Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Ikke noe poeng i at den makker med noe før jeg er hjemom en tur i mai. Og da tror jeg jeg skal ta en bakup av hjemmemappen hennes og slenge inn skjiten fra scratch.

Mulig mai blir noe i tidligste laget. Min erfaring med 12.04 er at den fortsatt er buggy både med Unity, Gnome shell og XFCE. Det har stort sett kommet 50-200 mb med oppdateringer hver dag de siste par uker. Merkelig nok har det ikke kommet noen i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del opplever svært lite bugs med 12.04 (Unity). Det meste som har skjedd her er jo bugfixing fra 11.10, selv om det selvfølgelig alltid blir noen nye når man oppdaterer de ulike komponentene. Har ingen problemer med å gå god for 12.04 LTS allerede nå, og etter release skrur de også ned hissigheten på kræsjrapporteringen som kan være i overkant følsom før release.

Lenke til kommentar

Foreløpig erfaring med 12.04 for min del er stort sett positiv. Største problemet er Pitivi som kræsjer bare jeg ser på den. Videre er det litt småhikke med lightdm etter suspend (begynte først etter en oppdatering for to dager siden). Task-switcheren har jeg blitt vant til og syns egentlig det funker bra.

Når final release kommer i morgen blir det å slenge inn fra scratch legge til ønsket programvare og gjøre et lite prosjekt av å optimalisere for best batteritid når jeg er uten strøm, få fikset USB 3 og litt annet småpirk. Det blir en egen tråd der jeg kommer til å be om litt hjelp fra dere :love:

Lenke til kommentar

Æsj, Steam.

Syntes Steam var flott, helt til dama kjøpte seg Skyrim på en fysisk DVD-plate, og denne MÅTTE knyttes til Steam-kontoen hennes slik at jeg ikke fikk spilt det. Frem til de får på plass normalt "husstandsbruk" får de ikke mer penger fra meg.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Brujeren gspr på NRKBeta har vært så snill å lage et script som lar oss spille av nye nrk nett-tv i flash uten den crappy flashavspilleren.

Så hvis noen av dere skal se noe der, kan dere sjekke ut scriptet han har lagt ut.

Er etter brukerens eget utsagn hacket sammen på vei til sengs, så dere er advart!

Gjør meg i stand til å se nett-tv fra nrk på laptopen. Av en eller annen merkelig grunn ville ikke VLC spille av streamen lenger (den ville det i går).

For mer info, sjekk ut kommentaren hans.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye "bedre" på hverdager. Veldig fleksibel arbeidstid gjør at jeg normaliserer meg på en 10:00->02:00 døgnrytme i perioder uten møter og prosjekter hvor jeg må jobbe direkte med flere andre, med min mest produktive del av dagen omtrent 17->22. Jeg vet ikke om det kalles B- eller C-mennesker eller om det er en egen bøtte for oss. :)

Lenke til kommentar

ser sånn ut ja. fikk lasta ned releasen fra torrents. Har ikke fått testa 12.04 før, men har lagt det inn nå.

Var litt ubehagelig å ikke ha et panel nederst på skjermen, hvor alle aktive programmer ligger. Noen som vet om det er mulig å fixe i Unity? Eller må man gå til gnome?

Eller, det er kanskje ikke et problem vist jeg har side panelet i unity oppe hele tiden.

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...