Lycantrophe Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det du ser der er en svakhet ved (standardkonfigurasjonen til) gnome3. Panelene firefox har kontroll over kan du lett fjerne. Flytt alle ikonene du vil ha (høyreklikk -> customize og dra), så fjerner du alle du ikke vil ha (høyreklikk -> fjern haken på addon-bar, navigation bar etc). Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Tips til hvordan jeg kan gjøre så det ser litt penere ut med nettleseren og generelt alt annet? http://bildr.no/view/1229807 Du ser at det markert med rødt tar veldig mye plass, så spørsmålet er om det er mulig å få det litt tynnere eller noe sånt så det ser penere ut, hvis dere skjønner Vis - Verktøylinjer - fjern haken ved menylinje (eller noe slikt - har engelsk Firefox) View - Toolbars - Menubar Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Tips til hvordan jeg kan gjøre så det ser litt penere ut med nettleseren og generelt alt annet? http://bildr.no/view/1229807 Du ser at det markert med rødt tar veldig mye plass, så spørsmålet er om det er mulig å få det litt tynnere eller noe sånt så det ser penere ut, hvis dere skjønner Bruk Unity 2 Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Koster tre ganger mer en pi da så en helt riktig sammenligning blir det jo ikke Hardware-messig er den i en annen divisjon. Den gruser Atom baserte løsninger på det meste, og med vesentlig lavere strømforbruk. Denne kan brukes til full desktop (litt lite med 1GB ram som sagt, men Pi har vel 256MB).Planen min er å kjøpe en stor ekstern disk og kjøre en headless NAS/server på hybelen når den tid kommer. Stort billigere blir det ikke. Jeg bruker min trådløsrouter til det, det blir vesentlig rimeligere. Ser de tar $30 for frakt av xdroid, så da blir det $159 eller omlag tusen kroner. Moms kommer vel i tillegg, så det baller litt på seg. Apropos GPU. Mali har vel en åpen driver uten 3D, men jeg har ikke sjekket nøyaktig hva den har av funksjonalitet. Det er et åpent prosjekt for å gi 3D: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTEwODA ellers påstår produsenten at de jobber med å få en binær X11 driver til dette brettet: http://www.hardkernel.com/renewal_2011/products/prdt_info.php?g_code=G133999328931&tab_idx=3 Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Shuttle Slim serien har snedige modeller om man ønsker noe som faktisk klarer å driver mer enn en kalkulator, og samtidig ikke skal ta plass. Har en XH61 selv. Endret 16. juli 2012 av dahuff Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Shuttle Slim serien har snedige modeller om man ønsker noe som faktisk klarer å driver mer enn en kalkulator, og samtidig ser bra ut. Har en XH61 selv. Nå er det vel ikke meningen å bruke disse sakene som en fuillverdig desktop? Mer som en liten lekesak - f.eks. en Rasberry Pi koblet til et breadboard Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Snakk for deg selv, jeg tenker på å klistre en bak TV'n som et potent mediasenter/stuepc. Null støy, minimal varme og strøm. Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hva med Cotton Candy? Du får feste til å montere Shuttle Slim boksene bak TV'en også. Men nok om det. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Tips til hvordan jeg kan gjøre så det ser litt penere ut med nettleseren og generelt alt annet? http://bildr.no/view/1229807 Du ser at det markert med rødt tar veldig mye plass, så spørsmålet er om det er mulig å få det litt tynnere eller noe sånt så det ser penere ut, hvis dere skjønner Bruk Unity Hmm, dette er bare noe jeg legger inn i min Ubuntu på samme måte som GNOME eller hvordan fungerer det? Hvis jeg har forstått det riktig, så hva er forskjellene mellom Unity og GNOME - fordeler/ulemper med de de forskjellige? Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Tips til hvordan jeg kan gjøre så det ser litt penere ut med nettleseren og generelt alt annet? http://bildr.no/view/1229807 Du ser at det markert med rødt tar veldig mye plass, så spørsmålet er om det er mulig å få det litt tynnere eller noe sånt så det ser penere ut, hvis dere skjønner Du kan jo sjekke ut Maximus, extension til Gnome3 som fjerner Window decorations på maksimerte vinduer. Eneste forskellen mellom denne og løsningen du finner i Unity er at Unity plasserer maksimer, minimer og lukk knappene på "oppgavelinja" øverst på skjermen. Det er vell det eneste jeg savner i Gnome3, men det kan jo hende at det kan ordnes og. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Legger du til Window Buttons extension i tillegg til Maximus, sparer du mye plass på toppen. http://www.webupd8.org/2012/05/window-buttons-extension-available-for.html Lenke til kommentar
C.. Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Tips til hvordan jeg kan gjøre så det ser litt penere ut med nettleseren og generelt alt annet? http://bildr.no/view/1229807 Du ser at det markert med rødt tar veldig mye plass, så spørsmålet er om det er mulig å få det litt tynnere eller noe sånt så det ser penere ut, hvis dere skjønner Du kan jo sjekke ut Maximus, extension til Gnome3 som fjerner Window decorations på maksimerte vinduer. Eneste forskellen mellom denne og løsningen du finner i Unity er at Unity plasserer maksimer, minimer og lukk knappene på "oppgavelinja" øverst på skjermen. Det er vell det eneste jeg savner i Gnome3, men det kan jo hende at det kan ordnes og. Prøvde å legge inn Maximus nå. Men får det ikke til å fungere, trykker ON innepå siden du linket til - Men når jeg oppdaterer siden igjen går står den på OFF igjen (?) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Tips til hvordan jeg kan gjøre så det ser litt penere ut med nettleseren og generelt alt annet? http://bildr.no/view/1229807 Du ser at det markert med rødt tar veldig mye plass, så spørsmålet er om det er mulig å få det litt tynnere eller noe sånt så det ser penere ut, hvis dere skjønner Bruk Unity Hmm, dette er bare noe jeg legger inn i min Ubuntu på samme måte som GNOME eller hvordan fungerer det? Hvis jeg har forstått det riktig, så hva er forskjellene mellom Unity og GNOME - fordeler/ulemper med de de forskjellige? Uhm, så lenge du har installert en helt standard ubuntu-spin (lastet ned fra ubuntu.com, for eksempel) er Unity default grensesnitt (shell).. Så hvordan har du endt opp i Gnome-Shell? Gitt at du har installert en helt standard ubuntu: Logg ut fra Gnome-shell, og ved innloggingsboksen er det et lite ubuntu-ikon du kan trykke på. Derfra er det bare å velge "Unity" (evt Unity 3D?) og logge inn. Når det gjelder fordeler og ulemper med Gnome-Shell og Unity er egentlig forskjellen forsvinnende liten, men Unity gjør helt klart den beste jobben i å redusere skjermplass-sløsing. Personlig er Unity min favoritt av de to, men det kan likefullt være fordi jeg har brukt Unity siden starten, og kun testet ut Gnome-Shell innimellom og dermed ikke blitt helt svømmedyktig med gnome-shell.. Men for meg gjør Unity jobben, og når man lærer seg å bruke de verktøyene Unity byr på er det et et veldig behagelig shell å bruke. Lenke til kommentar
Del Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Noen som fikke med seg at N9 hos telenor solgte nest best av alle Nokia telefonene i juni, såvidt slått av nest siste lumia? Jeg regner med det betyr at N9 har vært mest solgte smartmobil fra Nokia siden lansering. Ikke verst for en dødsdømt plattform med negativt reklamebudjsett. Det er vel lov å drømme om hvor sinnssykt bra dette ville blitt uten Steve Flop? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Jolla har tatt over den skuten, da, håper på noen fine oppdateringer derfra. Beste telefonen jeg har hatt. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Driver å tuller litt med ArchLinux i VirtualBox. Brukte den offisielle guiden for å installere, men litt usikker på hvor Grub skal installeres. Grub config lister følgende: /dev/fd0 /dev/sda /dev/sda2 /dev/sda3 Er det fd0 som er ønsket lokasjon? Edit: fd står ikke tilfeldigvis for floppydisk? Installerer på sda(hd0) så håper vi det går bra. Endret 17. juli 2012 av Bjohansen Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Så er det vel bare å bestemme seg mellom KDE og Gnome. Trodde faktisk en standard install av Arch hadde en form for GUI. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Nei. The Arch Way. Gå for KDE. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Så er det vel bare å bestemme seg mellom KDE og Gnome. Trodde faktisk en standard install av Arch hadde en form for GUI. Er ofte lurt å lese litt om distribusjonen før man installerer den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå