Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, glemmer at det er problemer med Imgur/Diskusjon. Har oppdatert innlegget med link til originalbildet. Kan også sees under:

Man går bare rundt i ring med emacs, eller er det et tegn på at man kan bli surret av mindre ?

Tror ikke du skal ta bildet så fryktelig seriøst :p Er vel bare en spøk på at Emacs' læringskurve er helt banal eller noe slikt. Ikke veit jeg, har ikke prøvd å lære meg den, bruker Vim :)

Beklager, glemmer at det er problemer med Imgur/Diskusjon. Har oppdatert innlegget med link til originalbildet.

Pass deg for cyclo nå ;)

Ja :ph34r:

Endret av Occi
Lenke til kommentar

OK, liten oppdatering på Galaxy S2 og MTP.

La som sagt inn config.log filen på mailinglisten, og samme dag kom patch som gjør det mulig å bygge siste skudd libmtp mot eldre libusb:

http://sourceforge.net/mailarchive/forum.php?thread_name=4611210.eJLEYOF89P%40merom&forum_name=libmtp-discuss

http://sourceforge.net/mailarchive/forum.php?thread_name=20120409221245.GA6127%40jet.franken.de&forum_name=libmtp-discuss

Morsomt med åpne prosjekter når ting fikses så greit :)

Så var det hovedproblemet. Øyensynlig kom det en fiks 4. april:

http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=3494737&group_id=158745&atid=809061

så jeg lastet ned fra git og testet, det funket ikke. Riktignok kjører jeg ikke ICS ennå, men det gjør kanskje vedkommende. Uansett, Ngz, det virker som om du kan fikse din med siste skudd libmtp fra git. Si fra hvis du er interessert i byggtips.

Lenke til kommentar

Jeg installerte faktisk libmtp fra git. :p Men usikker på omd det var ritkig branch, jeg fikk ihvertfall versjon 1.1.3.

Når det er sagt, så virker det jo som om flere har fått til å koble til telefonen i utgangspunktet i det minste - det har jo ikke jeg - jeg fikk "PTP_ERROR_IO: failed" såfort jeg kjørte mtp-detect...

Lenke til kommentar
mtp-detect. Min henger seg allerede der. Om det fungerer, må du gjerne prøve mtp-connect og mtp-reset også.

administrator@main:~$ mtp-detect 
libmtp version: 1.1.0

Listing raw device(s)
Device 0 (VID=04e8 and PID=6860) is a Samsung GT-P7510/Galaxy Tab 10.1.
Found 1 device(s):
Samsung: GT-P7510/Galaxy Tab 10.1 (04e8:6860) @ bus 3, dev 2
Attempting to connect device(s)
^C
administrator@main:~$ mtp-reset

^C
administrator@main:~$ mtp-connect

^C

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S2

Model GT-I9100

Android version 4.0.3

Kubuntu 11.10

Det som fungerer er å koble i telefonen, få en notification fra KDE om at en enheter tilkoblet hvor jeg har flere valg, samt å utføre de valgene som å åpne filbehandler. Det fungerer perfekt og akkurat som du forventer at det skal fungere.

Det som ikke fungerer å i en terminal skrive mtp-detect.

Lenke til kommentar

Hm, nå har jeg registrert meg hos Samsung, og fått oppgradert, men da til 2.3.5. Jeg har Telenor, er det slik at de holder 4.0 tilbake? Hvilken leverandør har du?

Jeg tester også mot Kubuntu 11.10, men jeg har riktignok KDE 4.8.2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...