Occi Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Protip: Ikke oppgrader kernelen på en VPS uten å ha noen garanti for at den booter skikkelig. Det lærte jeg på den harde måten. Hvilken distro brukte du siden du fikk valget om å oppgradere kernel? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Protip: Ikke oppgrader kernelen på en VPS uten å ha noen garanti for at den booter skikkelig. Det lærte jeg på den harde måten. Hvilken distro brukte du siden du fikk valget om å oppgradere kernel? Jeg bruker CentOS 5.5 og hentet kernelen gjennom en uoffisiell repos der resten av KVM-verktøyet lå. Endret 11. april 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hm, nå har jeg registrert meg hos Samsung, og fått oppgradert, men da til 2.3.5. Jeg har Telenor, er det slik at de holder 4.0 tilbake? Hvilken leverandør har du? Jeg tester også mot Kubuntu 11.10, men jeg har riktignok KDE 4.8.2. Hvis du har kjøpt den med Telehor (passende i denne sammenhengen) så selger de innimellom brandede produkter (dvs. med modifisert software) som de aldri gidder/har kompetanse til å gjøre noe som helst med når det kommer oppdateringer. Du kan flashe en orginal Samsung.firmware via et program som heter Odin i WIndows (Samsungs eget for internbruk) uten at reklamasjonsretten din går fløyten. Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hm, spørs om jeg roter meg til å legge inn cyanogenmod på denne også, fordømt at disse proprietære aktørene roter det til. Leste posten din omtrent til det stod Odin, så ble jeg kvalm. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Hvis du har kjøpt den med Telehor (passende i denne sammenhengen) så selger de innimellom brandede produkter (dvs. med modifisert software) som de aldri gidder/har kompetanse til å gjøre noe som helst med når det kommer oppdateringer. Du kan flashe en orginal Samsung.firmware via et program som heter Odin i WIndows (Samsungs eget for internbruk) uten at reklamasjonsretten din går fløyten. Jepp, Telenor f.eks har enda ikke fått ut ICS til Samsung Galaxy S2.. Så jeg tok saken i egne hender (man kan resette flash-telleren og sette inn orginal firmware uansett, hvis man må levere inn, uten usb-jig) Ikke sjekket om de har orginale norske ROM's et sted, tok i allefall backup av min orginal. Endret 12. april 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Tips til en enklere hverdag: Trippelsjekk alltid før du formaterer en hdd at det er rette disken du formaterer. Noen som har vært borti TestDisk? Driver å kjører et "dypere" søk igjennom disk nå, og den har iallefall funnet et par ntfs-partisjoner. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Har veldig god erfaring med det programmet, om jeg husker rett klarte den til og med å gjenopprette partisjonene på samme disk uten å måtte lage en .img fil et annet sted først, slik mange andre programmer krever. Var da ikke overksrevet noen data på disken, utover at den bare var blitt repartisjonert. Eneste var at den fant dobbelt opp av to ntfs-partisjoner, så jeg måtte velge hvilken av alternativene som var riktige. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Høres bra ut, dessverre for meg så hadde jeg gjort halve disken om til en ext3 partisjon. Men hvis jeg har flaks, så er det kun linuxdelen jeg har skreve over. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 TestDisk funket fjell, fikk tilbake serie/filmpartisjonen uten noen store problemer. Windowspartisjonen har jeg egentlig ikke giddet å bry meg om, siden at jeg har et bilde av den fra slutten av februar og det eneste jeg gjør i windows på denne maskinen er spilling. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Har stort sett gått i total war og bf3 så det ikke noe farlige ting å minste. Synd å minste ME3 saven, men fikk aldri importert karakteren fra 2a, så det er egentlig ett fett for min del. Men skal om jeg gidder å se noe mer på i kveld. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg har gjort en liten "test" av minnebruk på 12.04 LTS med forskjellige DE i kveld, og resultatene er som følger: LXDE 170 MB XFCE 224 MB GNOME (3) 244 MB CINNAMON 257 MB UNITY 387 MB KDE (PLASMA) 421 MB "Testen" er kjørt 3 ganger på hvert DE, og det er snittet som er presentert. Største forskjell var 13 MB. Tallene er "IDLE" etter at systemet er ferdig bootet og stabilisert. 2 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Med andre ord er ikke høyt minnebruk et problem med noen av skrivebordsmiljøene. "idle" som jeg kjører akkurat nå med Kde ligger på rundt 800-900 MB, selv om jeg ikke helt ser hvorfor det skal være av min interesse å bry meg med det Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Med andre ord er ikke høyt minnebruk et problem med noen av skrivebordsmiljøene. "idle" som jeg kjører akkurat nå med Kde ligger på rundt 800-900 MB, selv om jeg ikke helt ser hvorfor det skal være av min interesse å bry meg med det Det er av interesse dersom du har en eldre PC med begrenset mengde ram, eksempelvis en laptop som bare ligger der og slenger. Posten var kun til informasjon for den det måtte interessere. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Med andre ord er ikke høyt minnebruk et problem med noen av skrivebordsmiljøene. "idle" som jeg kjører akkurat nå med Kde ligger på rundt 800-900 MB, selv om jeg ikke helt ser hvorfor det skal være av min interesse å bry meg med det Ubrukt ram er sløst ram.. Med mindre du har en 'craptop'.. Tusen takk for testen omnithunder, har brukt gnome på craptopene mine, blir LXDE fremover. (de har vel rundt 768 mb ram) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Herlig med den testen ja, takk \o/ Har forresten byttet helt til Firefox nå og plutselig trengte jeg ikke 8GB ram lenger. Damn you Chromium Tenker å teste Firefox i ramfs. Noen som har erfaringer med dette? Bruker nå ca. 1.2GB ram med KDE 4.8 på min Arch, da med Firefox og noen andre vinduer/programmer oppe så har mer enn nok å ta av. Endret 14. april 2012 av Occi Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Jeg har gjort en liten "test" av minnebruk på 12.04 LTS med forskjellige DE i kveld, og resultatene er som følger: LXDE 170 MB XFCE 224 MB GNOME (3) 244 MB CINNAMON 257 MB UNITY 387 MB KDE (PLASMA) 421 MB "Testen" er kjørt 3 ganger på hvert DE, og det er snittet som er presentert. Største forskjell var 13 MB. Tallene er "IDLE" etter at systemet er ferdig bootet og stabilisert. Hvor mye ram er det på maskinen du testet da? Hadde vært interessant å se om de var gode til å tilpasse seg mindre mengder ram Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Jeg ville helst ha kjøpt raskere minne enn det. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Tenker å teste Firefox i ramfs. Noen som har erfaringer med dette? Bruker nå ca. 1.2GB ram med KDE 4.8 på min Arch, da med Firefox og noen andre vinduer/programmer oppe så har mer enn nok å ta av. Profile sync daemon fra aur (nevnt i linken der) fungerer helt nydelig i hvertfall Merker at firefox er betydelig mye kjappere til å pla i historikk, vise forslag i adressefeltet osv, selv med ssd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå