tomsi42 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Den eneste uvanen jeg har opparbeidet meg er bytte av caps lock og esc, som skaper store problemer straks jeg bytter maskin. Caps Lock og Esc? Den var ny. Du mener ikke Caps Lock og Ctrl? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) @sablabra Har ikke så voldsomt med plugins til vim selv.. Men har vimrc og .vim/ samt litt andre configs i et gitrepo for å holde det portabelt, så jeg hadde sikkert hatt råd til flere Default for piltastene er samme funksjon som hjkl, men jeg har deaktivert de fullstendig for avvenning @tomsi Har samme oppsett selv (mappet escape til caps lock). Hva i alle dager er poenget med å mappe ctrl dit for oss vimmere? Endret 26. juni 2012 av anders iver Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Den eneste uvanen jeg har opparbeidet meg er bytte av caps lock og esc, som skaper store problemer straks jeg bytter maskin. Caps Lock og Esc? Den var ny. Du mener ikke Caps Lock og Ctrl? Ctrl er jo ikke brukt spesielt mye i vim-sammenheng, esc brukes type konstant. Ved bruk av eksempelvis emacs gir det mer mening å bytte om caps lock og ctrl Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg har aldri sett poenget med å mappe om taster da det blir jo bare surr, så fort du er borte en annen maskin. Og det er jeg mye. I USA er det vanlig å bytte om Caps Lock og Control da det var slik tastaturene vanligvis var før PC'en tok over ... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Mye surr på andre maskiner ja, men veldig behagelig å slippe og flytte hånda over til esc (er for øvrig veldig kjapt gjort å bytte om skal jeg bruke en annen maskin over noe tid) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 KDE master race. Enkelt som bare det å endre caps lock behavior. Har selv mappet til esc som bildet sier pga. Vim. Har ikke endret på jobben enda tho (Archbang), bruker fortsatt vanligvis mest ctrl pga. (u)vane. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Fins det en måte å tvinge vinduer i fullscreen i Unity/Gnome Shell? Har et program som skal kjøres i fullscreen, men den funksjonaliteten er ikke innebygd. I Gnome 2 kjørte jeg bare "killall metacity" når jeg hadde maksimert vinduet. Det funker ikke med Unity da alle menylinjer og slikt ikke forsvinner. EDIT: Ah, jeg kom på at jeg brukte wmctrl sist, det fungerer enda i 12.04. Krise avverget. Endret 27. juni 2012 av Xecuter Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Fullskjerm fungsjonen duger ikke? Altså, om du går i setting viduet, og lager snarvei for fullskjerm som du mapper til f.eks mod4 enter, så trykker du mod4 enter hver gang du vil ha fullskjerm. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Da har jeg bestilt meg en Rasberry Pi (med kasse og power). Blir spennende om jeg kan få til noe morsomt med den. Leveringstid - 11 uker sånn ca ... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Holder på å legge inn Ubuntu på en laptop jeg har liggende her nå, og den "henger" på "Ready when you are", og Forward-knappen er grået ut. Tips? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Holder på å legge inn Ubuntu på en laptop jeg har liggende her nå, og den "henger" på "Ready when you are", og Forward-knappen er grået ut. Tips? Hvilken av disse skjermene mener du? Jeg finner ikke "Ready when you are" på noen av dem. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hvilken version? Ser en del har slitt med dette i tidligere versioner, da gjerne relatert til automatisk innlogging uten passord. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg er litt usikker på hvilken versjon det er, men det er på "who are you?"-skjermen, ja. Prøvd både automatisk login og med passord, ingenting skjer. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg er litt usikker på hvilken versjon det er, men det er på "who are you?"-skjermen, ja. Prøvd både automatisk login og med passord, ingenting skjer. Your Name kan ha både store og små bokstaver, men User Name kan kun ha små bokstaver. 2 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Milde himmel, det var løsningen. Mange takk skal du ha! Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 At de ikke lar deg gå vidre skjønner jeg, men de bør jo ha en slags advarsel på installeren når alt annent på den er såpass gjenomført. 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Terminal pipe drawer - Screenshot EDIT: Trenger GNU bc for å kjøre. Endret 30. juni 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Flere som fikk problemer med "leap second"? Hos meg gikk det utover én CentOS 6 server. http://blog.mozilla....pu-and-the-fix/ Endret 1. juli 2012 av kpolberg Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Hvilken problemer forårsaker det egentlig? Det gjelder vel ikke bare servere? Endret 1. juli 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Hos meg gikk lasten i taket, selve serveren krasjet ikke, men virket "treg". vmstat viste at den hadde ca 3.7 millioner kontekst-svitsjinger per sekund, mot ca 8 til 10 tusen normalt. Bugen kan forsåvidt treffe alle, det er sånn sett ingen forskjell på desktop og server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå