Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Protip: Ikke oppgrader kernelen på en VPS uten å ha noen garanti for at den booter skikkelig. Det lærte jeg på den harde måten.

Hvilken distro brukte du siden du fikk valget om å oppgradere kernel?

Jeg bruker CentOS 5.5 og hentet kernelen gjennom en uoffisiell repos der resten av KVM-verktøyet lå.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hm, nå har jeg registrert meg hos Samsung, og fått oppgradert, men da til 2.3.5. Jeg har Telenor, er det slik at de holder 4.0 tilbake? Hvilken leverandør har du?

Jeg tester også mot Kubuntu 11.10, men jeg har riktignok KDE 4.8.2.

Hvis du har kjøpt den med Telehor (passende i denne sammenhengen) så selger de innimellom brandede produkter (dvs. med modifisert software) som de aldri gidder/har kompetanse til å gjøre noe som helst med når det kommer oppdateringer.

Du kan flashe en orginal Samsung.firmware via et program som heter Odin i WIndows (Samsungs eget for internbruk) uten at reklamasjonsretten din går fløyten.

Lenke til kommentar

Hvis du har kjøpt den med Telehor (passende i denne sammenhengen) så selger de innimellom brandede produkter (dvs. med modifisert software) som de aldri gidder/har kompetanse til å gjøre noe som helst med når det kommer oppdateringer.

Du kan flashe en orginal Samsung.firmware via et program som heter Odin i WIndows (Samsungs eget for internbruk) uten at reklamasjonsretten din går fløyten.

Jepp, Telenor f.eks har enda ikke fått ut ICS til Samsung Galaxy S2..

Så jeg tok saken i egne hender :)

(man kan resette flash-telleren og sette inn orginal firmware uansett, hvis man må levere inn, uten usb-jig)

Ikke sjekket om de har orginale norske ROM's et sted, tok i allefall backup av min orginal.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Har veldig god erfaring med det programmet, om jeg husker rett klarte den til og med å gjenopprette partisjonene på samme disk uten å måtte lage en .img fil et annet sted først, slik mange andre programmer krever. Var da ikke overksrevet noen data på disken, utover at den bare var blitt repartisjonert. Eneste var at den fant dobbelt opp av to ntfs-partisjoner, så jeg måtte velge hvilken av alternativene som var riktige.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en liten "test" av minnebruk på 12.04 LTS med forskjellige DE i kveld, og resultatene er som følger:

LXDE 170 MB

XFCE 224 MB

GNOME (3) 244 MB

CINNAMON 257 MB

UNITY 387 MB

KDE (PLASMA) 421 MB

"Testen" er kjørt 3 ganger på hvert DE, og det er snittet som er presentert. Største forskjell var 13 MB. Tallene er "IDLE" etter at systemet er ferdig bootet og stabilisert.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Med andre ord er ikke høyt minnebruk et problem med noen av skrivebordsmiljøene. :) "idle" som jeg kjører akkurat nå med Kde ligger på rundt 800-900 MB, selv om jeg ikke helt ser hvorfor det skal være av min interesse å bry meg med det ;)

Det er av interesse dersom du har en eldre PC med begrenset mengde ram, eksempelvis en laptop som bare ligger der og slenger. Posten var kun til informasjon for den det måtte interessere.

Lenke til kommentar

Med andre ord er ikke høyt minnebruk et problem med noen av skrivebordsmiljøene. :) "idle" som jeg kjører akkurat nå med Kde ligger på rundt 800-900 MB, selv om jeg ikke helt ser hvorfor det skal være av min interesse å bry meg med det ;)

Ubrukt ram er sløst ram..

Med mindre du har en 'craptop'..

Tusen takk for testen omnithunder, har brukt gnome på craptopene mine, blir LXDE fremover. (de har vel rundt 768 mb ram)

Lenke til kommentar

Herlig med den testen ja, takk \o/

Har forresten byttet helt til Firefox nå og plutselig trengte jeg ikke 8GB ram lenger. Damn you Chromium :p

Tenker å teste Firefox i ramfs. Noen som har erfaringer med dette? Bruker nå ca. 1.2GB ram med KDE 4.8 på min Arch, da med Firefox og noen andre vinduer/programmer oppe så har mer enn nok å ta av.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg har gjort en liten "test" av minnebruk på 12.04 LTS med forskjellige DE i kveld, og resultatene er som følger:

LXDE 170 MB

XFCE 224 MB

GNOME (3) 244 MB

CINNAMON 257 MB

UNITY 387 MB

KDE (PLASMA) 421 MB

"Testen" er kjørt 3 ganger på hvert DE, og det er snittet som er presentert. Største forskjell var 13 MB. Tallene er "IDLE" etter at systemet er ferdig bootet og stabilisert.

Hvor mye ram er det på maskinen du testet da? Hadde vært interessant å se om de var gode til å tilpasse seg mindre mengder ram :)

Lenke til kommentar

Tenker å teste Firefox i ramfs. Noen som har erfaringer med dette? Bruker nå ca. 1.2GB ram med KDE 4.8 på min Arch, da med Firefox og noen andre vinduer/programmer oppe så har mer enn nok å ta av.

Profile sync daemon fra aur (nevnt i linken der) fungerer helt nydelig i hvertfall :) Merker at firefox er betydelig mye kjappere til å pla i historikk, vise forslag i adressefeltet osv, selv med ssd :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...