i en stabil distro? :)

 

Wayland er godt på vei, og jeg gleder meg til det blir brukbart.

 

En ting jeg håper på er at man kan installere spill som ikke er portet til Linux via Wine uten å måtte installelere en separat Steaminstallasjon i Wine. Hadde gjort ting en del enklere.

 

Dette hadde vært utrolig praktisk. Problemet jeg ser med det er at utviklere ikke gidder å porte til Linux, men istedenfor skriver Wine-kompatible spill.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Dette hadde vært utrolig praktisk. Problemet jeg ser med det er at utviklere ikke gidder å porte til Linux, men istedenfor skriver Wine-kompatible spill.

Så lenge de optimaliserer det slik at man for samme ytelse, er et grei. Men sjansene for at DET skjer er vel liten.

 

Gavekort: QT-apps byget med/for QT 4.8 og ppover støttr det allerede. Usikker på om GTK3 er i mål eller bare underveis.Men målet er at an ikke skal måtte skrive om applikasjoner som bruker GTK eller QT. Og det er vel de aller fleste.

Lenke til kommentar

Er vel i så fall snakk om å kjøre X i tillegg til wayland for enkelte applikasjoner. Ser for meg katastrofe når Ubuntu sannsynligvis går over til wayland i løpet av noen år, de har vel en tendens til å være litt for bleeding edge for de store massene.

 

EDIT: Phoronix har en liten oppsummering her: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTA4MzA

 

- When an X application needs to run under Wayland, the Weston compositor will be listening on the X socket, waiting for an incoming X connection, then launch the X Server while passing clients and listen file descriptors. When the X application is done, the xorg-server will be shutdown and Weston will go back waiting for new X connections. Keith would rather have systemd do this work, but Lennart said systemd currently can't start X, so they're using this small hack instead.
Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Wayland kommer vel til å skape alvorlige kompatibilitetsproblemer.

Har fått for meg at Wayland har bakoverkompatibilitet med Xorg. Er det jeg som tuller?

 

Wayland er bygd for bakoverkompatibilitet. Det kommer ikke til å bli ett så stort problem.

 

Så lenge de optimaliserer det slik at man for samme ytelse, er et grei. Men sjansene for at DET skjer er vel liten.

 

Problemet mitt ligger i at de mest sannsynlig ikke beveger deg vekk fra D3D hvis dette skjer.

Lenke til kommentar

Det er DirectX/MS sitt opplegg? Jeg er ikke så sikker. OpenGL er vel like greit å bruke stort sett som DX/D3D. Både Apple (OSX/ipad/ipod) Android, Wii og PlayStatoion bruker OGL. I tillegg så er vel OGL et krav for å få noe særlig ytelse i Wine? Windows støtter jo og OGL - med andre ord kan du bruke OGL til alle andre platformer enn Xbox. Da burde det jo lønne seg å fokusere på OGL.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar helt feil, så slipper man pr. nå å kjøpe en lisens til WIndows og en til Mac for Steamspillene som kjører på Mac, vil tro det blir slik for Linux og.

De fleste spillene jeg har kjøpt på Steam til Mac kan jeg også installere på Windows. Såvidt jeg har forstått er det vanlig med de OS X-kompatible spillene, at man får lisens til både OS X og Windows.

Lenke til kommentar

Jo, men jeg mener at det er det ingen gurnn til, når Xbox er en eneste enheten av minst seks aktuelle enheter/OS som krever D3d, men de andre enten krever OGL, eller takler begge deler.

 

Trodde også at Wine hade en tyngre jobb med D3D, men det er jo bare bra om det ikke er tilfellet.

 

Jaja, la oss uansett håpe Win8 blir en gedigen flopp, at EU forbyr salg av MS sammen med PC-er uten at du får et valg i løpet av høsten, at samtlige produsente tilbyr en tilpasset og ferdig satt opp Ubuntu til $5, mot $70 for Windowsfør jul, og at alle gamer OGL-kodede spill på linux i 2013. :wee:

Lenke til kommentar

Wayland kommer vel til å skape alvorlige kompatibilitetsproblemer.

Har fått for meg at Wayland har bakoverkompatibilitet med Xorg. Er det jeg som tuller?

 

Wayland er bygd for bakoverkompatibilitet. Det kommer ikke til å bli ett så stort problem.

Wayland er ikke bakoverkompatibel med X11. Det som kommer til å skje i overgangsperioden er at man starter opp en X11 server hvis et program trenger X11, denne serveren vil så kjøre inne i Wayland.

 

Hoved målet med Wayland er å gjøre laget mellom vindusbenhandlere og hardware mindre. X11 er en kjempe gammel protokoll og inneholder mange ting som var state-of-the-art i 1980, men som i dag ikke er i bruk, men som gjør arbeidet med drivere tregt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...