Lycantrophe Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Kanskje jeg får overbevist han å dele hele artikler vi RSS og ikke bare ingressen. Endret 10. mai 2012 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 han vil vel ha flest mulig hits på phoronix for å dra inn litt cash.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Speaking of øl og Trondhjem, så er IPAen på Ni muser tålelig bra, men den har også en stiv pris (som alt annet der). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Lycan, Del... Sørg for god omtale av norsk øl! (Dvs, hold ham langt unna alle andre tappekraner enn mikrobryggeriets :> ) http://www.phoronix....item&px=MTEwMDA Jeg vil påstå at nesten samtlige norske tappekraner er langt mer spennende enn komboen av Corona, Bud Light og Budweiser. Fy, så kjedelig pilsen er i California!Og selv om jeg for tiden har asyl i bartebyen, så tror jeg den dagen er opptatt dessverre. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ah. Vel, jeg fikk en irriterende feil om at daemon var inhibited når jeg prøvde. Reboota og prøvde på nytt, og da hang installeren seg da jeg prøvde å koble til det trådløse nettet, men jeg synes å huske at det var sånn det var i gamle dager også. Ikke det at installering av Windows alltid går så smertefritt. Jeg har to ganger klart å formatere musikk- og film-disker. Skjønner ikke hvordan du får gjort det så vanskelig Hvis installasjonen er den samme som for Ubuntu burde alt gå som en lek. Når det gjelder øl så er Lillehammer Mikrobryggeri fortsatt det beste ølet jeg har smakt! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg har en magisk evne som gjør alt simpelt komplisert. Evt. så hviler det en forbannelse over meg. Mulig vi kline vilt, hvem vet? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Du gjorde akkurat dagen min litt lysere. Og med tanke på at jeg er på vei ut døra for å undervise kinesiske barnehageunger i engelsk så er det godt gjort! 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ha-ha, sga sei! Vel, det var en glede å gjøre dagen din litt lysere. Min blir gradvis mørkere og mørkere, men det er fordi jeg er trett og sliter med å holde øyelokkene åpne. Undervisning av kinesiske barnehageunger høres forøvrig utrolig interessant ut. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 har et merkelig problem, når jeg går inn på sider som har mange linker til youtube klipp, ala, house/trance musikk trådene på dette forumet, så låser firefox seg. Det har vært et problem i en periode nå. Lurer bare på om noen andre har merket noe slikt? Kan det være et firefox problem? Eller noe med Ubuntu/mint? Eller er bare pc-en min sliten? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 har et merkelig problem, når jeg går inn på sider som har mange linker til youtube klipp, ala, house/trance musikk trådene på dette forumet, så låser firefox seg. Det har vært et problem i en periode nå. Lurer bare på om noen andre har merket noe slikt? Kan det være et firefox problem? Eller noe med Ubuntu/mint? Eller er bare pc-en min sliten? Er det bare snakk om linker, eller videoer som er integrert? Virker rart om den skal kræsje bare på grunn av linker. Du kan bruke Flashblock-utvidelse til Firefox slik at du bare velger å vise de Flash-animasjonene du vil se. Det hindrer i alle fall Firefox i å laste inn mange Flash-elementer på én gang (om det er snakk om det da, og ikke bare linker). Du stiller forøvrig tre spørsmål som du lett kan besvare selv: 1) Prøv en annen nettleser 2) Prøv Firefox på et annet OS (hvis du har tilgang), f.eks. Windows 3) Fungerer en av forslagene over er det ikke noe i veien med maskinvaren til PC-en din. Maskinvarefeil fører nok ikke til det problemet du sliter med Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Sider med mange linker er ikke noe spesielt treigere hos meg enn andre sider, men Vimperator sliter litt mer med hinting mode. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Var inne på en slik House-tråd nå (skrekk), med mange integrerte YouTube-videoer. Chrome klikker ikke, men hører jo at CPU girer seg opp litt. Det er snakk om mange Flash-elementer (som muligens begynner å laste videoer i bakgrunnen?). Flashblock burde uansett fikse det. Flashblock er et must spør du meg (i tillegg til obligatoriske AdBlock). Du aner ikke hvor mange sider som bruker Flash bare for å spore deg. Flashblock gir deg Flash on demand (du klikker for å vise de animasjonene du vil se). Du ønsker sikkert bare å se 1 % av alle Flash-animasjonene på nettsidene du besøker uansett. Endret 11. mai 2012 av oj88 Lenke til kommentar
JRL Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 ja jeg kunne kanskje ha sjekket litt mer selv. men i værtfall, så går jeg for flashblock, var ingen problemer med å laste disse sidene da. som en litt OT notis, så klarte katten til min mor å ødelegge headsettet mitt mens jeg skriver dette, ved å hoppe av fanget, og lande på ledningen mid-air, og skade noe ved pluggen i rykket dette skapte i ledningen. glimrende. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Kjøpte meg et Logitech Wireless Touch Keyboard K400 i dag. Glimrende tastatur til stuepc'en med XBMC. Anbefales. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 JRL: Går du litt opp i tråden ser du at jeg kommenterer noe relatert angående flashoppdateringen som kom i slutten av forrige uke. Den fungerer rett og slett ikke her i kombinasjon med nvidia-drivere. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 JRL: Går du litt opp i tråden ser du at jeg kommenterer noe relatert angående flashoppdateringen som kom i slutten av forrige uke. Den fungerer rett og slett ikke her i kombinasjon med nvidia-drivere. ok. hmm, det har jeg ikke fått med meg. men takk for info. Bruker nvidia kort her. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Ah, må bare rose Linux litt opp i skyene for hvor latterlig lett enkelte ting er innimellom! Skulle extracte lyden til en videofil i .mkv-format og ende opp med .mp3. Hvis man skulle gjøre noe slikt i Windows måtte man nesten forvente å laste ned et spesielt program for å gjøre noe slikt, evt. bruke et stort tungt videoredigeringsprogram. Hva trenger man å gjøre i Linux? To kommandoer i terminalen. Måtte dog mellomlagre til .wav, uten at det er noe stort problem. ffmpeg -i source.mkv -map 0:1 -acodec pcm_s16le -ac 2 output.wav lame -V0 -q0 --vbr-new output.wav result.mp3 :------D Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Ah, må bare rose Linux litt opp i skyene for hvor latterlig lett enkelte ting er innimellom! Støttes !!! Jeg kjøpte ny skriver i går. Installert på mindre enn ett minutt :-) Har dog enda ikke prøvd å få den opp på trådløst. Noen tips ? Skriveren er en "billig" Lexmark S315. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Tjah, jeg har en Samsung (ML1665, angrer som faen siden den trenger proprietær driver) som kun har USB. Har den koblet opp mot serveren min som deler den ut. Blir i praksis som trådløst, men fungerer kun dersom du har en maskin som "alltid" står på. Hvordan man hooker tak på en trådløsprinter vet jeg ikke, det kommer vel litt an på hvilken protokoll skriveren bruker for å announce seg selv. De fleste DEs har et printer utility (som stort sett er en front for CUPS) som lar deg søke. Prøv det. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 De fleste DEs har et printer utility (som stort sett er en front for CUPS) som lar deg søke. Prøv det. Takk for tips. Skal prøve litt senere. Ellers må jeg bare si at det er en genial skriver / scanner / kopimaskin til prisen (kr 595). Lexmark har veldig god "blekk-økonomi", og siden 99% av det jeg skriver ut er i S/H passer det meg bra. Som fotoskriver vil jeg dog ikke anbefale den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå