Skuff Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 3000GB til Ubuntu. 7000GB til W7. 10GB til WinToFlash. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Hvis jeg vet jeg skal ha en svær installasjon (typisk full LaTeX, masse kompilator-greier, flere språk + interpreters og flere DEs) hender det jeg setter av 12GB, men det er en magisk max-grense. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 80 GB til Windows10 GB til Ubuntu / 10 GB til å teste andre distro'er Resten til /home og swap Hvordan integrerer man en HDD med tjafs penest mulig i et slikt oppsett? For jeg er fristet til å la config ligge på på SSD pga. responstid, men synes hierarkiet blir mindre pent av det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Symlinks. Du kan også mounte partisjoner under /home, men det blir grisete og fælt. Les: ikke gjør det. Bruk symlinks. Det er transparent, fleksibelt og robust. Endret 19. mai 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Symlinks. Du kan også mounte partisjoner under /home, men det blir grisete og fælt. Les: ikke gjør det. Bruk symlinks. Det er transparent, fleksibelt og robust. Ah! Montere disken i /mnt, og symlinke mappene inn i /home? Det der hadde jeg helt glemt. Men er det helt fail-safe? Jeg kjørte et år med en sånn stor tjafs-partisjon montert rett i /home, og det er derfor jeg er skeptisk til å gjøre det igjen. Unødvendig hierarki. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Mount under /media. Du symlinker de mappene, ev. hele disken, du vil ha synlig inn i /home. Alle filbehandlere inkludert cd/ls/mv/cp ser det som om alt ligger på samme disk. HELT fail-safe er det jo ikke, for eksempel dersom du ikke automatisk mounter /media/disk. Men så godt som, ja. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Monterer automatisk med fstab. Men er ikke /media beregnet på løse media, mens /mnt er for mer permanente stasjoner? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Litt usikker der, men jeg har alltid brukt /media til slikt. Mener jeg fikk korreksjon i denne tråden og. :&--#62; Bruker selv /mnt til manuelle mounts av løse ting. Edit: Tenker på /media som tilkoblede (eksterne) media som harddisker. /mnt er mounts av forskjellige slag, dvs. ikke permanent. Mulig FHS sier noe annet. Edit2: http://en.wikipedia....rarchy_Standard /mnt Temporarily mounted filesystems. /media Mount points for removable media such as CD-ROMs (appeared in FHS-2.3). Endret 19. mai 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Ser ut som at begge to passer like dårlig, men det er jo egentlig same shit. Eller så kan jeg ta ZFS-approachen og lage en egen mappe i /. Kom forøvrig på at jeg kanskje har lyst til å fyre igang HalfLife og HL2 på Windows. Noen som husker hvor mye plass det tar? Type 1, 5 eller 10 GB? Ser det har kommet flere episoder av HL2 som sikkert tar plass de også. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 /media er vel mer eller mindre default til slikt, bruk det du. Utover det spiller det egentlig ingen rolle. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg har nok en gang prøvd å bruke rythmbox, dritten bruker 2.2 GB ram og er såpass tungvindt at jeg foretrekker heller å bla i nautilus og åpne i totem... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg har nok en gang prøvd å bruke rythmbox, dritten bruker 2.2 GB ram og er såpass tungvindt at jeg foretrekker heller å bla i nautilus og åpne i totem... Bruk Banshee. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Deadbeef er også ganske grei. Helt KISS. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Eller Amarok, ellers så er jo MPD også et alternativ. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Nightingale (Fork av Songbird, med fokus på Linuxstøtte) er vell den eneste musikkavspilleren jeg er fornøyd med. Bygd på gecko, så stort sett alt av utvidelser er mulig. Litt dårlig med støtte for CD og slikt, men det kan jo hende det kommer en gang. Ellers høres MPD som et godt alternativ. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg har egentlig eksklusivt gått over til Spotify! Hvorfor ha flere programmer når jeg betaler for ett? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Hvorfor betale? :-D Amarok og mpd som gjelder. 1 Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg har egentlig eksklusivt gått over til Spotify! Hvorfor ha flere programmer når jeg betaler for ett? Fordi FLAC ikke støttes i Spotify, dessuten er Spotify tidvis ustabilt blant annet på grunn av flashproblemer, samt en del andre ting. Kjører riktignok Arch, som ikke er støtter fra Spotifys side, men allikevell. Derfor tenker jeg også på å skrive Spotifyplugin til Nightingale om jeg bare finner meg tid til å sette meg inn i libspotify. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg synes egentlig at XBMC er ganske grei til musikk, bortsett fra at den er treg å navigere i og det er tungvindt å lage spillelister. Men jeg har et lite spørsmål her: Jeg har en filserver med film, TV-serier og musikk, og har tre maskiner som mounter hver sin "moives"-, "series"- og "music"-mappe lokalt gjennom sshfs, men jeg ønsker at alle disse maskinene skal dele database slik at jeg ikke trenger å oppdatere alle maskinene for å fikse informasjon om artister, albumart og lignende mer enn én gang. Er det noen enklere måter å ordne dette på enn f.eks. å symlinke databasene til en felles database(som er mountet lokalt) eller f.eks. gjøre noe rsync-scripting? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) xbmc har støtte for å bruke en sentral mysql-database for alt det der Har ikke prøvd det selv, men du finner sikkert det du trenger av info. Wikien til xbmc har f.eks et kapittel om mysql. Endret 22. mai 2012 av anders iver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå