Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The TEMPer USB Thermometer

 

It turns out many Linux administrators are using these devices to monitor temperatures in their data centers.

Vi hadde to slike på en server i to år. Én på innsiden og én på utsiden samt en Munin-client som rapporterte temperaturen. Var dog ekstremt kjedelige grafer da maksvariasjonen var omtrent 0.4 grader over et år.

Lenke til kommentar
edit: on the other hand: vær fornøyde med å ha jevn last og effektiv (?) kjøleløsning.

Klimakontroll i bygget og 0.01 i load. :)

 

Jeg logget akkurat inn i Munin og ser at når den omtalte serveren ble pensjonert ble sensorene flyttet til en annen (viktig) jobb.

post-9924-515_thumb.png

post-9924-0-85331600-1338578958_thumb.png

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Fikset vhost på servern i kveld. Skrevet litt om hva som kreves for at det skal funke + hvordan enable det i irssi her. Brukte egentlig fælt med tid da ikke var klar over at man trengte å bruke rDNS, men når det var på plass var det greit nok :p

 

Kort sagt er det bare å fikse rDNS med RDP gjennom administration tool som server provider gir (f. eks har Hetzner noe som heter Robot), legg til riktig i /etc/hosts og kjør velg hostname i irssi.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvorfor

endre@endre-c2d:~# sysctl -n dev.cpu.0.temperature dev.cpu.1.temperature | awk '{getline cpu0temp; getline cpu1temp; printf("%f:%f\n", cpu0temp, cpu1temp)}'
28.000000:28.000000

Når

endre@endre-c2d:~# sysctl -n dev.cpu.0.temperature dev.cpu.1.temperature
23.0C
28.0C

Altså at første linje ikke blir tatt med og siste linje blir lagt i begge variablene?

Lenke til kommentar

Hvilken linux distro anbefales dersom man ønsker et rent skrivebordsmiljø alà gnome uten masse tull fra de ulike produsentene (f.eks unity).

 

Jeg har en laptop med Mint kjørende, men jeg plages litt med themes osv. så jeg ønsker en ren install av gnome. Kan jeg avinstallere menyene som Mint har og kjøre ren gnome eller bør jeg gå for f.eks Fedora eller Arch Linux?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...