Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@sablabra

Har ikke så voldsomt med plugins til vim selv.. Men har vimrc og .vim/ samt litt andre configs i et gitrepo for å holde det portabelt, så jeg hadde sikkert hatt råd til flere :)

 

Default for piltastene er samme funksjon som hjkl, men jeg har deaktivert de fullstendig for avvenning :wee:

 

@tomsi

Har samme oppsett selv (mappet escape til caps lock). Hva i alle dager er poenget med å mappe ctrl dit for oss vimmere? :p

Endret av anders iver
Lenke til kommentar

Den eneste uvanen jeg har opparbeidet meg er bytte av caps lock og esc, som skaper store problemer straks jeg bytter maskin. :p

Caps Lock og Esc? Den var ny. Du mener ikke Caps Lock og Ctrl?

Ctrl er jo ikke brukt spesielt mye i vim-sammenheng, esc brukes type konstant. Ved bruk av eksempelvis emacs gir det mer mening å bytte om caps lock og ctrl ;)

Lenke til kommentar

Fins det en måte å tvinge vinduer i fullscreen i Unity/Gnome Shell?

 

Har et program som skal kjøres i fullscreen, men den funksjonaliteten er ikke innebygd. I Gnome 2 kjørte jeg bare "killall metacity" når jeg hadde maksimert vinduet. Det funker ikke med Unity da alle menylinjer og slikt ikke forsvinner.

 

EDIT: Ah, jeg kom på at jeg brukte wmctrl sist, det fungerer enda i 12.04. Krise avverget. :)

Endret av Xecuter
Lenke til kommentar

Hos meg gikk lasten i taket, selve serveren krasjet ikke, men virket "treg". vmstat viste at den hadde ca 3.7 millioner kontekst-svitsjinger per sekund, mot ca 8 til 10 tusen normalt.

 

Bugen kan forsåvidt treffe alle, det er sånn sett ingen forskjell på desktop og server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...