Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg faktisk fått setupen min til å fungere (nesten helt) slik jeg vil på alle tre skjermene mine, men jeg er ikke helt sikker på hvordan. :p

Hovedproblemet er at det er litt svakt på den grafiske siden, eks. lag når jeg bytter workspace. Antar dette bare har med at det er AMD-drivere? Må gå over til Nvidia på denne maskina også. Bah!

EDIT: Kjører forresten Ubuntu 12.04 betaen, så det kan kanskje bedres ved stable. Noen som vet hvordan en kan konfigurere Unity ytterligere, som at Unity eks. kun skal vises på to av tre skjermer? Vet man kan endre for en/alle.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Tenker å teste Firefox i ramfs. Noen som har erfaringer med dette? Bruker nå ca. 1.2GB ram med KDE 4.8 på min Arch, da med Firefox og noen andre vinduer/programmer oppe så har mer enn nok å ta av.

Profile sync daemon fra aur (nevnt i linken der) fungerer helt nydelig i hvertfall :) Merker at firefox er betydelig mye kjappere til å pla i historikk, vise forslag i adressefeltet osv, selv med ssd :w00t:

Fint, da tester jeg den. Bruker Vimperator som noen ganger har litt lagg om jeg bruker hinting på sider med mange linker (&--#62;100) som f. eks Mine Innlegg her på diskusjon.no. Hadde vært fint om dette ble borte i alle fall :)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Den ble fortsatt utviklet i 2010/2011, så de hadde nå nok tid på seg. :p

Sist jeg testet telepathy var det en rimelig... uyferdig opplevelse for å si det forsiktig.

Og hvorfor i ALL VERDEN har ikke samtlige bugrapporter som omhandler kopete og som ikke omhandler umiddelbare sikkerhetshull fått en EOL-notis automatisk postet? Det er faktisk ingen vanlige brukere som leser devel-mailinglister.

Lenke til kommentar

Men dog ganske treffende. Eller, egentlig mer treffende for Telepathy. Standardinstallasjonen (av qt-versjonen) i Fedora klikker mongis og segfaulter hver gang du nekter den å oprette en ny kwallet som heter "Default", selv om du allerede har en standardwallet med navnet kwallet - som ER standard default-navn. Jajaja. Mulig det er backenden som har skylden. Flere og velge mellom, men ingen av dem som ikke har titalls åpne bugreports.

For å mobbe Del litt: Uff, det er så jævlig typisk at KDE-utviklere ikke gidder å gjøre noe FERDIG, men i stedet hopper over på noe som er ENDA mer buggete. Jeg lover deg, etterfølgeren til Akonadi kommer lenge før de har fått dagens Akopnadifunksjonalitet (og evt. prekære funksjonalitetsmangler) i nærheten av ferdig. :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå til slutt lagt inn 12.04 og så langt er det en del forbedringer som f.eks at ting er langt kjappere, men det er også noen regresjoner (ikke bare systemspesifikke).

Jeg er villig til å hjelpe til med de systemspesifikke, men for å være mest mulig effektiv hadde det vært greit om noen med peiling på bug-rapportering kunne guidet meg gjennom dette. Har ikke akkurat mange timer å bruke på dette hver dag fremover. Noen frivillige? :)

Lenke til kommentar

Har noen erfaring med å legge inn Ubuntu på en Mac Mini v2?

mac-mini-2_45657a.jpg

Det er altså denne ^

Mac_mini_Intel_Core.jpg

Ikke denne ^

Når jeg booter live fra USB blir det masse artifacts på skjermen, både med Ubuntu og Xubuntu. Jeg skal se om Xubuntu alternate starter, men det er vanskelig å få den til å gå til boot-menyen. Jeg har mest lyst på Xbuntu på den.

Lenke til kommentar

Når jeg booter live fra USB blir det masse artifacts på skjermen, både med Ubuntu og Xubuntu. Jeg skal se om Xubuntu alternate starter, men det er vanskelig å få den til å gå til boot-menyen. Jeg har mest lyst på Xbuntu på den.

Med en Mac-maskin er det enklest å bruke CD-ROM, siden de fleste kopiering av Linux-distroer til USB er beregnet for maskiner med BIOS.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke til USB-installasjon, men Xubuntu 11.10 alternate på en CD ble installert problemfritt. MEN.. den booter med grafikkfeil også etter installasjon. Jeg har prøvd et par forskjellige kernel-parametre, men uten endring.

Og verst av alt, jeg greier ikke på noen måte å få en terminal, hverken ved å legge til "single" som kernel parameter, boote i rescuemode (tastatur fungerer ikke i det jeg ser "root terminal" dukke opp) eller bytte TTY etter GRUB. Hadde jeg bare fått en terminal hadde jeg fått inn OpenSSH-server som hadde gjort debuggingen 1000% enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...