Gavekort Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Kult mellomnavn, men grusomt programmeringsspråk. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) He had learned the Java programming language solely for the purpose of being able to understand the case more clearly. Det der står det jo en del respekt av, spesielt mtp. de rettsakene man vanligvis er vant til å høre om fra USA.. Endret 1. juni 2012 av Sokkalf™ 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Det er absolutt sant (og han har fått MASSE internett-props på grunn av det). Det skal nevnes at han allerede var teknisk av seg og kunne programmere (litt, hvertfall), men allikevel. Høy fem. Edit: Mind. Blown. http://www.linuxjournal.com/article/10809?page=0,0 JEG VIL GJØRE DET SAMME. Endret 1. juni 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 The TEMPer USB Thermometer It turns out many Linux administrators are using these devices to monitor temperatures in their data centers. Vi hadde to slike på en server i to år. Én på innsiden og én på utsiden samt en Munin-client som rapporterte temperaturen. Var dog ekstremt kjedelige grafer da maksvariasjonen var omtrent 0.4 grader over et år. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) |-------------------------------------------------------| :---D edit: on the other hand: vær fornøyde med å ha jevn last og effektiv (?) kjøleløsning. Endret 1. juni 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 De er ikke frie, men de er hvertfall GNU/Linux-kompatible på én eller annen måte: www.humblebundle.com Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) edit: on the other hand: vær fornøyde med å ha jevn last og effektiv (?) kjøleløsning. Klimakontroll i bygget og 0.01 i load. Jeg logget akkurat inn i Munin og ser at når den omtalte serveren ble pensjonert ble sensorene flyttet til en annen (viktig) jobb. Endret 1. juni 2012 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Haha, 24°C, ja. Tror det er lenge til dere må bekymre dere. :--D Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Fikset vhost på servern i kveld. Skrevet litt om hva som kreves for at det skal funke + hvordan enable det i irssi her. Brukte egentlig fælt med tid da ikke var klar over at man trengte å bruke rDNS, men når det var på plass var det greit nok Kort sagt er det bare å fikse rDNS med RDP gjennom administration tool som server provider gir (f. eks har Hetzner noe som heter Robot), legg til riktig i /etc/hosts og kjør velg hostname i irssi. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Noen som har peiling på hvorfor endre@endre-c2d:~# sysctl -n dev.cpu.0.temperature dev.cpu.1.temperature | awk '{getline cpu0temp; getline cpu1temp; printf("%f:%f\n", cpu0temp, cpu1temp)}' 28.000000:28.000000 Når endre@endre-c2d:~# sysctl -n dev.cpu.0.temperature dev.cpu.1.temperature 23.0C 28.0C Altså at første linje ikke blir tatt med og siste linje blir lagt i begge variablene? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Er ikke helt sikker, men tror kanskje den første linjen allerede er lest og ligger lagret i $0. Prøv med f.eks: sysctl -n dev.cpu.0.temperature dev.cpu.1.temperature | awk '{getline cpu0temp; printf("%f:%f\n", $0, cpu0temp)}' Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Smart! Har aldri vært borti awk før, og denne satt jammen langt inne. Men da var i hvert fall det i boks! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Dommere som er fagkyndige innenfor både forretningsjus og teknologi burde være et krav for alle slike saker, så hadde vi sluppet mange idiotiske patenter og kanskje lovverk også. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Da hadde vi vel bare hatt et par-tre igjen. :---D Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hvor stor partisjon synes dere er passe til XBMCbuntu? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) 6-7GB bør holde i massevis. Edit: 10 om du vil kjøre overkill. Endret 4. juni 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg har en ganske vanlig installasjon (med NFS ved siden av), tar 3.7GB. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hvilken linux distro anbefales dersom man ønsker et rent skrivebordsmiljø alà gnome uten masse tull fra de ulike produsentene (f.eks unity). Jeg har en laptop med Mint kjørende, men jeg plages litt med themes osv. så jeg ønsker en ren install av gnome. Kan jeg avinstallere menyene som Mint har og kjøre ren gnome eller bør jeg gå for f.eks Fedora eller Arch Linux? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg kjører Fedora nå, og det er ihvertfall veldig greit. Ellers er vel Arch også rimelig planke om man bruker wikien. Ellers er det jo ikke noe pes å kjøre Gnome-Shell i Ubuntu heller. Unity kan du avinstallere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå