Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er fortsatt imponert hvordan et lite flashspill trekker nærmere 100% cpu på den ene kjernen i en i5 prosessor. Husker også at jeg ikke kunne fatte hvorfor flash skulle trekke 8-10% uten at jeg så på noen video eller noe før jeg til slutt fant ut at det var en annonse på en av sidene som er whitelisted i adblock som sto for det. Er egentlig ganske katastrofalt når man tenker på batteritid!

Lenke til kommentar

Ugh...! Ugh! Flash på fedoraen min er så utrolig dårlig. Sykt ustabilt og fandens tregt! Iallefall i Firefox. Midori og Epiphany pleier vel ha litt bedre flash, men de er også langt fra "Bare så dårlig at jeg blir irritert".

>Fedora

Haha oh wow. Hvordan holder du ut?

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Har gått over til #! da den krever mindre. Ligger på ca 95-100MB ram idle. Med chrome åpen ligger den på 180MB ram.

Er det en lett måte å få twitter feed rett i conky? Fant en oppskrift, men den krevde et RSS nummer som jeg ikke finner(?)....

Lenke til kommentar

Jeg kjører verken flash eller java på arbeidsmaskinen min, men det er motivert av ytelse og stabilitet, ikke at det er proprietært. Veldig plagsomt at det blir liggende igjen x antall java-prosesser som krever 30-50 MB hver, og flash belaster utrolig mye bare av at jeg har noen få faner oppe med noe flash-innhold. Nå er dette uproblematisk 97% av tiden med fire kjerner og 8 GB ram, men jeg liker ikke av prinsipp at ressurser sløses bort på den måten, i tillegg skaper at det forsinkelser...

Lenke til kommentar

Og hva er da poenget med å ha flash i det hele tatt? Det er stort sett en og annen nettvideo det trengs til og stafig flere av disse fungerer uten flash. For meg personlig går de fleste dager uten at jeg støter på en hindring av mangel på flash.

Flash-pluginen er såpass idotisk at selv etter jeg har lukket fanen med youtube-videoen, så ligger prosessen der som en blodigle og suger ressurser fremdeles.

Lenke til kommentar

Og hva er da poenget med å ha flash i det hele tatt? Det er stort sett en og annen nettvideo det trengs til og stafig flere av disse fungerer uten flash. For meg personlig går de fleste dager uten at jeg støter på en hindring av mangel på flash.

Ikke sant? :> Det er de tre gangene jeg vil se noe på youtube (og da hater jeg det). Ønsker ikke være pålogget for HTML heller.

Adblock og flashblock (og noscript) tar unna det meste annet.

Lenke til kommentar

Ikke sant? :> Det er de tre gangene jeg vil se noe på youtube (og da hater jeg det). Ønsker ikke være pålogget for HTML heller.

Adblock og flashblock (og noscript) tar unna det meste annet.

Jeg bare synes det blir meningsløst å ha flash for så å blokkere det 99% av tiden, men bare ha det i tilfelle det trengs én gang. Har egentlig ikke savnet flash etter jeg kvittet meg med det.
Lenke til kommentar

Jeg bare synes det blir meningsløst å ha flash for så å blokkere det 99% av tiden, men bare ha det i tilfelle det trengs én gang. Har egentlig ikke savnet flash etter jeg kvittet meg med det.

Vel, selv om man vil sky det så mye som mulig så er det irriterende å ikke ha det akkurat den ene gangen man faktisk har behov for det. Neste gang jeg reinstallerer vurderer jeg dog å bare holde meg til Chrome sin versjon (som jo blir langtidsalternativet uansett nå som Adobe har avsluttet utviklingen til linux) og ikke ha det installert for de andre nettleserne jeg benytter fast.

Lenke til kommentar

Vel, selv om man vil sky det så mye som mulig så er det irriterende å ikke ha det akkurat den ene gangen man faktisk har behov for det. Neste gang jeg reinstallerer vurderer jeg dog å bare holde meg til Chrome sin versjon (som jo blir langtidsalternativet uansett nå som Adobe har avsluttet utviklingen til linux) og ikke ha det installert for de andre nettleserne jeg benytter fast.

Jeg har det faktisk tilgjengelig på en annen maskin, både java og flash.

Uansett så hadde jeg deaktivert flash på arbeidsmaskinen min siden Ubuntu 10.10 kom ut, siden X hadde en stygg bug der flash-framebufferen ble liggende igjen og blandet inn med alt som hadde fargen 0x000000 på skjermen, veldig irriterende med tekst og slik. Etter hvert som flere og flere av youtubes videoer ikke trenger flash har jeg merket at "behovet" for flash blir mindre og mindre, så da jeg la inn 12.04 valgte jeg å kutte ut flash og java totalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...