Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo mindre enheten er, jo viktigere synes jeg USB-lagrin er, etteosm sannsynligheten for at man alltid har den med er enda størra.

 

USB-lagring får du med eksempelvis denne http://www.dealextreme.com/p/usb-female-to-male-charging-data-cable-for-samsung-i9100-galaxy-s2-5cm-67186

Den er testet med både mus, tastatur og minnepenn av en bruker på xda-developers forum. Fungerer også mot ekstern disk ved hjelp av powered USB HUB.

Lenke til kommentar

mente uSB-lading. Litt usikker på om jeg tenkte feil da jeg skrev, eller om det var min sedvanlige griseskriving som ødela.

 

Når det gjelder nettbruk, blir jo det fort 300kr i måneden. Det blir nok ivhertfall over 100kr, ettersom den nok vil bli brukt minst ti dager med 3g i måneden, og jeg bruker nok fort borti en MB når jeg først bruker den. Da vil jo fort Chess Onetouch med 1GB til 89,- eller NetCom Moblt bredbånd small (også 1GB) til 79,. være et greit valg. Men aller mest greit hadde det jo vært med tvillingsim til 19kr/mnd, hvis det kunne bruke av samme datakvote.

Lenke til kommentar

mente uSB-lading. Litt usikker på om jeg tenkte feil da jeg skrev, eller om det var min sedvanlige griseskriving som ødela.

 

Her har du en USB ladekabel http://www.ebay.com/itm/USB-to-DC-3-0mm-Charger-Power-Cable-For-7-Huawei-Mediapad-Ideos-S7-Slim-Tablet-/160845661469?pt=Laptop_Adapters_Chargers&hash=item257326051d#ht_3814wt_1071

Med denne skal du få 85% + kapasitet på en times lading.

 

Du kan også lade via micro USB porten på pad'en, men det går veldig sakte. Du får heller ingen indikasjon på at pad'en lader.

Lenke til kommentar

Så man KAN lade den via USB-porten i paden og? et Der jo flott. :) var en post som sa det ikke var mulig. Er så greit å ha den muligheten, f.eks. hvis man har glemt laderen. Lading via USB-porten på padden over natten med padden avslått bør jo gi den noks trøm til en god del timers bruk?

 

red: Den kabelen der så ut som en fin måte å blåse en USB-port eller tre på. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Så man KAN lade den via USB-porten i paden og? et Der jo flott. :) var en post som sa det ikke var mulig. Er så greit å ha den muligheten, f.eks. hvis man har glemt laderen. Lading via USB-porten på padden over natten med padden avslått bør jo gi den noks trøm til en god del timers bruk?

I følge forumposter skal det fungere, men jeg har ingen personlig erfaring. Det skal i alle fall prøves.

red: Den kabelen der så ut som en fin måte å blåse en USB-port eller tre på. :p

Mulig det, men igjen, i følge forumposter fungerer kabelen utmerket. Jeg har uansett både 220V og 12V USB-ladere til noen få $ pr stk.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle spandere på meg Tvilling-Sim til den nye tableten, når den tross alt har 3g.
Jeg tok en ringerunde i fjor til de fleste store operatører og fant ut at det er en egenskap av Netcom's nettverk med mindre du er en bedriftskunde. Om jeg husker rett er det forskjellig hva Network Norway-operatørene gjør.Hos Telenor derimot deles datakvotene over alle SIM-kort.

 

< trippelsim i smartphone, dumbphone og tablet.

 

EDIT: går -> fjor

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Er dessverre bundet av Tele2 til februar neste år eller noe. Irriterer meg allered grønn over at de sender alle sine norske kunder svenske SIM-kort, slik at en del apps (inkludert Samsungs App-butikk, - som følger med mobilen jeg kjøpte med tele2-binding!) ikke fungerer. "Løsningen" deres er å sette mobiln i flightmode og koble til Wifi hver gang man skal bruke disse appsene. Skal sende dem en liste med apps som ikke fungerer med svesk simkort, og forlage at de enten gir meg et fungerende SIM-kort eller dropper bruddgebyret når jeg skafer meg et som fungerer.

 

Går ikke an å selge et mobilabnnement med en smartelefon der man VET at medfølgende programvare (og en haug andre) ikke fungerer med mindre man setter telefonen i flight-mode. Cheezus.

(Litt dårlig humør i dag da jeg fikk en overraskende dårlig karakter satt av en sensor som leverte lisene inn for sent, og sannsynligvis/ydeligvis har brukt pilkast-metoden. :p)

Lenke til kommentar

Har partition's type id/GUID ved bruk av f. eks {f,g}disk noe å si for faktisk bruk, eller er det kun ment symbolsk? F. eks er 8300 'Linux filesystem' og 8200 'Linux swap', men her sies det at man like godt kan bruke 0700 'Microsoft basic data' på de fleste partisjoner. Hva er da vitsen med disse id'ene hvis de ikke brukes slik titlene tilsier?

 

For eksempel så finner jeg ingen info på hvilken GUID jeg burde bruke for f. eks /boot.

 

Edit:

Tester også forøvrig ut GPT og Syslinux. Ganske fint, men klarte å glemme å ta forbehold om UEFI som følger med laptopen..

Endret av Occi
Lenke til kommentar

GUID er vel noe helt annet (en unik identifikator), som inngår i GPT (GUID Partition Table).

 

Partition type er et felt i både GPT og MBR. Det betyr ikke all verden lenger, men (ihvertfall i tilfellet MBR) enkelte eldre partisjoneringsverktøy og bootloadere bruker infoen til noe.

 

Såvidt meg bekjent er det vel enkelte filsystemer som aldri har fått tildelt noen partition type, og bare bruker den generelle "0x83 - Linux" - noe som etterhvert har gjort det hele ganske utvannet mtp. å identifisere filsystemtyper.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Jepp, GUID er noe unikt for GTP ja, var ganske litt vagt spesifisert. Selv om kanskje ikke partition type (id) betyr så mye lenger så er det vel uansett greit å definere det når man allerede er i gang.

 

Litt stusselig at jeg hadde satt opp base install etc., for å deretter finne ut at Syslinux ikke støtter UEFI. Påen igjen :p

Lenke til kommentar

Neida, er jo bare å chroote inn i installasjonen du la inn og legge inn GRUB. :p

 

Er det noen som har noe forlsag til et mer ("nybegynner")brukervennlig versjon av Clonezilla? Er det beste egentlig å bare fyre opp en livecd med gparted, dersom man vil flytte en partisjon fra en disk til en annen, eller vil den da også kopere alle tomme sektorer bit for bit?

 

Endet med at jeg bare la inn Win7 og kanskje legger inn Fedora på nytt på den stasjonære, men greit å ha et dugelig alternativ.

Lenke til kommentar

:(

 

Jeg fikk leveransebeskjed på onsdag og fortet meg til Posten før de stengte under sommertiden. Der lå det en ladekabel. På Elkjøps sider står dette på tableten: Reservert

 

Da har kanskje Elkjøp "gått skoene av seg" med søndagstilbudet sitt. Så at både elkjop.no og lefdal.com hadde tatt produktet ut av varesortimentet på mandag.

 

Nå har jeg fått ICS inn på den, og root'et, men sliter litt med Ubuntu. Gjør et nytt forsøk nå, men nedlastningen tar tid på min "tregbåndslinje". Ikke MediaPad'ens skyld. Foreløpig er jeg godt fornøyd, prisen tatt i betraktning :-) Byggekvaliteten er slik jeg ser den meget god.

Lenke til kommentar

Takk Omnithunder, det ble en slik tablet på meg også, så posten et par minutter siden og fikk bare tid til å verifisere at den er smal nok til å gå ned i baklomma på vanlige jeans slik den gamle Galaxy Tab-tableten også gjør. Mitt håp er å kjøre KDE Plasma Active på den.

 

Du må ha j.. store jeans.. MediaPad'en går dog lett ned i innerlommen på jakkene mine :tease:

Lenke til kommentar

:(

 

Jeg fikk leveransebeskjed på onsdag og fortet meg til Posten før de stengte under sommertiden. Der lå det en ladekabel. På Elkjøps sider står dette på tableten: Reservert

Jeg ble ringt av et svenskt kvinnfolk fra skjult nummer to ganger ang. levering av MdiaPaden. Første gang hadde hun glemt å plugge inn headsetet sitt, så jeg hørte ikke en skjit. Andre gangen vurderte jeg å ikke ta telefonen, da jeg tenkte at noen skjitunger hadde plukket ut mitt nummer til kveldens tilfldige tulleringing, men da kunne hun fortelle meg at de hadde solgt for mange MediaPader på grunn av noe kluss, og at de måtte hente inn enheter fra butikklagere rundt omkring i stedt for fra sentrallagere. Hun sa det kom til ta et par-tre (mener jeg hun sa) dager ekstra. Siden elkjøp opererer med 3-10 dagers leveringstid kan jo det være en hvit løgn som betyr at det tar tretten dager (selv om det vanligvis tar maks fem dager, og det da er en del mer enn tre dager "ekstra".

 

Håpet jeg fikk den til helgen, men spørs om den dukker opp i morgen. Jeg bestilte da det stod at de hade 12stk igjejn på lager eller noe sånt. Var vel etter halv tolv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...