Betenkt Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Noen med ATI-kort som kan fortelle meg hvilken driver som fungerer best? Har selv to ATI-kort på tre skjermer, uten Crossfire. Har forsøkt utrolig mye forskjellig oppgjennom, men aldri fått det til å fungere mer enn greit på to skjermer. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det burde ikke være LOV å si at et produkt støtter standad X med mindre den faktisk STØTTER standard X UTEN MS-crapware-tillegg. Mon tro om det er lov? Kan jo tolkes som å være misvisende informasjon om et produkt. Noen med ATI-kort som kan fortelle meg hvilken driver som fungerer best? Har selv to ATI-kort på tre skjermer, uten Crossfire. Har forsøkt utrolig mye forskjellig oppgjennom, men aldri fått det til å fungere mer enn greit på to skjermer. >AMD >Driver Yeah. No. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Noen med ATI-kort som kan fortelle meg hvilken driver som fungerer best? Har selv to ATI-kort på tre skjermer, uten Crossfire. Har forsøkt utrolig mye forskjellig oppgjennom, men aldri fått det til å fungere mer enn greit på to skjermer. &--#62;AMD &--#62;Driver Yeah. No. .... Endret 9. april 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Siden det fortsatt er ferie er jeg igang med å teste ut ubuntu 12.04 (beta 2) og unity på laptopen for å se om det er noe forskjell fra da jeg prøvde det siste (11.04). Er det noe som burde installeres for å gjøre opplevelsen bedre? Går fra openbox på samtlige maskiner, så det er en liten overgang.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hvilken enhet? Galaxy S 2. På Galaxy Nexyus som også produseres av Samsung, men som kjørr ren Android fra Google, fungerr det tilsynelatende uten noen problemer med siste libmtp. Men ikke med andre ICS-enheter i Galaxy-serien, hverken tablets eller telefoner... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det har jeg fått med meg, men jeg kan ikke nok om dette til å være 100% sikker på om det betyr at den tar med all data, mao. også metadata eller om det trengs et argument for at dd skal gjøre dette. dd skiller ikke mellom data eller metadata, den tar kort og greit hver eneste byte som er fysisk aksesserbar fra enheten du kloner, og kopierer over til target. Mao en full kloning. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Jeg skal klone en harddisk som jeg har problemer med (får I/O-error o.l.) til en annen som er av samme modell og derfor akkurat lik størrelse etc. Lest at dd er programmet for jobben men det jeg ikke klarte å finne ut var om dd kopierer over all metadata eller om den bare skriver filene på nytt. Vil den ta vare på når filer ble opprettet f. eks? Helst vil at det skal være 100% kloning med andre ord. Nå banner jeg vel i kirken, men du kan prøve EaseUS Disc Copy Home Edition http://www.easeus.co...y/home-edition/ Noen ganger løses ting enklere utenfor Linux-verdenen. Sannsynligvis fordi jeg ikke er kyndig nok Edit: Overse mitt innlegg, Sokkalf™ har gitt løsningen. Endret 9. april 2012 av Omnithunder Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det var en S2 jeg viste screenshot fra en side eller to bak i tråden. Standard fra fabrikk (testenhet fra jobb) koblet rett i min Kubuntu hvor jeg fikk opp en dialog og kunne åpne filbehandler og se alt på enheten. Det går ikke hos deg? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hvilken enhet? Galaxy S 2. På Galaxy Nexyus som også produseres av Samsung, men som kjørr ren Android fra Google, fungerr det tilsynelatende uten noen problemer med siste libmtp. Men ikke med andre ICS-enheter i Galaxy-serien, hverken tablets eller telefoner... Brukerfeil? Har aldri hatt problem med min S2 i Ubuntu. Koble til USB og tada; Alt funker med en gang. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det har jeg fått med meg, men jeg kan ikke nok om dette til å være 100% sikker på om det betyr at den tar med all data, mao. også metadata eller om det trengs et argument for at dd skal gjøre dette. dd skiller ikke mellom data eller metadata, den tar kort og greit hver eneste byte som er fysisk aksesserbar fra enheten du kloner, og kopierer over til target. Mao en full kloning. dd funket fint for meg sistgang når jeg skulle klone den gamle systemdisken min med den nye. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det var en S2 jeg viste screenshot fra en side eller to bak i tråden. Standard fra fabrikk (testenhet fra jobb) koblet rett i min Kubuntu hvor jeg fikk opp en dialog og kunne åpne filbehandler og se alt på enheten. Det går ikke hos deg? Du har ikke ICS på den da, tipper jeg? Fikk aldri prøvd med Gingerbread.Libmtp-trackeren er full av relevante bugger, f.eks. denne. I følge enkelt poster vil det fungere dersom du har et program som "hijacker" enheten så for den kobler seg til, eller så timer den ut, og vil ikke fungere igjen, men det får jeg ikke etstet nå etersom jeg la inn en annen ROM (Ble lit lei av at drivertrøbbel på offisiell ROM reduserte batterilevetiden med over 70%,) Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 NgZ, jeg sliter også. Begynner å bli rimelig lei MTP dritten, også Galaxy S2. Nå har jeg kompilert opp libmtp 1.1.1, 1.1.2 og 1.1.3 for å sjekke. 1.1.3 kompilerte ikke rent uten libusb 1.0, fikk sendt avgårde config.log-filen til mailinnglisten, så fikser de vel den. Cmyrland, har du skrivetilgang? Bruker du 11.10, eller 12.04? Har gravd litt her, og funnet ut at det er fuse-filsystem som brukes. Nærmere bestemt mtpfs: http://www.adebenham.com/mtpfs/comment-page-1/#comment-12622 Ser ut som ubuntu shipper en utdatert versjon av denne i 11.10. Jeg får ikke til å montere mapper med min S2 uansett versjon av libmtp. Har ikke forsøkt å kompilere opp ny versjon av mtpfs ennå. Generelt er jeg ikke så glad i fuse, så gravde litt videre. Fant fersk innsats på å lage en kio-slave for mtp: http://lists.kde.org/?t=132646664300001&r=1&w=2 Hovedmålet er nettopp å få MTP til å fungere sømløst med Dolphin, men som bonus burde et da også funke med alle andre KDE-programmer. koden må i øyeblikket lastes ned og kompileres selv. Får se om jeg får rotet meg til dette. Imidlertidig skal ubuntu 12.04 ha nytt nok oppsett av mtp til å funke ut-av-boksen. Kanskje en god anledning til å teste siste ubuntu. Får se om jeg får rotet meg til det også. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg fikk PTP_ERROR_IO: med både 1.1.2 og 1.1.3 når jeg testet med mtp-detect. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Noen med ATI-kort som kan fortelle meg hvilken driver som fungerer best? Har selv to ATI-kort på tre skjermer, uten Crossfire. Har forsøkt utrolig mye forskjellig oppgjennom, men aldri fått det til å fungere mer enn greit på to skjermer. Definitivt xf86-video-ati som er best. Catalyst klarer ikke å skifte X sessions flere ganger uten å krasje engang, støtter verken framebuffer eller modesetting, kjører tregere i 2D og har en tendens til å skape andre ustabiliteter i systemet for meg. XF86-video-ati takler derimot ikke 3D, så inntil jeg har spilt igjennom SW: KotOR igjen, så blir det nok catalyst. >AMD >Driver Yeah. No. Tull, opensource driveren funker fint. Endret 9. april 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Noen med ATI-kort som kan fortelle meg hvilken driver som fungerer best? Har selv to ATI-kort på tre skjermer, uten Crossfire. Har forsøkt utrolig mye forskjellig oppgjennom, men aldri fått det til å fungere mer enn greit på to skjermer. Definitivt xf86-video-ati som er best. Catalyst klarer ikke å skifte X sessions flere ganger uten å krasje engang, støtter verken framebuffer eller modesetting, kjører tregere i 2D og har en tendens til å skape andre ustabiliteter i systemet for meg. XF86-video-ati takler derimot ikke 3D, så inntil jeg har spilt igjennom SW: KotOR igjen, så blir det nok catalyst. Er det ikke den Ubuntu bruker som standard? Det funker fint ut av boksen, men bare to skjermer hvor den ene bare er et mirror av nr 2. De to skjermene er på samme kort. Nr 3 er da helt død. Kan få til alle tre som en X-session med Xinerama I Catelyst, men Unity vil ikke fungere med det. Men generelt er Catelyst flink til å kræsje, og gir ikke særlig god performance med video. Kan bruke Gnome Classic med det, men det ser stygt ut (Firefox får Win98-farger f.eks.) Kjører Ubuntu 12.04 betaen, men hadde de samme problemene med 11.10, 11.04... osv. Alltid! Neste gang jeg kjøper skjermkort går jeg over til Nvidia, for hadde ingen problemer med den forrige laptopen min og flere skjermer. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) OK, Ubuntu 12.04 bruker libmtp 1.1.2, tilgang til MTP enheter skjer gjennom gphoto2 sin implementering av libmtp, og den ser ut til aa vaere buggy som f. Irriterende at det er umulig aa legge inn norsk tastatur i 12.04, faar haape det funker ved neste beta. Morsomt aa endelig teste unity. Ser bra ut, men dessverre er jeg allergisk mot Apple, saa det er ikke min greie. Uansett, mtp er fortsatt en hodepine. Trist at vi i 2012 tillater MS aa herje med oss paa denne maaten. Hva er vitsen med aa ikke ha all programvare for kommunikasjon med MTP enheter aapent. Ubuntu 12.04 vil ikke gi optimal opplevelse her heller, det eneste som ser ut til aa funke er framvising og kopiering av filer fra rot-mappe. Apropos aapen driver, jeg har gode erfaringer med ATI, ogsaa flere skjermer begynner aa komme seg. Bruker dog ikke Unity. Da har jeg fått testet fra Kubuntu 12.04 også, her gikk det fint å få satt opp norsk tastatur. Fikk montert S2'en med mtpfs, og åpnet rot-mappen, men ikke noe mer. Forsøk på å åpne andre mapper eller å kopiere noe fra mappen gikk dårlig. Endret 9. april 2012 av Del Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Del: Det er anbefalt å kjøre Rhytmbox e.l. mens man plugger inn enheten, slik at denne gjør beslag på enheten med en gang, så teleofnen ikke timer ut. Såvidt jeg har skjønt er Galaxy-serien til Samsung et mareritt, mens resten av enhetene oppfører seg som de skal. Flere som har gitt opp S2 med mtp på OSX også. Man burde jo sende en mail til Samsung og klage, selvfølgelig, men elendighetslisten hos dem er så lang, at jeg tror dette havner VELDIG langt nede. Batteriproblematikken og den rimelig labre brukeropplevelsen sammenliknet med ren ICS står forhåpentligvis høyere på prioriteringslisten. Men nå kommer vel S3 og får alle programmererne. Koser meg ihvertfall med at kjernekildekoden er ny nok til at jeg kan få awesome ROM-oppdateringer i sannsynligvis minst to år til, med tanke på den enorme utbredelsen til S2. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Har du noen lenker som bekrefter at problemene er knyttet til Samsung(ikke at jeg tviler, men vil gjerne se hvor ille det er)? Har du lagt inn cyanogenmod? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Ehhh... Det stod i en av bugrtapportene, hvis du søker på "galaxy" i trackeren, får du et.. par treff. Ellers har jeg bare fått bekreftet at noen som har fått koblet til Galaxy Nexus i mtp-mode ikke får koblet til S2. Har lagt inn HyDrOG3N-ICS nå, men et ser ikke helt ut som om den lades som den skal via USB mens man bruker den. Får se i løpet av morgendagen om den grønnjævlig irritrende Android OS Android System-bugen er borte, i det minste. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Kan du prøve med Cyanogenmod? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå