Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Angpende Fedora, må jeg si jeg ble ganske skuffet da jeg installerte de offisielle nidia-driverne. Man må manuelt bygge et nytt initramfs uten nouveau-drivere, og man må manuelt redigere grub for å blackliste nouveau. Gjør man ikke det, henger den seg rett og slett neste gang man booter. Hele poenget med å prøve Fedora i stedet for arch var jo mindr vedlikehold. Med Fedoras latterlig patetiske dokumentasjonsforsøk ble det fjorten ganger så mye job i stedet. Andre problemer relatert til bl. Flash har jeg måttet løse ved hjep av en kombinasjon av google og Arch-wikien.

 

*sukk*

 

Alle andre distroer enn Arch suger virkelig hvalballer når det gjelder oversiktlig, tilgjengeli og brukervennlig dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle andre distroer enn Arch suger virkelig hvalballer når det gjelder oversiktlig, tilgjengeli og brukervennlig dokumentasjon.

 

This.

 

Jeg har det mye vanskeligere med å gjøre vedlikeholdsarbeid på andre distroer enn minimalistiske og "rene" distros som Arch og Gentoo (installerte det på laptopen :p ). Samme greien som jeg rantet om på IRC i natt. Konfiguarsjonsfiler spredd i hytt og pine, dårlig dokumentasjon, en milliard unødvendige dependencies, vanskeligere å få tak i eller installere programmer utviklet av community (packer -S pakke er mye lettere tilgjengelig og mindre tungvindt enn å laste ned, extracte tarballen, compile), og ikke minst 10GB med unødvendige pakker stappet ned halsen på deg.

Lenke til kommentar

Hola.

 

Om noen er i det eksperimentielle hjørnet tar jeg gjerne imot feedback og beta-testing på tetris-klonen min.

 

Kan hentes med:

git clone git://gitorious.org/textris/textris.git

 

Krever ncurses-dev installert (lincurses5-dev i Ubuntu), samt gcc. Kompiler med:

g++ *.cpp -lncurses -lrt -o textris

 

Per nå krever den også et log dir: mkdir /tmp/log. Kjør med ./textris

 

Tar imot all form for kritikk, patcher, tips til forbedringer og synspunkter. Post her, pm eller send mail (finnes på gitorious).

 

Senere kommer forhåpentligvis andre frontender også som SDL, Qt og GTK. All in due time.

 

Edit: bør kanskje nevne at random-enginen min ikke er ferdig, så jeg tror alle brikker alltid vil komme i samme rekkefølge. Det vil fikses etterhvert.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Haha, nei, men når jeg slipper v1.0.0 skal jeg gjøre det + PPA. Da blir det nemlig også litt flere forskjellige frontends på grafikk og command line switches. Per nå må du i kilde for å fikse det.

 

Jeg har nettopp skrevet readme og erklært den beta1 v0.1.0.

 

Forøvrig hadde det ikke vært særlig mye mindre jobb med en PKGBUILD. :>

Lenke til kommentar

Noen som har mye erfaring med ALSA? Jeg må ha PCM volumet i alsamixer på 100%, ellers sitter jeg med clipping i lyden. Dette har jeg ikke sett på som ett problem før nå, men 100% blir høyt i applikasjoner som ikke lar meg stille ned volumet. Jeg har prøvd softvol, men jeg støter på samme problem, det som slår meg er at dmix kanskje forårsaker problemet. Noen som vet hvordan jeg kan slå av dmix, siden jeg vet lydkortet mitt støtter hardware mixing?

 

Lydmodulen er forøvrig snd-ctxfi.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

hehe, jada, jeg vet selvfølgelig. Var bare litt morsomt å trekke frem USC når det er snakk om ytelsen til packer etc. Jeg kjenner på at jeg har lyst å distrohoppe litt igjen, men etter, uh, seks år eksklusivt på Ubuntu skal det mye til å få meg over på noe annet ;)

 

Bruker veldig mye apt i terminalen, særlig til updates eller å legge til nye pakkebrønner og slikt noe.. Men Nå som jeg har investert i Humble indie bundle 5 vil jeg jo liksom bruke USC til å laste det ned også.. Får fnatt av hvor lang tid ting tar i USC :/

Lenke til kommentar

What the fuck.

 

Nå har jeg styrt med ALSA i en evighet, så reverserer jeg tilbake til den configfilen jeg hadde når jeg begynte på dette helvetet. Nå funker alt plutselig helt fint.

 

Jeg hater når dette skjer.

 

Og så lurer folk på hvorfor GNU/Linux ikke har slått til på skrivebordet enda ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...