Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjenne til om det er noe spesielt som må gjøres med ktorrent (bortsett fra å legge til upnp-plugin) for at en skal seede skikelig? Nå seeder je på n torren med 12 andre seedere, og over 30 peers, mn ingn kobler til meg. Når jeg trykker shift+A for a annonsere manuelt, dukker det opp 10+ stykke i listen, men samtlie forsvinner omtrent øyeblikkelig, kanskje bortstt fra en.

Lenke til kommentar

Huawei MediaPad er på søndagstilbud på Elkjøp http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUAWEIMEDIPAD/huawei-mediapad-nettbrett-solv

 

 

Offisiell ICS (Ice Cream Sandwich) oppgradering har kommet fra Huawei. Med ICS kan du også ringe og sende SMS med brettet. Husk å kjøpe med minnekort.

 

Tester: http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/tablets/huawei-mediapad-7-1080726/review

http://www.gsmarena.com/huawei_mediapad-review-719.php

 

Står på listen over Working Devices for Linux On Android (Ubuntu).

 

Har bestilt en stk for å teste Ubuntu og ICS.

Lenke til kommentar

Ikke dumt til den prisen med 3g. Litt synd at den bruker forfjorårets grafikkbrikke. Har egentig sett meg ut en Rockchip 3066-enhet, men kanskje ikke så dumt med denne og 5 års reklmasjonsrett, fremfor å kjøpe noe fra Kina.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Ikke dumt til den prisen med 3g. Litt synd at den bruker forfjorårets grafikkbrikke. Har egentig sett meg ut en Rockchip 306-enhet, men kanskje ikke så dumt me denne og 5 års reklmasjonsrett,f remfor å kjøpe noe fra Kina.

 

Det var så billig at jeg ikke kunne la være å slå til. Får sikkert solgt den videre til en god pris hvis jeg ikke blir fornøyd. Den skal visstnok takle 1080p over HDMI til ekstern skjerm. Nå som XBMC er kommet til Android, skal den testes som mediacenter. Kanskje AppleTV'en ryker ut...

 

Edit:

Den har for øvrig eget underforum på xda-developers http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1523

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Frister veldig her og, må jeg innrømme..

 

Har nå brukt femtenminutter på å få unzippet endle zipfilr som ligger i undermapper, I undermapene filene ligger i.

#!/bin/sh
for archive in $(find . -iname "*.zip")
do
 path_to_extract=$(dirname $archive)
 unzip -o $archive -d $path_to_extract &--#62; /dev/null
done

Fant n del liknene scrpt for unrar til slutt som jeg kunne endre, klare ke skrive det fra scratch selv. Burde virkelig kære meg litt command line-fu snart...

 

re: Og det fungeer ikke engang som tiltenkt. :p Det tar ikke mappene i alfabetisk rekkefølge av en eller annen grunn. Ikke noe stort problem, men litt irriterende.

 

Verre at et ikke fungerer med mellomrom i mappe eller filnavn, men var bare to mapper som hadde det, så det går greit. Ville noen " på strategiske steder løst det siste problemet? Men vorfor all verden tar den ikke mappene alfabetisk?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Ikke dumt til den prisen med 3g. Litt synd at den bruker forfjorårets grafikkbrikke. Har egentig sett meg ut en Rockchip 3066-enhet, men kanskje ikke så dumt med denne og 5 års reklmasjonsrett, fremfor å kjøpe noe fra Kina.

Til den prisen, så vil det stort sett alltid være forfjorårets grafikkchip? CPU-en virker ihvertfall brukbar.

Lenke til kommentar

Den er også forfjoråres, men den ser ut til å gjøre det ganske greit. Ser ingen som klager over grafikkytelsen heller. Frister veldig, selv om jeg egentlig er ute ettr en litt større. Jo mindre enheten er, jo viktigere synes jeg USB-lagrin er, etteosm sannsynligheten for at man alltid har den med er enda størra.

Lenke til kommentar

Tviler på at det fungerer spesielt bra, egentlig. :p

 

Menmen, jeg røk på en. Er jo 1700kr under laveste pris ellers for tiden, og det kom i februar og har ganske greie testresultater. Bær være mulig å fp solgt igjende nærmete to-tre månedene hvis jeg ombestemmer meg - f,eks, når googles 10" blir tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar
Noen som kjenne til om det er noe spesielt som må gjøres med ktorrent (bortsett fra å legge til upnp-plugin) for at en skal seede skikelig?

Kan det være at du har aktivert "force encryption" eller noe slikt som andres klienter ikke aksepterer?

 

Takk Omnithunder, det ble en slik tablet på meg også, så posten et par minutter siden og fikk bare tid til å verifisere at den er smal nok til å gå ned i baklomma på vanlige jeans slik den gamle Galaxy Tab-tableten også gjør. Mitt håp er å kjøre KDE Plasma Active på den.

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at selv om de hadde en "Verified by VISA"-logo trengte jeg ikke gå gjennom BankID-prosessen, det greiene der er _vanskelig_ å få til under Linux. Jeg har én maskin på kontoret det fungerer på, men bare i Firefox, så jeg pleier å ssh -X-e til den når jeg skal kjøpe ting som krever BankID, men den prosessen hadde jeg ikke hatt tid til her.

Lenke til kommentar

icedtea plugin har fungert uten problemer hos meg for bankid, husker ikke når jeg hadde problemer sist gang. det er lenge siden.

 

kan jo hende banken din har en eller annen browser sjekk som sørger for at bare ie 6 kompatible os lar deg logge inn i bankhvelvet.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at min bank ikke krever BankID for innlogging, så jeg bruker BankID et par to-tre ganger i året, samt at jeg ikke kjører noen Java-programmer på noen av mine maskiner. Hos Komplett trenger jeg ikke bruke BankID og alt annet kjøper jeg fra Digital Impuls i Møllergata eller i utlandet, så der er det heller ikke behov for Verified by VISA.

 

Så prosessen er normalt at jeg ser at jeg blir videresendt til en side som ikke fungerer. (For du får ikke melding om at du må ha Java) Så må jeg ta en lengre tankeprosess som begynner med dette:

 

@main:~$ aptitude show java
E: Unable to locate package java

 

«Doh! *sukk*. jre? jdk? openjdk? sunjava? icedtea? gcj? cacao? jamvm? zero? headless? 6? 7? ..

Mon tro om de selger dette hos Komplett».

Det hender også at jeg ikke har plass nok på disken til Java.

 

TLDR: Don't make me think! Jeg er gretten og lat og dersom prosessen ikke er gjort på fire sekunder eller jeg må velge mellom flere enn tre alternativer står jeg over.

Endret av JohndoeMAKT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det være at du har aktivert "force encryption" eller noe slikt som andres klienter ikke aksepterer?

Nei, det var ikke satt på som standard, og jeg hadde ikke tuklet det til heller. Sjekket med transmission, og det viste seg rett og slett at selv med over tre ganger så mange peers som seeds, var det nesten ingen som ville laste ned fra akkurat meg. Rart, men, men.

 

Angående BankID-problematikken: Skaff deg kredittkort fra Skandiabanken (vunnet flere tester hos DinSide i år, som i fjor :p) eller Santander sitt fra gebyrfri.no Begge bruker et enkelt passord for verified by Visa, i stedet for BankID. Men siste IcedTea har fungert flott for meg det siste året, med unntak av en liten periode der enkelte nettbanker ikke støtet jre 1.7

 

Tenkte jeg skulle spandere på meg Tvilling-Sim til den nye tableten, når den tross alt har 3g. Helt til jeg leste vilkårene hos Tele2. "Dersom du har ett abbonnement som har inkludert bruk, eller har kjøpt data- og/eller SMS-pakker på ditt hovednummer, vil ikke denne bruken gjelde for ditt Tvilling SIM. All bruk fra telefonen med Tvilling SIM installert vil bli fakturert med pris i henhold til prislisten til abbonnementet på hovednummer." Gjerrige forbannede drittsekker. :mad:

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle spandere på meg Tvilling-Sim til den nye tableten, når den tross alt har 3g. Helt til jeg leste vilkårene hos Tele2. "Dersom du har ett abbonnement som har inkludert bruk, eller har kjøpt data- og/eller SMS-pakker på ditt hovednummer, vil ikke denne bruken gjelde for ditt Tvilling SIM. All bruk fra telefonen med Tvilling SIM installert vil bli fakturert med pris i henhold til prislisten til abbonnementet på hovednummer." Gjerrige forbannede drittsekker. :mad:

Jeg kan anbefale Chess Superkontant. Der er makspris kr 10 pr døgn. Det er pr i dag min eneste internett- tilkobling.

 

Kjekt at flere kjøpte Huawei'en, så kan vi kanskje dele noen erfaringer etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...