j_e Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Har brent ut ubuntu 12.04 noen ganger på cd men de fungerer bare i virtualbox ikke på en laptop eller stasjonær pc. Får bootet en cd med 12.04 beta 2 men under instalasjon kommer det feilmelding. Tror aldri jeg har hatt så mye problemer med å boote å installerer ubuntu. Prøver lubuntu wubi på en asus eee 1001px men lurer på om det er dårlig batteri får levetid på 2timer er litt lite. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hva sier denne feilmeldingen? Kan du trykke CTRL-ALT-F1 og få mer informasjon i den terminalen mens du installerer? Har du prøvd å installere fra alternate-CD-en? Lenke til kommentar
j_e Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Den sier vel at det kan være flere grunner til feilen(brent cd plata på får høy hastighet,rengjør cd plata osv). Testet Mandriva på laptopen (asus z35e tror jeg den heter) den starter men kommer aldri til skriveborde før jeg havner i terminal. Klarer å få den tilbake der den stoppet opp under lasting av skrivebord i noen sek før den ikke vil så mye mere. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Prøvd fra minnepinne? Og hvilket skjermkort har du i maskinen? Mine erfaringer med slike problemer er knyttet til skjermkortdrivere.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 http://www.brendangregg.com/specials.html Tror jeg skal få meg maybe, gwhiz og rshutdown. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Er det noen andre enn meg som har problemer med Fedora 16, Firefox 12.0 og Diskusjon.no? Jeg får ikke til å bruke hurtigsvar og de notifikasjonene kommer heller aldri opp(får bare en liten sånn nedtrekks sak som står og snurrer i evig tid). JavaScript er aktivert så det burde ikke være det, bruker heller ikke noscript. Forslag? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Beklager, liker Gnome 3.0 og liker at Fedora er relativt oppdatert Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Ikke bann. Er fakltisk ganske fornøyd med Fedora 16 på stasjonærmaskinen, men støter jo på det vanlige irritasjonsmomentet med alle andre distroer enn Arch - dokumentasjonen suger balle. Wiki-forsøket deres er en dårlig vits, delv de delene av den som er oppdatert. Arch er faktisk den desidert enkleste distroen å sette opp ting som ikke fungerer ut av boksen på, takket være dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Har samme erfaring, men på laptop så er det mye bedre med en "vanlig" distro, mest fordi jeg sikkert har gjort noe feil. Nå funker ikke touchpaden ordentlig og lyden er litt rar. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg har faktisk installert Ubuntu 12.04 nå på arbeidsmaskinen min, med gnome-classic selvsagt, men det var ikke bare-bare å få lagt inn. Innloggingsskjermen frøs faktisk til jeg fikk lagt inn nvidia-driverne, måtte rett og slett over på terminal-innlogging før maskinen stoppet opp. Etter noen timer med justeringer nærmer nå gnome seg noe brukbart, men fremdeles mye smårusk. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Høres kjent ut. Oppgraderte fra Xubuntu 10.10 til 12.04 i helga på en laptop (Asus U35Jc). Skal vi se.. halvparten av oppgraderingene feilet (fordi maskinen frøs / hang, ikke sikkert det er Ubuntu sin feil), oppgraderingen til 12.04 ble skikkelig borked; måtte inn fra recovery og bruke "fix broken dpkg...". Når jeg endelig fikk fikset det slik at maskina hadde 12.04 og at update-manager ikke klaget over at pakkedatabasen var herpa, så forsøkte jeg å bruke VGA switcheroo fra /etc/rc.local for å sla av nVidia-kortet (maskina har "Optimus" - æsj), men selv om tilsvarende switching funket fra kommandolinja (testet først, selvfølgelig) så virket det ikke fra /etc/rc.local - da hang maskina seg før innloggingsskjermen. Så dermed måtte jeg fjerne VGA switcheroo fra /etc/rc.local. Bonus: nå funker utskrift til nettverksskriveren min i det minste. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg oppgraderte Kubuntu 11.10 til 12.04 den dagen den kom. Jeg hadde tenkt å vente, men jeg fikk en hyggelig popup-ballong-ting nede i hjørne og jeg tenkte «hvorfor ikke». Hele prosessen tok 15 minutter og den bootet helt som normalt hvor eneste endring er at jeg har fått et nytt bakgrunnsbilde. KDE! Lenke til kommentar
j_e Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Nå har jeg prøvd mye rart på laptopen(debian,mandriva,pcbsd osv). Eneste som jeg fikk startet opp å installert var Manhattan http://www.webupd8.org/2010/07/manhattan-os-based-on-ubuntu-makes-it.html Fint å få fjernet Vista fra den raserte gammle laptopen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg fikk faktisk satt opp bumblebee på en laptop med Ubuntu 12.04 her om dagen, fikk bare tid til en rask sjekk i blender og nvidia-settings, men det virket greit. Ironhide finnes ikke for 12.04 så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Noen Linux-guruer her som har peiling på nettverk? Er på min første Linux install og sliter litt (Ubuntu 11.10). Når jeg kobler til en nettverkskabel i en av nettverksportene så kommer det opp en beskjed etter 10-15 sekunder som sier "Network cable disconnected". Får ikke noe internett før det heller. *-network description: Ethernet interface product: 82574L Gigabit Network Connection vendor: Intel Corporation physical id: 0 bus info: pci@0000:06:00.0 logical name: eth0 version: 00 serial: c8:60:00:33:55:59 capacity: 1Gbit/s width: 32 bits clock: 33MHz capabilities: pm msi pciexpress msix bus_master cap_list ethernet physical tp 10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd 1000bt-fd autonegotiation configuration: autonegotiation=on broadcast=yes driver=e1000e driverversion=1.3.10-k2 firmware=2.1-3 latency=0 link=no multicast=yes port=twisted pair resources: irq:16 memory:cf700000-cf71ffff ioport:8000(size=32) memory:cf720000-cf723fff *-network description: Ethernet interface product: 82574L Gigabit Network Connection vendor: Intel Corporation physical id: 0 bus info: pci@0000:07:00.0 logical name: eth1 version: 00 serial: c8:60:00:33:55:5a capacity: 1Gbit/s width: 32 bits clock: 33MHz capabilities: pm msi pciexpress msix bus_master cap_list ethernet physical tp 10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd 1000bt-fd autonegotiation configuration: autonegotiation=on broadcast=yes driver=e1000e driverversion=1.3.10-k2 firmware=2.1-3 latency=0 link=no multicast=yes port=twisted pair resources: irq:17 memory:cf600000-cf61ffff ioport:7000(size=32) memory:cf620000-cf623fff Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det hørtes litt merkelig ut. nå har jeg ikke vært borti ubuntu siden 10.x og jeg vet at mye kan ha endret seg mtp. interface og GUI siden den tid. Enkelte ganger så må man autorisere en nettverkstilkobling dog jeg tviler på at det er tilfelle i 'buntu. Jeg har værtfall aldri hatt problemer med det før. Så det hele koker ned til nettverkskabelen vil jeg tro. Skift den ut og sjekk om du fortsatt har problemer. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Etter å ha stresset en stund med drivere og slikt viste det seg at det bare var en liten restart av modemet som skulle til... Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Restartet du ikke PCen etter driver-installasjon? (Det må du, stor sjanse for at noe blir ødelagt på neste reboot nå, dersom du har installert feil drivere uten å sku av PCen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå